Halogeen wisselen voor LED

HyperBlade

Die hard MF'er
6 apr 2018
293
62
Alphen aan den Rijn
Beste motorvrienden,

Ik twijfel al een tijdje om de halogeen H4 in mijn motoren te verwisselen voor een LED variant. Die zie ik ook vaak zonder koelelement. Wie heeft er al ervaring en/of advies of dit zomaar kan ivm warmte en niet teveel strooilicht?

Bedankt en goed weekend!!
 
Nog geen idee, heb recentelijk voor 10,95 euro een set van 2*H7 in China gekocht…..set is onderweg en over een tijdje meld ik wel of ze voldoen.

Ondertussen heb ik in mijn motor een halogeen setje van de Action…… _O-
Ik ben bang dat 10 euro te weinig is voor een goede led lamp, je moet dan toch richting de 30 euro per setje gaan als je echt goede licht opbrengst wil hebben...
bijv. Page Not Found - Aliexpress.com
 
Ik ben bang dat 10 euro te weinig is voor een goede led lamp, je moet dan toch richting de 30 euro per setje gaan als je echt goede licht opbrengst wil hebben...
bijv. Page Not Found - Aliexpress.com
Ben zelf benieuwd naar mijn goedkope setje….maar ff op internet gekeken en 20000 lumen is rijkelijk teveel, tis geen vuurtoren…en je wilt je tegenliggers niet in het zonnetje zetten… :+ ..voor een h7 koplamp: 1500 is de norm kennelijk.


IMG_0970.jpeg
 
Ben zelf benieuwd naar mijn goedkope setje….maar ff op internet gekeken en 20000 lumen is rijkelijk teveel, tis geen vuurtoren…en je wilt je tegenliggers niet in het zonnetje zetten… :+ ..voor een h7 koplamp: 1500 is de norm kennelijk.


Bekijk bijlage 1876533
Vergeet niet dat het hier om chinese lumen gaan, en zolang je maar een mooi lichtbeeld hebt dan schijn je niemand in de ogen. (behalve met GROOT licht)
 
Vergeet niet dat het hier om chinese lumen gaan, en zolang je maar een mooi lichtbeeld hebt dan schijn je niemand in de ogen. (behalve met GROOT licht)
Weet ik, vanwege het lichtbeeld daarom ff proberen en tegen de garagedeur mee experimenteren.

Is het wat dan niet…heb toch 4 keer h7 vd Action voorin….. _O-

IMG_5633.jpeg
 
Nogmaals: voor 15 euro voor de H4 (22 de 2 H7), en dit is het resultaat:


En het voordeel is veel minder wattage met (in mijn geval) dezelfde lichtopbrengst maar helderder licht. Mijn idee is dat het hetzelfde lichtbeeld geeft en dat zonder ook maar iets af te hoeven stellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan