Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Thanks! Dan wordt dat mijn volgende aankoop. Tenzij iemand anders een idee heeft? Sinds die tailrisers staat hij wat hoger en daaruit voorkomend staat hij nu behoorlijk schuin. Nu is dat voor hier in de schuur prima. Maar op het werk is het niet echt handig. Had al gekeken naar een langere zij standaard, maar kon niet echt wat vinden. Zijn er verlengers? Ik zag wel verbreders....past!
been there, done that, doen we niet meerEen middenbok gaat het in ieder geval niet oplossen, als hij echt schuin staat gaat die er een beetje bij bungelen
wat Unruled ook al zegt, een middenbok gaat dat niet oplossen. door je tailrisers heb je eigenlijk je achterband "lager" gezet ten opzichte van je frame, dus ook je middenbok gaat zweven. beste kun je een gat onder in je zijstandaard boren en daar een bout met een dikke kop in draaien, dan win je iets van een CM en dat is vaak net genoegThanks! Dan wordt dat mijn volgende aankoop. Tenzij iemand anders een idee heeft? Sinds die tailrisers staat hij wat hoger en daaruit voorkomend staat hij nu behoorlijk schuin. Nu is dat voor hier in de schuur prima. Maar op het werk is het niet echt handig. Had al gekeken naar een langere zij standaard, maar kon niet echt wat vinden. Zijn er verlengers? Ik zag wel verbreders....
wat Unruled ook al zegt, een middenbok gaat dat niet oplossen. door je tailrisers heb je eigenlijk je achterband "lager" gezet ten opzichte van je frame, dus ook je middenbok gaat zweven. beste kun je een gat onder in je zijstandaard boren en daar een bout met een dikke kop in draaien, dan win je iets van een CM en dat is vaak net genoeg
Ik heb al een paar keer een zijstandaard verlengd door er een plaatje onder te lassen, krijg je een soort plateauzooltje. Vond ik veiliger als de standaard doorslijpen, verlengen en weer aan elkaar lassen. Een andere mogelijkheid is een gaatje boren aan de onderkant, schroefdraad tappen en een los plaatje er tegenaan schroeven.
Ja hoor, de echt nette zijn dan net te duurHee luitjes ik zoek een nette bandit 1200 onder de 2000 euro , jullie nog tips?
De motor is nog helemaal origineel dus ook achterveer. Maar ga je zelf dus altijd op de motor zitten of iemand anders en dan de achterbrug vastzetten met een sjorband ofzo en dan meten.Dat ligt er ook heel erg aan of je iets aan je achterveer of dogbones gedaan hebt. Eigenlijk moet je hem in de veren drukken tot de brug horizontaal aan de vloer staat (voortandwiel, as van de achterbrug en achtertandwiel in 1 lijn --> grootste afstand tussen de tandwielen) Dan moet hij nog steeds speling hebben een cm of 2 is prima, maar hij mag zeker niet snaarstrak staan. Zodra hij uit de veren komt zal hij dan weer iets losser hangen.
Thanx, Ik snap hem. Dan is dus op de bok en 3,5cm normaal en safe. Ik wil idd de ketting ook niet te strak hebben staan. Ik bleef met mijn oude ketting ook stellen, ik had op een bepaald stuk heel veel speling en op een ander stuk weer bijna niets.Ik ga er zelf opzitten en houd dan het metalen aanslagje van een rolmaat tegen de onderkant van de achterbrug aan ten hoogte van het midden van de ketting. Het zware deel van de rolmaat hangt dan op de grond. Met één vinger houd ik zo het zo vast en hangt het meetlint langs de ketting. Met mijn middelvinger kan ik nu de ketting heen en weer bewegen en de speling meten. Ik houd dan 25-35mm aan.
Ik heb mijn ketting er nu 4500km opliggen maar stellen is nog niet nodig geweest. Dat is best wel even wennen aangezien ik aan het eind van mijn oude set de ketting om de 2 tankbeurten moest stellen
Ik persoonlijk zet hem nooit op een bok... maar meet hem in het midden van de ketting als ik erop zit. (Tussen de tandwielen)Thanx, Ik snap hem. Dan is dus op de bok en 3,5cm normaal en safe. Ik wil idd de ketting ook niet te strak hebben staan. Ik bleef met mijn oude ketting ook stellen, ik had op een bepaald stuk heel veel speling en op een ander stuk weer bijna niets.
Eerst gewoon maar rijden en als de ketting op dezelfde spelling blijft staan is het goed.
Oke dan wordt het dus zittend en dan voelen of hij genoeg speling heeft, rond de 2 a 3cm.Ik persoonlijk zet hem nooit op een bok... maar meet hem in het midden van de ketting als ik erop zit. (Tussen de tandwielen)
En meestal puur op gevoel...
Als "beginner" is dit echter niet aan te raden.
De speling is ervoor dat de achterveer wat kan bewegen zonder dat je de lagers en/of keerringen in je blok om zeep helpt omdat de ketting dan te strak staat...
Let wel op, een ketting die te los is is ook niet goed...
Beetje de "gulle middenweg" proberen te vinden.
Er op zitten?Ik ga er zelf opzitten en houd dan het metalen aanslagje van een rolmaat tegen de onderkant van de achterbrug aan ten hoogte van het midden van de ketting. Het zware deel van de rolmaat hangt dan op de grond. Met één vinger houd ik zo het zo vast en hangt het meetlint langs de ketting. Met mijn middelvinger kan ik nu de ketting heen en weer bewegen en de speling meten. Ik houd dan 25-35mm aan.
Ik heb mijn ketting er nu 4500km opliggen maar stellen is nog niet nodig geweest. Dat is best wel even wennen aangezien ik aan het eind van mijn oude set de ketting om de 2 tankbeurten moest stellen