Heb ik gewoon een fluthelm?

Helmen, geruis, turbulentie zijn moeilijke dingen op een moto. Als voorbeeld, ik heb 5 jaar geleden de Shoei neotec 2 gekocht en die helm zat perfect, nu 5 jaar en 50k+ km verder begint de helm los(ser) te zitten, en als ik nu autostrade rijd 120km/h merk ik dat mijn helm lichtjes beweegt en niet echt zo goed vast meer zat dan toen hij nieuw was, waarschijnlijk zijn de binnenkussens meer ingeduwt ofzo.

Helmen, geruis, turbulentie zijn moeilijke dingen op een moto. Als voorbeeld, ik heb 5 jaar geleden de Shoei neotec 2 gekocht en die helm zat perfect, nu 5 jaar en 50k+ km verder begint de helm los(ser) te zitten, en als ik nu autostrade rijd 120km/h merk ik dat mijn helm lichtjes beweegt en niet echt zo goed vast meer zat dan toen hij nieuw was, waarschijnlijk zijn de binnenkussens meer ingeduwt ofzo.
Mocht je de levensduur van de Neotec 2 nog wat willen oprekken, dan kan ik uit de grond van mijn hart aanbevelen om nieuwe binnenvoering (lining) te kopen.

Je moet wel even goed opletten op de maatvoering, want je kunt ze dikker of dunner krijgen, maar serieus... Kost wel wat, maar dan heb je ook een als nieuw voelende helm voor, nou, laat het een vijfde zijn van de prijs die je aan een nieuwe helm zou uitgeven.

de shark helm die ik had met een blauw tand setje er naast geklemd zorgde ook voor veel herrie aan de linkerzijde van de helm.
Nu een shoei neotec 2 en ingebouwd setje nergens last van.

Mocht je de levensduur van de Neotec 2 nog wat willen oprekken, dan kan ik uit de grond van mijn hart aanbevelen om nieuwe binnenvoering (lining) te kopen.

Je moet wel even goed opletten op de maatvoering, want je kunt ze dikker of dunner krijgen, maar serieus... Kost wel wat, maar dan heb je ook een als nieuw voelende helm voor, nou, laat het een vijfde zijn van de prijs die je aan een nieuwe helm zou uitgeven.
Heb ik vorige maand ook gedaan, ik heb alleen de wangstukken vervangen. Heb jij ook het stuk wat bovenop je hoofd zit vervangen?

Heb ik vorige maand ook gedaan, ik heb alleen de wangstukken vervangen. Heb jij ook het stuk wat bovenop je hoofd zit vervangen?

Ik heb juist eerst het hoofdgedeelte gedaan, dat was bij mij helemaal aan flarden.

Ok! Ik had die juist niet gedaan omdat ik het idee had dat daar niet zoveel kussen-dikte in zat, dus dat dat ook weinig verschil zou maken.

Ok! Ik had die juist niet gedaan omdat ik het idee had dat daar niet zoveel kussen-dikte in zat, dus dat dat ook weinig verschil zou maken.
Je weet niet wat je meemaakt. Ze hebben wel meerdere verschillende diktes die in dezelfde buitenschaalmaat passen maar die uiteindelijk de sizing uitmaken (L/XL/XXL etc.) dus je moet even goed kijken wat je nodig hebt. Dit ziet er bruikbaar uit: SHOEI Neotec II Thicker Center Pad Top

Punt is, die center pad gaat over tijd natuurlijk steeds platter en dunner worden, al is het maar omdat het steeds over je hoofd schuift en altijd platgeperst wordt natuurlijk. En als je dan zo'n nieuwe pad erin doet... Het is alsof je een schone onderbroek aandoet nadat je twee weken dezelfde hebt aangehad. (Ehm, zei een kennis eens tegen mij.)

Nou ken ik jouw haardracht niet, maar bij mij is het ook nog zo dat ik vaak mijn hoofd scheer. Prima, alleen daarna heb ik dus een paar dagen lang een soort kaasrasp aan mini-haartjes op mijn hoofd en die raggen echt die bekleding helemaal aan gort. Sindsdien draag ik rond die periode ook vaak zo'n dun helmmutsje, dat scheelt enorm.

Anyway, ik zeg doen.

Interessant!:Y Maar hoe kom je dan aan nieuwe personal fitting pads? Loop je daardoor gewoon een shop binnen? Ik kan ze op internet niet vinden namelijk. Of draag jij je Shoei zonder personal fitting?

Interessant!:Y Maar hoe kom je dan aan nieuwe personal fitting pads? Loop je daardoor gewoon een shop binnen? Ik kan ze op internet niet vinden namelijk. Of draag jij je Shoei zonder personal fitting?
Ik ben ooit toen Shoei daarmee begon in Nederland eens onder handen genomen door zo'n trainer van Shoei die dat aan iemand van een winkel uitlegde met mijn hoofd. Ik meen dat dat toen nog Motozoom was. Alleen toen bleek dat ik precies geen enkele personal fit stukjes nodig had. Ik blijk EXACT een Shoei-hoofd te hebben. Dus nee. Maar dat spul zit toch niet aan de binnenkant van de voering, maar aan de binnenkant van de helm, dus tussen de voering en het piepschuim?

M.a.w. ik zou zeggen dat je gewoon die lining kunt vervangen en die fitting zooi kunt laten zitten? Maar misschien heb ik helemaal verkeerd hoe ze dat bevestigen hoor... Op de lining zelf zou bij mij sowieso geen zin hebben want dat beweegt dus.

Maar dat spul zit toch niet aan de binnenkant van de voering, maar aan de binnenkant van de helm, dus tussen de voering en het piepschuim?
Nee helaas..ze zitten inderdaad tussen de voering en piepschuim maar wel aan de voering geplakt. Ik zal binnenkort eens informeren bij de zaak waar ik mijn helm gekocht heb. Ik heb na het aanmeten een 'recept' gekregen waar precies op staat welke pads waar zijn geplakt dus ze zouden deze pads zo kunnen pakken en kunnen mee'geven'.

Kan gewoon gewassen worden hoor. :t Na het aanbrengen krijg je de pads met geen mogelijkheid meer los.
Nou, ik heb geen idee hoe het dan werkt met vervangen van de liner. Blij dat ik ze niet nodig heb dan. Succes! :)

Gewoon nieuwe liner kopen bij de Shoei Personal Fit shop, krijg je meteen de persoonlijke pads er weer in.

Maar bedankt voor de reminder hier, ik moet ook nodig een nieuwe liner en pads kopen voor m'n 4 jaar oude GT Air II 👍🏼

Mocht je nog zoekende zijn en maat L hebben qua helm, heb een nauwelijks gebruikte Schuberth R2 liggen in maat L (zwart met oranje). Zit lakschade op de schaal omdat ik ermee langs een muur gelopen ben 🥲 (niet gevallen oid). Mag je testen voor de vergelijking qua geluid/stilheid en als hij bevalt gratis meenemen. Helm ligt inmiddels wel 1,5 jaar stil. Ik vind Schuberth erg stil, maar mijn hoofd zit er niet lekker in helaas..

Terug
Bovenaan Onderaan