Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Wat een onzinnige vraag. Dit mag op basis van privacywetgeving niet eens gevraagd worden… En geen ambulancebroeder, arts of verpleegkundige zal deze info voor waar aannemen en altijd zelf bepalen.

Maar het helpt natuurlijk wel heel goed om… jou heel serieus je formulier in te laten vullen.
 
Ola,

A.s. vrijdag ga ik naar zolder een circuit dagje pakken met pa niveau 1. Nu keek ik net naar de remblokken van de motor en de remblokken voor hebben nog 2 mm voering erop. Aangezien ze kijken of de remblokken nog voldoende voering hebben vragen ik mij af of dit voldoende is voor die dag.
Thnx!
 
Ola,

A.s. vrijdag ga ik naar zolder een circuit dagje pakken met pa niveau 1. Nu keek ik net naar de remblokken van de motor en de remblokken voor hebben nog 2 mm voering erop. Aangezien ze kijken of de remblokken nog voldoende voering hebben vragen ik mij af of dit voldoende is voor die dag.
Thnx!
Tuurlijk.
Niks lekkerder dan het circuit opgaan en je afvragen of de remmen wel goed zijn, een heerlijk gevoel.
 
Tuurlijk.
Niks lekkerder dan het circuit opgaan en je afvragen of de remmen wel goed zijn, een heerlijk gevoel.
Azijn gedronken? Ik check het nu toch en stel een normale vraag! Dan verwacht ik ergens een normaal antwoord lijkt me zo...
 
Ola,

A.s. vrijdag ga ik naar zolder een circuit dagje pakken met pa niveau 1. Nu keek ik net naar de remblokken van de motor en de remblokken voor hebben nog 2 mm voering erop. Aangezien ze kijken of de remblokken nog voldoende voering hebben vragen ik mij af of dit voldoende is voor die dag.
Thnx!
Als ze er niet naar zouden kijken, zou je er dan mee rijden??? Gewoon even nieuwe steken en dede weggooien. Veiligheid boven alles. Al is het maar voor je mede coureurs op de baan.
 
Het is niveau 1, tempo ligt dan niet heel hoog, remmen worden nauwelijks meer belast dan op de weg. Hoe dik is de voering van deze blokken als je ze nieuw koopt? Als dat zo'n 3 mm is, dan is er weinig afgesleten en zou ik het in groep 1 wel aandurven.
Echter, als ze het bij de keuring niet okee vinden, dan heb je pech en is je dag verpest. Voor die paar tientjes gewoon nieuwe erin stoppen en onderweg inremmen. Kan je rustig een dagje sturen met je pa, leuk vooruitzicht :)
 
Ik heb ze er even uitgehaald. Dit zit er nog op... Betreft nog 2.5 mm
 

Bijlagen

  • IMG20220530200054.jpg
    IMG20220530200054.jpg
    108,2 KB · Weergaven: 56
Bedoel jij 2 en 3 juni of 9 en 10 juni met intertrack. Ik zie namelijk bij mettet dat er aankomende donderdag en vrijdag verschillende organisaties zijn en een week later is het met intertrack 2 dagen.

Ik ben er 9 en 10 juni voor de eerste keer.

In de uitnodiging staat dat je van 19.00 uur de paddock op kan zoals het in Assen ook is. Weet iemand of je er ook eerder op kan? Wil namelijk met de caravan op het paddock slapen en heb graag wat meer tijd. Andere tips zijn ook welkom.
2 en 3 juni, met 2 verschillende organisaties inderdaad.
We hadden eigenlijk ook 9 en 10 juni 2 dagen met Intertrack willen doen, maar een kameraad van me moest zo nodig gaan trouwen op 10 juni 😊🍻🍻
Of je er voor 19u op kan weet ik niet, zal er misschien aan liggen of er nog een evenement is de dag er voor. Maar als je daar om 19u voor de poort staat heb je nog tijd genoeg.
Wij rijden 1 juni pas om 19u thuis weg en dan is t nog 250km.
 
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen twijfel en vragen om informatie waarop je een keuze kan baseren. Twijfel is de stap die komt na het vergaren van informatie.

Heel veel vragen die ik hier voorbij zien komen zou ik 'vergaren van informatie' noemen maar worden bestookt als 'twijfel'.

Maar goed, wie ben ik.

Als je remblokken nieuw 2,5mm hebben en nu nog 2 zou ik niet twijfelen en gewoon gaan rijden. Als ze nieuw 8 en nu 2 hebben wel.

Je kunt ook altijd nieuwe bestellen, vergelijken en bij het goed bevinden van de huidige de nieuwe op de plank leggen voor als het wel nodig is.
 
2 en 3 juni, met 2 verschillende organisaties inderdaad.
We hadden eigenlijk ook 9 en 10 juni 2 dagen met Intertrack willen doen, maar een kameraad van me moest zo nodig gaan trouwen op 10 juni 😊🍻🍻
Of je er voor 19u op kan weet ik niet, zal er misschien aan liggen of er nog een evenement is de dag er voor. Maar als je daar om 19u voor de poort staat heb je nog tijd genoeg.
Wij rijden 1 juni pas om 19u thuis weg en dan is t nog 250km.
Ook geen slechte bezigheid🍺🍺🍺🍺 voor 10 juni.

Dan ga ik je niet zien. Ik rijd ergens overdag aan op woensdag. Ik neem graag de tijd en heb geen zin in haasten.
 
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen twijfel en vragen om informatie waarop je een keuze kan baseren. Twijfel is de stap die komt na het vergaren van informatie.

Heel veel vragen die ik hier voorbij zien komen zou ik 'vergaren van informatie' noemen maar worden bestookt als 'twijfel'.

Maar goed, wie ben ik.

Als je remblokken nieuw 2,5mm hebben en nu nog 2 zou ik niet twijfelen en gewoon gaan rijden. Als ze nieuw 8 en nu 2 hebben wel.

Je kunt ook altijd nieuwe bestellen, vergelijken en bij het goed bevinden van de huidige de nieuwe op de plank leggen voor als het wel nodig is.
Nieuw is 5mm...
Gemaild met Zolder en 2.5 mm is akkoord. Hun advies was wel om na a.s. vrijdag de remblokken te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw is 5mm...
Gemaild met Zolder en 2.5 mm is akkoord. Hun advies was wel om na a.s. vrijdag de remblokken te vervangen.
Ik heb ze hier liggen van 3mm.
Mijn blokken zijn al eens afgekeurd, maar twee volledige circuitdagen daarna werden ze ineens z.g.a.n. gekeurd bij een kort evenement. _O-
Nu nog 2+ mm.

Maar morgen twee korte sessies met een nieuw setje.
Onderhand wel eens tijd om een beter setje te proberen dan standaard bij de Stylema klauwen.
De oude gaan mee als reserve. :]
 
Nieuw is 5mm...
Gemaild met Zolder en 2.5 mm is akkoord. Hun advies was wel om na a.s. vrijdag de remblokken te vervangen.
Ik schat dat er bij een eerste dag niet eens 0.1 mm vanaf gaat.
Maar check het even. :t
Geen idee wat voor compound ik had, maar slijtvast was die wel.
Bleef zo stabiel tussen de 2-3 mm al vanaf enkele evenementen vorig jaar.
Dit jaar vier circuitdagen mee gereden en nog niet op.
En ik rij toch onder de twee minuten op Zandvoort.
+/- 265 km/u rechte stuk terug remmen naar 80 km/u voor de eerste bocht.
Amazing. :+
 
Bedoel jij 2 en 3 juni of 9 en 10 juni met intertrack. Ik zie namelijk bij mettet dat er aankomende donderdag en vrijdag verschillende organisaties zijn en een week later is het met intertrack 2 dagen.

Ik ben er 9 en 10 juni voor de eerste keer.

In de uitnodiging staat dat je van 19.00 uur de paddock op kan zoals het in Assen ook is. Weet iemand of je er ook eerder op kan? Wil namelijk met de caravan op het paddock slapen en heb graag wat meer tijd. Andere tips zijn ook welkom.

Hangt er van af wat er de dag van je aankomst gaande is. Ik heb al gehad dat we op de grote baan moesten wachten tot 20u tot alle voorgaande van het terein waren. En andere keren zie ik rond 17/18u al mensen toekomen voor de dag na mij.
Je rijdt de paddock op door een code in te geven aan de slagboom, misschien is die van jouw dag pas geldig vanaf 19u. Worst case (als er nog een event gaande is): even gaan vragen wat hun toegangscode is. Veel plezier!
 
Ik gok op de poten, aan de instellingen heb ik niet gezeten, maar misschien is er iets mis door de valpartij. Of de kroonplaat wat scheef getrokken oid. Volgende week weet ik meer.
De gok was goed, knik op de onderste kroonplaat en dusdanig dat ie in de prullenbak kan, niet meer leverbaar ook.
Het wiel stond dus iets scheef, dat verklaard het gevoel wat ik in de voorkant had helemaal.
Ff eten en dan aan de slag, lekker zo na de nachtdienst 😫
 
Laatst bewerkt:
Hangt er van af wat er de dag van je aankomst gaande is. Ik heb al gehad dat we op de grote baan moesten wachten tot 20u tot alle voorgaande van het terein waren. En andere keren zie ik rond 17/18u al mensen toekomen voor de dag na mij.
Je rijdt de paddock op door een code in te geven aan de slagboom, misschien is die van jouw dag pas geldig vanaf 19u. Worst case (als er nog een event gaande is): even gaan vragen wat hun toegangscode is. Veel plezier!
Bedankt voor de tip. Ga nog wel even checken wat er de dag er voor te doen is.
 
Zo, die zijn er uit.
Ik had al een vermoeden dat ik met 3k teveel had betaald voor de R, nu ik zie dat een kleuter de veerpoot met een kraspen heeft bewerkt weet ik het zeker 😬.
Maar goed, op het moment voor mij toch goud waard, er is van 3 stuks vast wel 1 goede poot te maken en dan kan ik weer rijden.

20220531_170310.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan