Haalt de motorrijder 2050?

Je haalt hier een artikel aan waarin DE KANS DAT beschreven wordt..
Zoals ik aangaf is dat bij een ICE altijd aantoonbaar door brandstoflekkage icm een heet blok/ uitlaat, of een kortsluiting icm benzine..
Een EV brandt spontaan zonder dat er een technisch mankement aan te grondslag ligt.
DAT is geen fabel..
Ook dat is een fabel.
Ook een EV ontbrandt niet spontaan.
Daar ligt altijd iets aan ten grondslag.
Bijna altijd is het accupakket beschadigd door een harde impact.
 
Er is ALTIJD een technische oorzaak voor brand. Of het nu ice of ev
Edit: haha 2 antwoorden tegelijkertijd
 
Ook dat is een fabel.
Ook een EV ontbrandt niet spontaan.
Daar ligt altijd iets aan ten grondslag.
Bijna altijd is het accupakket beschadigd door een harde impact.
Mijn vriendin reed over de stenen van de nieuw aangelegde tuin van de buren.
Die hadden ze expres wat hoger gelegd ook.
Gelukkig geen brand maar wel impact schade aan de onderkant en geen garantie natuurlijk op het accu pakket.
Maar drie centra in Nederland konden het repareren met een wachttijd van ook bijna drie maanden.
Al zat er misschien zes weken vertraging bij tussen de dealer en de importeur. :)
 
Zijn we nou nog niet klaar met herkauwen 🤔 🤷‍♂️
the-lion-king-timon.gif
 
Nouja, ik heb liever ‘ploffen’ in de ciIlinders dan daarbuiten….
Ik heb wat dikke ploffen gehad dit jaar. _O-

Zelfs de monteur werd er bang van bij de tweede. De eerste was al overleden.
Terugslag in het luchtfilter had die niet verwacht met de hele tijd zijn enthousiaste hand aan het gashandel.
 
Jij houd van ploffen in de cilinders dus jij rijd natuurlijk een hele dikke V-twin? :+
Nou, ik heb nog een 4-cilinder erbij voor het soepeler werk….die dikke L-Twin is voor het ‘mannenwerk’.

En elektromotor is alleen voor het starten….:+
 
Je haalt hier een artikel aan waarin DE KANS DAT beschreven wordt..
Zoals ik aangaf is dat bij een ICE altijd aantoonbaar door brandstoflekkage icm een heet blok/ uitlaat, of een kortsluiting icm benzine..
Een EV brandt spontaan zonder dat er een technisch mankement aan te grondslag ligt.
DAT is geen fabel..
Er zijn al parkeergarages die ev weren.
 
Hoe vaak vliegen elektrische auto's in brand?
Australië: Volgens onderzoek van EV Fire Safe Australia vliegen EV's 0,0012% van de tijd in brand, wat 5 keer lager is dan de kans op brand bij een benzine-auto.

Valt allemaal wel mee..

Alleen als hij fikt heb je feest. Maar je moet iets ervoor over hebben laten we dan maar zeggen.
 
Hoe vaak vliegen elektrische auto's in brand?
Er zijn twee soorten brand voor een EV:

- Batterij brand
- Elektrische brand

Een batterij brand gebeurd eigenlijk alleen als zuurstofdichte verpakking voor de cellen gebroken word. Dit kan door slechte fabricage (maandagochtend product), flinke stoten, ongelukken, etc. Maar moderne EV batterijen zijn heel erg veilig gemaakt. Moderne batterijen sowieso; wanneer is de laatste keer dat je laptop in de fik vloog?

Elektrische brand kan door kortsluiting ontstaan, ondeugdelijke bedrading, klungelig onderhoud, en zo. Maar dit is bij ICE voertuigen niet minder.

Feit blijft dat om een batterij in de fik te krijgen je flink je best moet doen, terwijl een tank benzine gewoon simpelweg veel eenvoudiger ontvlambaar is. Het nadeel is wel dat als je batterij eenmaal in de hens staat, het een hels karwei is hem weer uit te krijgen. ICE voertuigen die in de brand vliegen gebeurd relatief zo vaak dat het geen nieuwswaarde meer heeft wanneer het gebeurd buiten het locale krantje om.
 
Laatst bewerkt:
En daar komen weer andere accu's voor.
Er is al een Chinees merk die de droge stof accu in productie heeft toch. :?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij worden ev auto.s gedompeld in een container met water om ze te blussen?
 
Gaat men hier verder waar ze in het EV topic gestopt zijn?

Laat ik dan alvast een hypothetisch antwoord geven op de vraag in de topictitel :+
Ja: de motorrijder komt er wel, maar: nee, niet zoals we die nu kennen.
Vroeg of laat zullen ze wel wat verzinnen om de peut branders alsnog voor elektrisch of waterstof (of wat ze dan al niet verzonnen hebben) te vervangen.
De aandrijving veranderd zodoende wel (en misschien dat de nieuwe generatie rijders vanuit hun perspectief dan ook wel concessies wil doen op gebied van beperkte actieradius).
Maar zolang ook jonge mensen enthousiast raken van motoren, zal de markt ervoor overeind blijven:)

Zo... vraag beantwoord, topic kan op slot voor t ontspoort :+:+
 
Gaat men hier verder waar ze in het EV topic gestopt zijn?

Laat ik dan alvast een hypothetisch antwoord geven op de vraag in de topictitel :+
Ja: de motorrijder komt er wel, maar: nee, niet zoals we die nu kennen.
Ja hoor, vaatjes brandstof blijven altijd te koop, voor de racerij, generatoren enz. Dan gooi ik hem gewoon thuis vol :Y Elf 200L
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan