he nieuwe spam?

K@W@

MF veteraan
8 okt 2004
21.471
13.134
nijmegen
Ze weten zeker niet dat ik daar een automatische incasso heb hahahhaha



Geachte bestuurder,


U hebt een beschikking en vervolgens twee aanmaningen ontvangen voor het overtreden van een verkeersvoorschrift.
Het openstaande bedrag is niet volledig op de rekening van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) bijgeschreven.
Daarom zullen wij de bank opdracht gegeven uw rekening te blokkeren per dinsdag 13 mei 2014.
Alleen persoonlijk bij het BKR zelf kunt u inzage krijgen in de informatie die het BKR over u ontvangt.
Het blokkeren van rekening betekent dat de toegang tot uw rekening geblokkkeerd is met ingang 13-05-2014 voor een periode van vier werken.


Met de 3v online krediet kunt u online op onze website de betaling voldoen. U dient hieronder te klikken op 3v credit kopen .

3v credit kopen
Let op: nadat uw de 3v (prepaid credit) heeft gekocht dient u de 19 cijferige nummercode hieronder te activeren om de betaling te voldoen.
Klik hieronder op aanmaning betalen.


Aanmaning betalen
Het volledige bedrag van Eur 155,00 (inclusief kosten) moet uiterlijk 19-05-2013 worden betaald. Doet u dit niet, dan wordt u per 19-05-2014 geregisteerd bij BKR.
Voorkom blokkade van uw rekening.

Hoogachtend,

Centraal Justitieel Incassobureau.
 
Dit komt zéker niet van het CJIB af. Dit is weer een (redelijk) nieuwe vorm van internet-oplichting.
Ik zou er melding van maken bij het CJIB.
 
wel orgineel CJIB logo er boven..pikte hij niet mee in de copy-paste
 
wel orgineel CJIB logo er boven..pikte hij niet mee in de copy-paste

Dat zegt niets die kun je zo van de originele "fanmail" copyen en pasten.

Het CJIB regelt z'n zaken niet op deze manier. Het heeft kort geleden ook al in de media gestaan, dat dit soort mailtjes worden verzonden.
 
Al ia de scammer nog zo snel, K@W@ achterhaalt hem wel.
 
Aangezien ze nog te beroerd zijn om voor die 7 eyro administratiekosten de boel aangetekend te versturen zou het zomaar kunnen dat je die post niet ontvangen hebt.. ;)
 
Zoveel bedrijven waarvan in deze oplichtingsvorm de naam valselijk gebruikt word.

Zoals eerder gezegd, melding van maken bij het CJIB inderdaad.
 
Het trieste is dat er nog mensen rondlopen die stom genoeg zijn om hier in te trappen....
 
Geachte bestuurder,


Bla bla bla onzin_spam_geneuzel_brief
Het volledige bedrag van Eur 155,00 (inclusief kosten) moet uiterlijk 19-05-2013 worden betaald. Doet u dit niet, dan wordt u per 19-05-2014 geregisteerd bij BKR.

Nog even buiten de taalfouten.

Je moet wel een Droopy zijn om hier in te trappen.
 
Dat zegt niets die kun je zo van de originele "fanmail" copyen en pasten.

Het CJIB regelt z'n zaken niet op deze manier. Het heeft kort geleden ook al in de media gestaan, dat dit soort mailtjes worden verzonden.

Toch is dit wel zorgelijk, de overheid experimenteert zelf ook met allerlei manieren van online "dienstverlening" en contact met de burger en dan is het ook als het legitiem is vaak niet eenduidig te herkennen als inderdaad afkomstig van een overheidsinstantie. Het wordt hoog tijd dat de overheid zijn zaakjes online eens goed op orde krijgt, of gewoon helemaal stopt met online zijn, want dit soort excessen zijn er het gevolg van.
 
Nog even buiten de taalfouten.

Je moet wel een Droopy zijn om hier in te trappen.
Ze hadden hem nog liggen van vorig jaar :+

Ooit ook eens zo iets gehad.
Mijn hele pc was geblokkeerd onder het mom van het bezoek van een site met verboden content en of ik even een betaling online wou gaan doen dan werd de blokkering opgeheven.
Stond er één of ander vreemd vak naaste met Spaanse tekst :')



Heb toen een print screen gemaakt en deze mee genomen naar het politie bureau.
Deze zeiden al hier meerdere meldingen van gehad te hebben de dienst doende agente had er zelf ook last van gehad.
Hier door kon ze mij zelfs vertellen hoe ik er van afkwam *O*
Kortom wanneer ik post krijg of ik betalen wil check ik het wel eerst bij de instantie zelf bij twijfel.
Of de brief moet zo slecht in mekaar zitten dat het er wel heel dik oplicht _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan