Harley Davidson deel X "King of the Road"

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo, en ook weer terug. 10 dagen thailand gedaan. Beetje rondscheuren op een 125cc brommertje. Best leuk om in dat verkeer mee te rijden, lane splitting met 60-70. :)
 
zo, en ook weer terug. 10 dagen thailand gedaan. Beetje rondscheuren op een 125cc brommertje. Best leuk om in dat verkeer mee te rijden, lane splitting met 60-70. :)


Dumptrucks,wielen,brommertjes,..........
 
Moet toch aan een nieuwe accu, wat is nu de beste keus? voor een '75 FLH met kickstarter, LxBxH 176 x 105 x 156.
gewoon een "natte" accu of AGM, gel, ik raak een beetje de kluts kwijt met zoveel keus.
Wie heeft een suggestie?
Aangezien hij op de motor van het meissie komt moet hij wel genoeg start vermogen hebben voor de elctrieke start.
 
Laatst bewerkt:
005-55.jpg


Harley.
 
Laatst bewerkt:
Gister had ik ook panne...

stukkie rijden, dacht ik...

Opeens iets van een tikje linksonder, leek alsof ik vermogen kwijt was. Ik reed 90 op een 100 km weg, niks spannends..
Hmm, gat wel wat rammelen linksonder....

Hmmm, echt op het gas reageren is er niet bij: iets slipt hier door.

Ok, nou reageert er niks meer :/

Ding neergezet, maatje gebeld, motor weer opgehaald en zo. al met een half uurtje werk.

Ga ik vanochtend kijken: alle tandjes van de belt af :')
dat had ik nog nooit gezien.....
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gister had ik ook panne...

stukkie rijden, dacht ik...

Opeens iets van een tikje linksonder, leek alsof ik vermogen kwijt was. Ik reed 90 op een 100 km weg, niks spannends..
Hmm, gat wel wat rammelen linksonder....

Hmmm, echt op het gas reageren is er niet bij: iets slipt hier door.

Ok, nou reageert er niks meer :/

Ding neergezet, maatje gebeld, motor weer opgehaald en zo. al met een half uurtje werk.

Ga ik vanochtend kijken: alle tandjes van de belt af :')
dat had ik nog nooit gezien.....
[afbeelding]

weet je wel 100 procent zeker dat er eerst wel tandjes op die belt zaten?
voor het zelfde geld is er natuurlijk iets heel anders aan de hand :)
ik zou nog even goed doorzoeken :X
 
Laatst bewerkt:
Gister had ik ook panne...

stukkie rijden, dacht ik...

Opeens iets van een tikje linksonder, leek alsof ik vermogen kwijt was. Ik reed 90 op een 100 km weg, niks spannends..
Hmm, gat wel wat rammelen linksonder....

Hmmm, echt op het gas reageren is er niet bij: iets slipt hier door.

Ok, nou reageert er niks meer :/

Ding neergezet, maatje gebeld, motor weer opgehaald en zo. al met een half uurtje werk.

Ga ik vanochtend kijken: alle tandjes van de belt af :')
dat had ik nog nooit gezien.....
[afbeelding]


Harleys rijden met kettingen en puntjes.
 
Had geen foto van een breathervalve liggen.Dus maar een foto van de koelste HD van motor-forum.

004-63.jpg
 
Murph volgens mij heb je een foutje gemaakt in het overtikken van de url, moest natuurlijk deze zijn :P *D
2d200ea9cf8d6d37422386b866997550

Foutje is natuurlijk gauw gemaakt, geen probleem :+ :')
 
Laatst bewerkt:
weet je wel 100 procent zeker dat er eerst wel tandjes op die belt zaten?
voor het zelfde geld is er natuurlijk iets heel anders aan de hand :)
ik zou nog even goed doorzoeken :X

Ja, heb er al kilometer mee gereden :)

Moet idd nog even de pulley's checken, misschien zijn die scherp oid...
 
Gister had ik ook panne...

stukkie rijden, dacht ik...

Opeens iets van een tikje linksonder, leek alsof ik vermogen kwijt was. Ik reed 90 op een 100 km weg, niks spannends..
Hmm, gat wel wat rammelen linksonder....

Hmmm, echt op het gas reageren is er niet bij: iets slipt hier door.

Ok, nou reageert er niks meer :/

Ding neergezet, maatje gebeld, motor weer opgehaald en zo. al met een half uurtje werk.









Ga ik vanochtend kijken: alle tandjes van de belt af :')
dat had ik nog nooit gezien.....
[afbeelding]




Het is een straf van Onze Lieve Heer ,.......die kijkt vanaf een wolk naar beneden ,
....en dan vindt 'ie gewoon dat we dat verdienen ..... -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nèt effe verder gekeken wat er met me motor an de hand is :

Eerst maar licht uit gedaan ,....en de motor op de startmotor rond laten draaien met uitgedraaide bougies ( wel aangesloten )

Vonk vóór en achter waren hetzelfde van kleur en hevigheid , dus dat was oké.

Daarna maar effe me duim op de bougie-gaten gezet , en gestart :
Achter volop compressie , ...maar vóór maar 1 keer druk bij de eerste slag , en daarna bijna niks meer .

Hulzen van de voorste cilinder omhoog ,.....viel zo me afstelbare stoterstang van de inlaatklep eruit zeg :/

....is het afstel draad-end gebroken -O-
 
Moet toch aan een nieuwe accu, wat is nu de beste keus? voor een '75 FLH met kickstarter, LxBxH 176 x 105 x 156.
gewoon een "natte" accu of AGM, gel, ik raak een beetje de kluts kwijt met zoveel keus.
Wie heeft een suggestie?
Aangezien hij op de motor van het meissie komt moet hij wel genoeg start vermogen hebben voor de elctrieke start.


originele HD-accu ,...zo'n gel-ding

die goedkope peppie & kokkie accu's zijn kut
 
Moet toch aan een nieuwe accu, wat is nu de beste keus? voor een '75 FLH met kickstarter, LxBxH 176 x 105 x 156.
gewoon een "natte" accu of AGM, gel, ik raak een beetje de kluts kwijt met zoveel keus.
Wie heeft een suggestie?
Aangezien hij op de motor van het meissie komt moet hij wel genoeg start vermogen hebben voor de elctrieke start.

Gel is te.

AGM is prima, of een goede onderhoudsvrije.

Ga voor OEM HD, of Odyssey, of Exide.
Dan zit je doorgaans wel goed :Y
 
Ik heb nèt effe verder gekeken wat er met me motor an de hand is :

Eerst maar licht uit gedaan ,....en de motor op de startmotor rond laten draaien met uitgedraaide bougies ( wel aangesloten )

Vonk vóór en achter waren hetzelfde van kleur en hevigheid , dus dat was oké.

Daarna maar effe me duim op de bougie-gaten gezet , en gestart :
Achter volop compressie , ...maar vóór maar 1 keer druk bij de eerste slag , en daarna bijna niks meer .

Hulzen van de voorste cilinder omhoog ,.....viel zo me afstelbare stoterstang van de inlaatklep eruit zeg :/

....is het afstel draad-end gebroken -O-


Wie stelde dat spul af?
 
Ik heb nèt effe verder gekeken wat er met me motor an de hand is :

Eerst maar licht uit gedaan ,....en de motor op de startmotor rond laten draaien met uitgedraaide bougies ( wel aangesloten )

Vonk vóór en achter waren hetzelfde van kleur en hevigheid , dus dat was oké.

Daarna maar effe me duim op de bougie-gaten gezet , en gestart :
Achter volop compressie , ...maar vóór maar 1 keer druk bij de eerste slag , en daarna bijna niks meer .

Hulzen van de voorste cilinder omhoog ,.....viel zo me afstelbare stoterstang van de inlaatklep eruit zeg :/

....is het afstel draad-end gebroken -O-

Hmm... En nou :?
 
Wie weet welke maat belt er op een FLH Electra Glide Classic van 1986 zit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan