Het 11kw Rijders Topic (III) - Met de Motor op het Fietspad!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met mijn ybr was autosnelweg zeker niet te doen. Wegens top tot max 95 , mijn cbr 125 doet dat met plezier (125 gehaald).
 
Op een YBR kwam ik niet voorbij de 106km/u. Boven de 80km/u was ie echt sloom richting top. Maar 125cc en snelweg is gewoon geen doen.
 
Met wind mee rij ik best makkelijk 135 met mijn double bubble screen, dan is het wel jammer dat de gearing van de 6e versnelling niet iets langer is. Ik had trouwens niet verwacht dat die double bubble effect zou hebben maar nu hoef ik niet op de tank te gaan liggen om 120 te rijden (behalve bij sterke tegenwind).
 
Ik geef je gelijk, maar het is te doen hoor :)
Verleden maand nog 60 kilometer autosnelweg gedaan =p

2958niv.jpg
 
@motorider: heb je een foto van die bubble screen?

Ik heb even geen foto van mijn motor met double bubble screen, maar als je naar het YZF-R125 forum gaat, moet je even naar de motor van roenioVTR kijken. Hij heeft bijna precies dezelfde motor als mij, op het merk van de double bubble screen na.
 
Als je dat gevoel al op de vanvan hebt, kun je je lol op met de k-pipe :p
Of passen daar gewoon simpelweg geen 2 volwassenen op?

@yamahaybr
Ik heb een keer van iemand gehoord er door zo'n bubble screen juist turbulentie rondom je helm kan ontstaan waardoor het erg lawaaierig wordt.. Heeft iemand hier nog ervaring mee trouwens..?
Zal ook wel per motor enzo verschillen, maargoed
 
Nou dat is nog veel kleiner. Er gaat bij mij niemand achterop mijn K-Pipe of het moet een hele kleine dame zijn van max 50kg. Nee, dat is helemaal een brommer, de VanVan is dan wel een tik groter, al is de zithoogte van de VanVan een stukje lager dan van de K-Pipe.
 
Monomuis schreef op 05 mei 2014 @ 14:05:
Die VanVan gaat niet zo hard, ik kreeg 'm niet over de 100 heen en dan nog, dat duurt heel lang. Zou 110 moeten kunnen, maar ik ben ook niet de lichtste. 80-90km/u is prima te halen, maar zeker niet geschikt voor provinciale wegen en snelweg.


Dat een VanVan niet geschikt is voor snelweg is onzin, ik heb deze vakantie 150km heen en 150 km terug over snelweg gereden op me VanVan en constant 110-120 is prima te doen.
 
Monomuis schreef op 05 mei 2014 @ 14:05:

Dat een VanVan niet geschikt is voor snelweg is onzin, ik heb deze vakantie 150km heen en 150 km terug over snelweg gereden op me VanVan en constant 110-120 is prima te doen.

Dan heb ik gewoon veel te veel gevreten (ik ben sowieso niet de kleinste), want ik haalde gister met flinke tegenwind 85km/u over de Lekbrug (A2) heen toen ik 'm terug bracht bij de importeur.

Zal hier zsm een filmpje van uploaden, want dat is sowieso mooi om eens te laten zien aan die prutsers in Brussel.

Snelweggeschikt noem ik ook met zware tegenwind minimaal 100km/u kunnen halen en liefst geschikt om op de snelweg een auto redelijk vlot in te kunnen halen. Met 250cc lukt dat aardig, met 125cc niet.

Maar eerlijk is eerlijk, iemand die 60kg weegt zal met 125cc beter uit de voeten kunnen. Ik denk dat ik 110km/u wind mee heb kunnen halen als er niet een auto voor me zat die 100 bleef rijden. Maar alleen al tot 100km/u duurt het heel erg lang. Dat kan echt vlotter, ook met 125cc.

Mijn mening is dat een VanVan leuk in de stad is en ietsje er omheen. Verder niet (zoals zoveel 125cc'ers). Vergeet niet dat ik op alles mag rijden en weet hoe het sneller kan en dan is minder ook snel echt minder. Mijn K-Pipe mag niet eens van mij de snelweg op, behalve als het om 17u vast staat en ik een afrit verder er af moet en zeker weet dat het niet harder dan 80 gaat.

Wel mooi dat het jou goed af gaat met 110-120km/u, deze was net ingereden (1650km op de klok) en als het blok nog wat verder inloopt zal de snelheid vaak ook nog wat toenemen.
 
Ben het ermee eens dat het niet geschikt is. Kan wél, maar blijft niet geschikt.

Geen enkele 125cc waarop ik heb gereden vind ik snelweg geschikt overigens.
 
100 stukken vind ik nog wel te doen, maar 120 of 130 stukken en dan met een korte invoegstrook invoegen is soms toch wel billenknijpen.
Als je dan maar 100 gaat en hem ergens tussen de stroom auto's die 120 gaan (al rijd de rechter strook vaak iets minder hard) in moet prakken is het niet echt prettig.
 
Het ligt er ook aan of je 11kW hebt of minder. Op een oude CBR125R kon je met 100 nog best invoegen en dan je weg met 110 vervolgen, als je superlang kon wachten, wind mee had en geen slome automobilisten voor je kon je 140km/u op de teller aantikken. Aan het eind van de rit had je wel een lange baard van het wachten, maar dat maakte niet uit.

Vergeet ook niet dat automobilisten je geen ruimte geven, omdat ze denken dat je toch wel een klein streepje gas bij kan geven om met 200km/u er tussen te voegen. Nee meneer, met 125cc moet je terugschakelen, er af springen en hard meerennen bij het invoegen. Nee, ff serieus, bij korte invoegstroken en automobilisten die denken dat je snel bent, moet je 'm er dus ergens tussen rammen. En niet elke snelweg kent vluchtstroken of vluchtstroken zijn extra rijbanen geworden. Ik pak alleen snelweg met 125cc als het écht niet anders kan. Met die Suzuki scheelde 1 oprit/afrit mij een uur extra rijden binnendoor.

Zal zo dat filmpje eens uploaden van de VanVan de snelweg op. Ik dacht volle tegenwind, maar aan de windzak te zien heb ik zijwind... niet om de VanVan in de grond te trappen, want het is een grappig motortje, maar wel om te laten zien hoe A1 gewoon gevaarlijk is en leuk is voor 16-jarigen in de stad. Alsof 18-20 jarigen kleuters zijn en niet met meer kunnen omspringen.
 
Ja idd..
Ik zou ook echt heel graag eens de mensen willen ontmoeten die deze hele onzin bedacht hebben wat betreft A1, A2 en A

Wil wel eens weten op basis van welke gegevens ze deze regels bedacht hebben en hoe ze in godsnaam bij een motorrijbewijs komen van max. 15pk en 125cc
 
Ja idd..
Ik zou ook echt heel graag eens de mensen willen ontmoeten die deze hele onzin bedacht hebben wat betreft A1, A2 en A

Wil wel eens weten op basis van welke gegevens ze deze regels bedacht hebben en hoe ze in godsnaam bij een motorrijbewijs komen van max. 15pk en 125cc

Idee was waarschijnlijk dat jonge mensen gewoon geen motor mogen rijden ;).
 
Precies, ontmoedigen van motorrijden. Met auto's komt er meer geld in de schatkist.

Ohja, hier mijn stukje snelweg op de VanVan 125 gistermiddag.

Gelukkig is de oprit ook de afrit en scheelde het mij een uur.
Goed, brug op kost ook wat snelheid, maar brugje af was 90km/u ook zo'n beetje de max vanwege de wind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan