Dat kan je wel zeggen, mijn reactie was op Chris ofc, niet op jou.we praten wederom langs elkaar heen
Maar hoeveel gaat er af bij laden/gebruiken van de accu zelf?Omdat een elektromotor 90%+ efficient is, dus 90%+ van de gebruikte energie omzet in beweging. Een ICE motor mag je blij zijn als je de 30% haalt, de rest gaat verloren in warmte en geluid.
IK doe niet superieur, IK reageer op zaken die mij verweten worden.3 x Ik
Ga eens uit van de ander zou ik zeggen, in plaats van steeds jezelf superieur voor doen
En die is voor mij: dat je op een acculading niet ver genoeg komt voor mijn aspiraties.
En het laden belachelijk lang duurt t.o.v. fossiel
Dat zijn vooralsnog feitelijkheden en mijn insteek.
Wederom 90% minimaal efficient.Maar hoeveel gaat er af bij laden/gebruiken van de accu zelf?
Dus hoe efficiënt is een accu?
Een snelle google search suggereert ~70% voor een net van 120v zoals in Amerika, ~90% voor een net van 240v zoals in Europa, met hoe hoger de netspanning, hoe efficiënter het opladen. Dus een krachtstroom installatie zal waarschijnlijk efficiënter zijn dan een 240v installatie.Maar hoeveel gaat er af bij laden/gebruiken van de accu zelf?
Dus hoe efficiënt is een accu?
Laders en accu worden gekoeld tijdens snel opladen dus er is wel wat warmte = energie verlies.Een snelle google search suggereert ~70% voor een net van 120v zoals in Amerika, ~90% voor een net van 240v zoals in Europa, met hoe hoger de netspanning, hoe efficiënter het opladen. Dus een krachtstroom installatie zal waarschijnlijk efficiënter zijn dan een 240v installatie.
Accusets die wij verkopen gaan 600-700 ladingen mee....zal voor auto,s wellicht beter zijn inmiddelsMaar hoeveel gaat er af bij laden/gebruiken van de accu zelf?
Dus hoe efficiënt is een accu?
Daarom niet snelladen, dus.Laders en accu worden gekoeld tijdens snel opladen dus er is wel wat warmte = energie verlies.
Nou mooi,dan zijn we daar uit.Dat het laden (zeker bij een E-motor) nog veel te lang duurt ben ik helemaal met je eens. Dat is ook 1 van de redenen dat ik er nog niet 1 heb.
Heel veel beter.Accusets die wij verkopen gaan 600-700 ladingen mee....zal voor auto,s wellicht beter zijn inmiddels
Ik ben pro electrisch rijden.Laders en accu worden gekoeld tijdens snel opladen dus er is wel wat warmte = energie verlies.
En Worldbeater deed even de sommetjes
Nu niets gewoon ter info.Jammer danen nu
Ik persoonlijk koop geen motor voor het rendement noch koppel.
Maar voor de looks,verre afstanden,mooie techniek en praktische bruikbaarheid. ,met gemak.
Dat is alleen het rendement van de auto, nog niet te spreken over het rendement om benzine te maken en aardolie op te pompen.Jouw laatste zin is dus als je alleen naar de motorwerking zelf kijkt correct. Dat snapt iedereen toch?
Een electrische motor heeft een veel hoger rendement.
Wat weegt die accu is niet zo heel belangrijk, behalve als je ermee op circuit wil.Dus nogmaals, wat weegt die accu in die driewieler?
En wat kost die accu nieuw?
En hoe vaak kun je ,m herladen?
En hoeveel tijd kost dat?
En wat bij -10?
Waar komt de energie vandaan voor de oplader?
Dat soort zaken maken de uiteindelijke calculatie eerlijker. Vind je ook niet?
Waarom kik je zo op het gewicht van de brandstof?Met 110 kg diesel kom ik 1870 km ver, in een XC70 D5 4x4 , of het nu -15 is of +30
Dat is waar het voor mij om draait, en dan binnen 5 minuten weer op weg naar Helsinki of Milaan
Ik kick nergens op, het ging hier in eerste instantie om de verschillen in energiedichtheid per kilo dacht ik.Nu niets gewoon ter info.
Sommige vinden rendement wel belangrijk.
Dat is alleen het rendement van de auto, nog niet te spreken over het rendement om benzine te maken en aardolie op te pompen.
Wat weegt die accu is niet zo heel belangrijk, behalve als je ermee op circuit wil.
Laadcycle van 1200-1500 zijn niet uitzonderlijk meer.
Niet iedereen rijdt dagelijks 200+ km, of zelfs ooit.
Ik ken redelijk wat motorrijders die nooit meer dan 350km op 1 dag rijden. En vaak maar ritjes van 30-50km.
Bij -10 rijden 99% van de motorrijders niet.
Maakt het niet echt noodzakelijk eerlijker.
Je kan er dan ook enkele specifieke argumenten voor een elektrische motor bij stellen.
Uit hoeveel onderdelen bestaat een verbrandingsmotor?
Hoe vaak moet je olie wisselen?
Hoeveel onderhoud heeft de motor nodig?
Hoe vaak moet je omrijden naar een tankstation?
Je snapt m'n punt wel.
Beide type motoren hebben voor en nadelen.
Aan de consument om zelf een keuze te maken aan de hand van ALLE informatie.
Waarom kik je zo op het gewicht van de brandstof?
Je weet dat je xc70 niet altijd hetzelfde verbruik heeft? (Geen enkele verbrandingsmotor)
Koude motor= meer verbruik.
Koude omgeving= meer verbruik.
Als rendement is als in : geld dan welNu niets gewoon ter info.
Sommige vinden rendement wel belangrijk.
500 kilometer per cyclus/lading is dan de maximale output per 625 kg accupakket.: 750000 km gedeeld door 1500 ladingen van x uurHeel veel beter.
En gedeeld op X dus waarheid volgens jouw eigen stelling.
On Twitter, Elon Musk explained that Tesla car batteries should last for 300,000 to 500,000 miles or 1,500 battery charge cycles.4 mei 2023
100 kWh | 1377 lbs / 625 kg (tesla data) |
Ik kick nergens op, het ging hier in eerste instantie om de verschillen in energiedichtheid per kilo dacht ik.
als die bij accu of benzine gelijk waren hadden we al een eeuw allemaal elektrisch gereden toch?
Weer een fabel.Een EV brandt spontaan in vlammen op, terwijl er niks 'verwijtbaars' aan de hand is..
Weet je nog dat je het in een ander topic over cherry picking had?500 kilometer per cyclus/lading is dan de maximale output per 625 kg accupakket.: 750000 km gedeeld door 1500 ladingen van x uur
100 kWh 1377 lbs / 625 kg (tesla data)
625 kg diesel brengen mij 12.500 km ver, tegen 9 x 5 minuten tanken.
Dat is het verschil in energiedichtheid, en daarmee deels de verklaring van de besparing in tijd , dit ondanks een veel minder efficiente verbrandingsmotor
Weer een fabel.
De kans op spontane brand bij een ICE zijn aangetoond echt heel veel keren groter.
Various surveys showed EVs represented far less of the reported fires than might be expected given their market share. Estimates by the Phosphorous, Inorganic & Nitrogen Flame Retardants Association reported 55 fires per billion miles travelled in ICE vehicles and five fires per billion for EVs. A report from AutoinsuranceEX said EVs exhibited 61 times fewer fires per 100,000 sales than ICE vehicles.