Kawasaki z750 (2008) LED Knipperlicht

Peter Hardy

Rookie
25 okt 2023
10
1
Hi,
Korte vraag ik stap over naar led knipperlichtjes maar krijg teveel toevoer vanuit de accu voor LED.
Ik wil niet solderen of knippen in de originele kabels dus een relais is volgens mij geen optie.
Weerstandskabel heb ik niet de ruimte voor in de buddyseat en wordt warm heb ik begrepen.

Iemand ideeën?
 

Bijlagen

  • IMG_2245.jpeg
    IMG_2245.jpeg
    215,3 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2246.jpeg
    IMG_2246.jpeg
    222,3 KB · Weergaven: 1
Je bedoelt denk ik dat met het standaard relais je te maken krijgt met of een hyper flash of dat ze helemaal niet knipperen en altijd blijven branden als je de richting aangeeft. LEDs gebruiken minder stroom en de standaard relais/voertuig kan daar niet mee overweg door het te laag gevraagde stroom. Volgens mij kan dit in sommige ECU's het signaal afgeven dat de halogeen doorgebrand is.

Relais zitten niet vastgesoldeerd en als je naar allemaal LED gaat is het 't makkelijkst om gewoon een LED relais te halen en om te wisselen. Die zijn er in zoveel vormen en maten en voor specifieke motoren.

Een weerstand er tussen zetten kan ook en dan heb je te maken met een load equalizer: deze maakt gebruik van elektrische weerstand om de stroomvereisten van traditionele halogeenlampen te simuleren. Die weerstand geeft geen licht maar warmte af voor het deel wat hij vraagt van de stroom. Hoeveel warmte dat is en of je die onder je zadel kan hangen durf ik niet te zeggen. Het is niet zo dat je knipperlichten altijd aan staan namelijk.

Overigens vind ik het goed dat je niet wil knippen, en dat is ook niet nodig met wat kabelschoentjes en een tangetje.
 
Dank je wel.
Welke relais moet ik dan vervangen zie foto’s?
Er is weinig plek onder de buddy seat voor weerstand kabeltjes.
En die mogen niet te heet worden.
Best wel moeilijk!
 
De originele pinkrelais gewoon vervangen door een led pinkrelais ,voor een paar euro te verkrijgen op Ali Expres ,
het enige probleem dat zich meestal hierbij voordoet is dat als je naar links of rechts pinkt alles samen knippert, en dit komt door het signaallampje in uw toerenteller ,kan je gewoon oplossen door dit lampje ,de draden af te knippen en lampje anders aan te sluiten 1draad naar massa en andere draad 2 via diodes, 1naar links via diode naar pinker en 2de diode naar rechterpinker .dus geen vermogen weerstanden nodig ,
Heb dit al meerdere malen gedaan, Dus 2 diodes kopen bijvoorbeeld 1n4001 en led pinkrelais.
 

Bijlagen

  • img20231210_19535045.jpg
    img20231210_19535045.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 1
Dank voor jullie reacties welke pinkrelais moet ik dan vervangen?
Zie foto’s
M.a.w. waar zit die?
 

Bijlagen

  • c2530b5a-cf28-45b9-be86-46f98df8139b.jpeg
    c2530b5a-cf28-45b9-be86-46f98df8139b.jpeg
    122 KB · Weergaven: 2
  • 758f426c-3ca6-4de1-9335-40819eb55fd5.jpeg
    758f426c-3ca6-4de1-9335-40819eb55fd5.jpeg
    114,8 KB · Weergaven: 2
  • 6eecd44c-4795-485e-9f27-073196a0910e.jpeg
    6eecd44c-4795-485e-9f27-073196a0910e.jpeg
    134,6 KB · Weergaven: 1
Gister een LED relais gekocht en aangesloten. Achterlichten deden het perfect. Nu volgende dag wil ik het nog eens uittesten en reageren de knoppen van de knipperlicht en gevarenlichten gewoon niet meer. Alsof die geen contact meer maakt als je de knop indrukt.
 

Bijlagen

  • 0bb6068a-dd60-4ecd-98c3-eee709e78a44.mp4
    483,4 KB
Terug
Bovenaan Onderaan