het 4e TDM topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, weer een heerlijke zondag gehad met een hoog TDM gehalte, 28 deelnemers aan onze Stamppotrit!
Mooie route richting Lauwersoog, middagstop in Moddergat en na 200 km hier met zijn allen aan de boerekoolstamppot en hutspot.

Paar buitjes gehad, maar ook zon! :)
 
Ik heb een leuk idee:

Als iemand een zwarte, zilver grijze of andere variant met 1 kleur TDM 4TX heeft en geïnteresseerd is om er een mooie 2 kleur van te maken dan kan dat !
Als diegene zijn tank en tank kappen of tank kappen en achter kuip met die van mij ruilt dan hebben we allebei een 2 kleur. *O*

Ik hoor het wel als iemand geïnteresseerd is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een leuk idee:

Als iemand een zwarte, zilver grijze of andere variant met 1 kleur TDM 4TX heeft en geïnteresseerd is om er een mooie 2 kleur van te maken dan kan dat !
Als diegene zijn tank en tank kappen of tank kappen en achter kuip met die van mij ruilt dan hebben we allebei een 2 kleur. *O*

Ik hoor het wel als iemand geïnteresseerd is.
Heb zelf jarenlang met een witte Citroën Dyane gereden met een rood linker voorportier en een lichtblauwe achterklep. :Y
zag er best fleurig uit :9
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
groen - zwart is een standaard kleur!

heb ik wel voor je als je interesse hebt.
 
Beste medeleden,

Van de week in mijn zoek toch naar een moto die bij mij past, en rit gemaakt met een TDM 900 uit 2002 met 16k op de klok.
De motor is uitgerust met laser uitlaten, hier over gaat mijn vraag.

De rit was geweldig, het geluid nog geweldiger :P
Echter als je het gas los liet kreeg je van die enorme poffen, net of er iemand met een gigantisch geweer op je schiet o.0
Volgens de verkoper was dit normaal.
Is dat zo? kan dat geen kwaad?
 
Beste medeleden,

Van de week in mijn zoek toch naar een moto die bij mij past, en rit gemaakt met een TDM 900 uit 2002 met 16k op de klok.
De motor is uitgerust met laser uitlaten, hier over gaat mijn vraag.

De rit was geweldig, het geluid nog geweldiger :P
Echter als je het gas los liet kreeg je van die enorme poffen, net of er iemand met een gigantisch geweer op je schiet o.0
Volgens de verkoper was dit normaal.
Is dat zo? kan dat geen kwaad?

De mijne doet het soms als ik de motor uit zet, heb ik meteen alle aandacht als ik aan kom rijden. :+
Maar het lijkt mij niet goed als dat altijd gebeurt als je het gas al los laat...
Misschien kleppen stellen ?
 
Beste medeleden,

Van de week in mijn zoek toch naar een moto die bij mij past, en rit gemaakt met een TDM 900 uit 2002 met 16k op de klok.
De motor is uitgerust met laser uitlaten, hier over gaat mijn vraag.

De rit was geweldig, het geluid nog geweldiger :P
Echter als je het gas los liet kreeg je van die enorme poffen, net of er iemand met een gigantisch geweer op je schiet o.0
Volgens de verkoper was dit normaal.
Is dat zo? kan dat geen kwaad?

Is dit nix dan ?

http://link.marktplaats.nl/606262151

Met mooie Leovince SBK dempers !
 
Laatst bewerkt:
Beste medeleden,

Van de week in mijn zoek toch naar een moto die bij mij past, en rit gemaakt met een TDM 900 uit 2002 met 16k op de klok.
De motor is uitgerust met laser uitlaten, hier over gaat mijn vraag.

De rit was geweldig, het geluid nog geweldiger :P
Echter als je het gas los liet kreeg je van die enorme poffen, net of er iemand met een gigantisch geweer op je schiet o.0
Volgens de verkoper was dit normaal.
Is dat zo? kan dat geen kwaad?

Mooi he dat geluid????????? Kan geen kwaad lekje in de uitlaat niets mis mee.
 
misschien staat hij niet goed synchroon gesteld, dan ploffen ze ook meer...
Maar met open dempers heb je al gauw dat ze wat ploffen als je op de motor afremt..
 
En af en toe een waar pistoolschot als je de motor start? Dit is mij nu drie keer overkomen sinds ik de mijne heb, nu iets meer dan een jaar. Schrik me elke keer lam en als ik mijn vriendin moet geloven, de katten ook })
 
Start ie ook moeilijk? Dan kan het zijn dat je bobines wat slecht zijn. Er komt dan onverbrand mengsel in de uitlaat en dat ploft als hij uiteindelijk wel pakt. Heb ik met de mijne (een 850) ook gehad toen de bobines slecht waren.

Het is me daarna maar 1x gebeurd, weet nog niet waarom. Is erg leuk in een betonnen fietskelder kan ik je zeggen :+
Was blij dat ik mijn doppen al in had!
 
Vandaag met de 4TX gestrand op weg naar huis,vond al een tijdje dat ie zo stond te stampen aan het verkeerslicht met een warme motor en met wegrijden pakt ie ook moeilijk op,eenmaal op toeren niets aan de hand.
Vanochtend echter toen ik op het werk aangekomen was liep ie stationair helemaal niet lekker en met een beetje gas geven gebeurde er niet echt veel,pas na ruim gas geven liep ie op in toeren,begon me al zorgen te maken voor de terugweg.
Eind van de dag dus naar huis,motor gestart en liep gelijk goed,normaal de snelweg op kunnen rijden en op snelheid niets aan de hand,echter na het uitvoegen moest ik ff wachten voor het verkeerslicht,motor liep ff stationair en met wegrijden sloeg ie af en daarna kreeg ik 'm ook niet meer aan,pas na een minuut of 10 en na meerdere pogingen de motor aan gekregen.Met flink gas weggereden en eenmaal weer op snelheid niets aan de hand,maar bij het volgende verkeerslicht wel op toeren moeten houden om niet weer te stranden.
Motor is toe aan een grote beurt,ben net de 43000 voorbij,gelijk maar eens de carburateurs laten nakijken,vermoed dat het daaraan ligt en anders de bobines die bij lage toeren niet meer willen,zal wel een duur beurtje worden -O-
 
Vandaag met de 4TX gestrand op weg naar huis,vond al een tijdje dat ie zo stond te stampen aan het verkeerslicht met een warme motor en met wegrijden pakt ie ook moeilijk op,eenmaal op toeren niets aan de hand.
Vanochtend echter toen ik op het werk aangekomen was liep ie stationair helemaal niet lekker en met een beetje gas geven gebeurde er niet echt veel,pas na ruim gas geven liep ie op in toeren,begon me al zorgen te maken voor de terugweg.
Eind van de dag dus naar huis,motor gestart en liep gelijk goed,normaal de snelweg op kunnen rijden en op snelheid niets aan de hand,echter na het uitvoegen moest ik ff wachten voor het verkeerslicht,motor liep ff stationair en met wegrijden sloeg ie af en daarna kreeg ik 'm ook niet meer aan,pas na een minuut of 10 en na meerdere pogingen de motor aan gekregen.Met flink gas weggereden en eenmaal weer op snelheid niets aan de hand,maar bij het volgende verkeerslicht wel op toeren moeten houden om niet weer te stranden.
Motor is toe aan een grote beurt,ben net de 43000 voorbij,gelijk maar eens de carburateurs laten nakijken,vermoed dat het daaraan ligt en anders de bobines die bij lage toeren niet meer willen,zal wel een duur beurtje worden -O-

Loopt ie dan op 1 cilinder (stampen) ?
Dat heb ik dus ook gehad, als je dan gas wilt geven dan slaat ze dood maar als je haar door laat "stampen" dan slaat ze vanzelf af.
Als dat dan gebeurt is heeft de motor ook ff geen spanning meer, dat zie je omdat het neutraal lampje niet brand en ze reageert niet op de start knop.
Was bij mij na zo'n 2 minuten weer goed... :?
Alleen met het hoog in de toeren houden houdt je haar aan de praat.

Accu spanning was twijfelachtig, die bleef op 12,8 volt bij 5.000 rpm (i.p.v. 13,5/14,5 volt) /dynamo laadt goed op (circa 55 volt wisselspanning) / nieuwe bougies en bougie kappen gemonteerd / de waarden van spanningsregelaar schommelden wat maar ik wist niet welke toleranties daar op zaten.....

Was bij mij een storing in het elektrisch systeem veroorzaakt door een defect start relais (kosten excl. montage ca. EUR 70,-).

Kan ook een defecte spanningsregelaar zijn (zit achter je rechter tank kap tegen het frame), kosten ca. EUR 125,- maar monteren kan je zelf.

SUCCES !
full
 
Laatst bewerkt:
Loopt ie dan op 1 cilinder (stampen) ?
Dat heb ik dus ook gehad, als je dan gas wilt geven dan slaat ze dood maar als je haar door laat "stampen" dan slaat ze vanzelf af.
Als dat dan gebeurt is heeft de motor ook ff geen spanning meer, dat zie je omdat het neutraal lampje niet brand en ze reageert niet op de start knop.
Was bij mij na zo'n 2 minuten weer goed... :?
Alleen met het hoog in de toeren houden houdt je haar aan de praat.

Accu spanning was twijfelachtig, die bleef op 12,8 volt bij 5.000 rpm (i.p.v. 13,5/14,5 volt) /dynamo laadt goed op (circa 55 volt wisselspanning) / nieuwe bougies en bougie kappen gemonteerd / de waarden van spanningsregelaar schommelden wat maar ik wist niet welke toleranties daar op zaten.....

Was bij mij een storing in het elektrisch systeem veroorzaakt door een defect start relais (kosten excl. montage ca. EUR 70,-).

Kan ook een defecte spanningsregelaar zijn (zit achter je rechter tank kap tegen het frame), kosten ca. EUR 125,- maar monteren kan je zelf.

SUCCES ! [afbeelding]
Denk dat het bij mij gewoon zo is dat ie aan een beurt toe is,combinatie van oude bougies,niet meer synchroon staande carburateurs,waarschijnlijk ook vervuilde carburateurs,vervuild luchtfilter,vervuild brandstoffilter (als die er tenminste tussen zit).
 
Beste medeleden,

De rit was geweldig, het geluid nog geweldiger :P
Echter als je het gas los liet kreeg je van die enorme poffen, net of er iemand met een gigantisch geweer op je schiet o.0

't knallen is gemakkelijk op te wekken met de dodemansknop 8-)
En dan met je linkerhand een pistool nabootsen (twee vingers gestrekt en duim omhoog) en voetgangers/omstanders aan het schrikken maken O-)
(ook iets met volwassen zijn voor de wet maar het nooit willen worden)

Ik heb tegenwoordig met de flatslides geen dodemansknop meer nodig _O-
(geluid begint bij 56 sec. )
 
full

Hier een beetje TDM pech...
Van mijn witte TDM, met 91mm JE zuigers, racenokkenassen en Flatslides, bleek de krukas niet opgewassen tegen het geleverde vermogen en koppel..

resultaat: een gebroken krukas.... ;(

Verder afgezien van een handjevol kromme kleppen weinig schade aan het blok, dus maar weer een verse krukas inbouwen! Gelukkig hebben we er een paar op voorraad! :)
En dan qua tuning ook meteen maar even de puntjes op de i zetten, kop flowen enzo..

Groetjes,

Pieter
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
Hier een beetje TDM pech...
Van mijn witte TDM, met 91mm JE zuigers, racenokkenassen en Flatslides, bleek de krukas niet opgewassen tegen het geleverde vermogen en koppel..

resultaat: een gebroken krukas.... ;(

Verder afgezien van een handjevol kromme kleppen weinig schade aan het blok, dus maar weer een verse krukas inbouwen! Gelukkig hebben we er een paar op voorraad! :)
En dan qua tuning ook meteen maar even de puntjes op de i zetten, kop flowen enzo..

Groetjes,

Pieter

Succes !
Hoeveel PK heeft deze TDM ?
 
ik heb hem nog niet op de testbank gehad, mijn andere heeft 91,5pk, deze loopt harder en voelt sterker aan, dus ik schat zo tussen 95 en 100 pk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan