Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb de voorloper hier van gehad.. MotoMorini 350
Tis gewoon een futiele discussie.Ja; dat dus idd.
Ik rij een energie slurpende K1300. Onder andere.En wat voor motor rij je zelf
En waar gebruik je die voor?
En waar ga je van uit waar de electrische energie wordt opgewekt?
Een LambertiniHeb de voorloper hier van gehad.. MotoMorini 350
Een accu van 100 kilo wisselen is best een dingetje. En dan heb je nog misbruik of onjuist gebruik door mensen die er met de pet naar gooien. Zitten juridisch wel wat haken en ogen aan. Een totalitair land als china dwingt zoiets makkelijker af bij haar bevolking wellicht....de social credit score laat mensen meer inde gewenste pas lopen dan in het vrije westenIk snap eigenlijk niet waarom we in de EU geen proeven doen met verwisselbare accu’s. Accu verwisselen duurt een minuutje ofzo bij de meeste motoren\ scooters. Neem ook aan dat bij de meeste scooters de accu wel een soortgelijke vorm heeft en spanning levert. In China doen ze dit volgens mij al met best was succes.
Het wordt relevant als je fossiel met een negatieve ondertoon louter,in een negatief daglicht gaat plaatsen.Ik rij een energie slurpende K1300. Onder andere.
Maar is dat relevant hier? Ik val niemand aan, ik vertel alleen dat een ICE nooit zo efficiënt in energie gebruik is als een EV.
De elektrische energie wordt opgewekt in een centrale (zonne, wind, kern, kolen of gas), net zo goed als dat benzine niet uit de lucht komt vallen.
Het hele well to wheel proces is vele, vele vele malen efficiënter in EV voertuigen dan in ICE voertuigen, dat is al heel vaak aangetoond.
Ik heb werkelijk nog nooit zo’n zware accu gezien in een motor/scooter. Misschien Max 30 kilo. Mijn kleine zusje wisselt zonder moeite met 1 hand de accu van dr scooter en het is echt niet zo dat je hier een monteur voor moet zijn. Lijkt me ook niet heel moeilijk om dit best wel aso-proof te maken.Een accu van 100 kilo wisselen is best een dingetje
Dat klopt.In 1 kg accu zit vele malen minder energie dan 1 kilo brandstof, daar gaat het hier om.
Dat klopt ook, alleen de ICE gebruikt vele malen meer energie dan hij nodig heeft om die rolweerstand te overwinnen.Als je met beiden 80 rijdt heb je precies dezelfde energie hoeveelheid nodig om bijvoorbeeld lucht en rolweerstand te overwinnen.
Alle andere voordelen die jij als feiten benoemt zijn moeilijk hard te maken.
Waar wordt de grondstof voor de accu gedolven
Waar komt de stroom vandaan
Hoe vaak kun je bijladen voordat de accu vervangen moet worden
Hoe wordt de accu gerecycled na vervanging
Wat kost een nieuwe accu en is de motor dat nog waard
Hoe ver kom je er mee op 1 lading als het 5 graden is. Of -10....
Wat als we van beide systemen de belasting heffingen en voordelen niet mee rekenen
Nee. Feiten zijn duidelijk. Daar ben jij alleen niet gevoelig voor.Overigens is de claim van well to wheel ook multi interpretabel.
Stop iets in een model en de uitkomst is zoals jij wilt
Omdat een elektromotor 90%+ efficient is, dus 90%+ van de gebruikte energie omzet in beweging. Een ICE motor mag je blij zijn als je de 30% haalt, de rest gaat verloren in warmte en geluid.Hoe zit dat dan?
Het wordt relevant als je fossiel met een negatieve ondertoon louter,in een negatief daglicht gaat plaatsen.
Want het impliceerd dat je zelf al een verdere keuze wil maken.
Want waarom rij je zelf dan nog fossiel,als er alleen voordelen zijn met een EV?
Of wil je louter verkondigen " do as i say ,not as i do"?
Maar ik zal er vast naast zitten
Daarbij zal het rendement van een lichte motor een stuk hoger zijn dan van jouw "tank"
Ook effe meenemen.
Nogmaals, en we praten wederom langs elkaar heen, de electromotor is vele mallen efficienter gaf ik al eerder aanOmdat een elektromotor 90%+ efficient is, dus 90%+ van de gebruikte energie omzet in beweging. Een ICE motor mag je blij zijn als je de 30% haalt, de rest gaat verloren in warmte en geluid.
Dan moeten de fabrikanten aan een universele maat gaan voldoen qua accu groote en specs.Ik snap eigenlijk niet waarom we in de EU geen proeven doen met verwisselbare accu’s. Accu verwisselen duurt een minuutje ofzo bij de meeste motoren\ scooters.
Helaas helaas, dat is niet zo.Neem ook aan dat bij de meeste scooters de accu wel een soortgelijke vorm heeft en spanning levert.
Accu,s gaan een maximaal aantal ladingen mee.Dat klopt.
Dat klopt ook, alleen de ICE gebruikt vele malen meer energie dan hij nodig heeft om die rolweerstand te overwinnen.
Waar denk je dat alle warmte vandaan komt? Een ICE is ongeveer 35% efficient. Max.
Een EV rond de 90%.
Alle andere punten zijn prima hard te maken. En ik noem deze punten overigens helemaal niet, daar begin jij nu mee.
-Grondstoffen komen uit mijnen, vervuilende mijnen, net zo goed als olie uit vervuilende putten komt
-Stroom komt uit energie centrales, net zoals de stroom die raffinaderijen gebruiken
-Accu's gaan langer mee dan het voertuig ondertussen
-Accu recycling is geen enkel probleem
-Nieuwe accu's zijn duur. Heel duur. Net zoals een nieuw motorblok.
-Range wordt minder bij kou.
-Als de subsidies/belastingvoordelen van de oliemaatschappijen opgeheven worden is de benzine niet meer te betalen.
Je bent weer lekker bezig hier, maar het ging in dit gesprek vooral om de energiedichtheid volgens mijJe lult jezelf weer vast dus je bedenkt een ander punt.
3 x IkIk reageer op de negatieve toon die hier naar een EV gezet wordt.
Ik impliceer niks, dat maak jij er van.
Ik zeg nergens dat er alleen voordelen zijn.
Ik reageer op de negatieve toon die hier naar een EV gezet wordt.
Ik impliceer niks, dat maak jij er van.
Ik zeg nergens dat er alleen voordelen zijn.
Met 110 kg benzine kom ik 2310 kilometer ver
Rieju Aventura (500cc, A2). Standaard 40 liter.Het is al knap als je totaal 30 liter kwijt kan op een motor.