Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hmm..Er op zitten?
Bij mijn 400 en sv1000 (dacht ik) moet je onbelast meten. 3cm terwijl je belast heb is volgens mij te veel.
Zie:Hmm..
Ik weet dat de laatste keer dat ik het controleerde op de manier zoals ik omschreef de speling 25mm was. Volgens mij is het dan onbelast 35mm (ik ben niet heel groot), ik check het daarna namelijk altijd even onbelast ook nog. Maar dat zou inderdaad betekenen dat ik belast dus eigenlijk tussen de 15-25mm moet gaan stellen, om 'm netjes tussen de 25 en 35mm te houden.
Pff moet dat ding ook veel te weinig stellen tegenwoordig, ik ben het gewoon ff kwijt
Bedenk me nu ook dat ik natuurlijk tussendoor nog een lekke band gehad heb, dus toen is het achterwiel er nog af geweest en de ketting nog gesteld.
Ik ga vandaag of morgen nog even checken wat nou het verschil tussen belast en onbelast is, en of ik 'm nu niet net wat te los heb staan...
Thnx voor de headsup in ieder geval
(lees je mee @Meneer_deff?)
"Place on sidestand"
Vooral de achterveer is geen hels karwei, bij de voorvork is het grootste probleem dat het ding niet in elkaar zakt met het wiel eruit.@Unruled Ah top, toch MP en het verkoop forum hier eens in de gaten houden dan. Die handigheid van me valt nu nog tegen maar al doende leert men. Thanks!
Zou kunnen verschillen per motor, maar meestal is dit de vuistregel. En anders, RTFM"Place on sidestand"
Duidelijk! Thanks!
Ahaa, staat er duidelijk. Dan stel ik hem eerst in de basis af op de bok en dan nameten op de zijstandaard en hij moet dan 2 a 3cm speling hebben. Ik zie net in de handleiding voor mijn 650 oliestoker inderdaad ook dat de motor op de zijstandaard moet staan"Place on sidestand"
Duidelijk! Thanks!
Yes, yes, true!En anders, RTFM
Ja dit was het dus! Nu weet ik weer waarom ik mijn ketting "zittend" ben gaan spannen. Ik bedacht dit me dus toevallig gisteravond toen ik cursus voor mijn werk had. Mijn hersenen waren op dat moment wellicht wat meer geactiveerd dan normaalik ben gestopt met de ketting "volgens het boekje" te spannen sinds ik een andere achterveer in mn (verder originele) bandit zette... sindsdien bij eigenlijk al mijn motoren zittend op de motor speling checken, aanpassen en nog eens checken. zittend een cm of 2 speling doet het voor mij tot nu toe prima.
let er op dat bij sommige motoren de ketting nog een fractie strakker wordt als je de achteras vast zet.
Als je ophanging/vering etc. niet meer standaard is dan kan het inderdaad anders zijnYes, yes, true!
Ja dit was het dus! Nu weet ik weer waarom ik mijn ketting "zittend" ben gaan spannen. Ik bedacht dit me dus toevallig gisteravond toen ik cursus voor mijn werk had. Mijn hersenen waren op dat moment wellicht wat meer geactiveerd dan normaal
Ik heb natuurlijk die B12 shock eronder van Unruled waardoor het kontje wat hoger is gekomen (eigenlijk de achterbrug wat lager is gaan hangen) en toen het advies gehad/gelezen, misschien op dit topic trouwens, de speling te gaan meten terwijl ik er op zat.
Zo ben ik dus 25mm zittend aan gaan houden wat resulteert in 35mm onbelast
Maar de handleiding beschrijft dat hij op de zijstandaard staat, dan kun je wel op je klompen aanvoelen dat het niet de bedoeling is dat er dan iemand op zit hèAls er iemand van 120 kg op zit ipv 60 wijkt het ook af als je op de zijstandaard meet
Vond het ook elke keer al lastig balans houden.Al met al blijf ik het gewoon ook erg lastig vinden de ketting te stellen terwijl ik de motor op de zijstandaard moet houden...
Bekijk bijlage 1393995
Dan doe jij dat zoMaar de handleiding beschrijft dat hij op de zijstandaard staat, dan kun je wel op je klompen aanvoelen dat het niet de bedoeling is dat er dan iemand op zit hè
Daarom moet je er niet op zitten . 20-30mm, op zijstandaard zonder rijder, is genoeg speling tot aan het maximale opgegeven gewicht van de motor.Als er iemand van 120 kg op zit ipv 60 wijkt het ook af als je op de zijstandaard meet