realxation
Die hard MF'er
- 22 apr 2009
- 383
- 0
- Onderwerp starter
-
Ik zou inderdaad gaan voor de combi MAG en een of meerdere verzekeraars... zit er zelf ook bij eentje maar zit in een compleet andere tak van sport..
Feitelijk zou je een meldpunt moeten hebben waar de diefstal 24/7 kan worden gemeld en waar vanaf een trigger richting sms-alert zou moeten gaan.
Minimaal 4 mobiele platformeniPhone als eerste dan maar?
Op te lossen door bijv een privé code die je moet ingeven.Ja maar IK heb een Iphone
Verder hoop ik echt dat er iets van de grond kan gaan komen. Het zijn voor de verz. maatschappijen de kosten niet die smsjes volgens mij. Het zou wel zo in elkaar moeten zitten dat anderen niet je kenteken opgeven elke keer als zijnde een grap.
Op te lossen door bijv een privé code die je moet ingeven.
Of bijv als je hem opgeeft als gestolen dat er een bevestigingscode naar je mobiel wordt gestuurd die je dan invoert op een website om het te bevestigen.
Ik zal een factuur sturenIk zeg brilliant
Mmmh had ook iets met ICT moeten doen
Zo'n meldpunt zie ik ook voor me. Het aanmelden van een gestolen motor moet 24/7 kunnen. Eventueel kan je dan aangeven via welke kanalen je wilt dat het verstuurd wordt: SMS, email, twitter, etc. En kun je bijv. een foto uploaden. Via email en twitter is het makkelijk om foto's mee te sturen, via SMS weer minder makkelijk.
Wanneer dan uiteindelijk de Alert eruit gaat en hoe dat geverifieerd wordt is nog even uitzoeken.
Op te lossen door bijv een privé code die je moet ingeven.
Of bijv als je hem opgeeft als gestolen dat er een bevestigingscode naar je mobiel wordt gestuurd die je dan invoert op een website om het te bevestigen.
precies, en wat is nou 5 euro voor een grap..
mooi is dat, ben je toevallig ergens, en ligt je telefoon toevallig in je buddy
wordt je motor gejat..en je telefoon dus ook...
kan je het niet eens op internet gooien omdat je geen telefoon meer hebt..
verder goed initiatief
Probleem met dit soort dingen is: hoe ingewikkelder je het maakt, hoe meer regels je er aan verbindt én er ook nog geld voor vraagt, hoe meer mensen afhaken.
Een verzekering zal er alleen geld insteken als er met zekerheid een voor hen positief resultaat uit komt rollen. Dat is nog maar de vraag.
Probleem met dit soort dingen is: hoe ingewikkelder je het maakt, hoe meer regels je er aan verbindt én er ook nog geld voor vraagt, hoe meer mensen afhaken.
Een verzekering zal er alleen geld insteken als er met zekerheid een voor hen positief resultaat uit komt rollen. Dat is nog maar de vraag.
mmmzzz je kunt uiteraard gebruik maken van bestaande databases bij de verzekeraars.
iedere motorrijder moet zijn motor verzekeren en daarbij info als woonplaats en ?gsmnummer? geven.
als motor x in amersfoort word gegapt kan de verzekeraar en collegas automatisch alle motorrijders in de buurt een sms met details sturen...
dan maak je gebruik van bestaande databases en netwerken en moet je alleen een interface maken dat mensen hun motor als gestolen kunnen opgeven met details...
Het "probleem" is dat ontvangers zich eerst aan moeten melden, omdat je niet zomaar mensen lastig mag vallen met iemand anders zijn probleem. Het voordeel is wel dat je uiteindelijk een goede userbase hebt, aangezien iedere ontvanger aangegeven heeft deze alerts te willen ontvangen en je er vanuit kunt gaan dat mensen ook daadwerkelijk op gaan letten.
Hier loopt al een topic over. 1 jaar geleden wilde iemand hetzelfde.
Dat is niets geworden, maar uiteindelijk zijn we wel na gaan denken over wat wij (MF) hier aan konden doen. Dat heeft geresulteerd in de "Gestolen-motoren-notificatie" zoals we die nu hebben. Zie meer info hier:
Het overzicht van gestolen motoren van MF-ers
Dit bewuste topic heb ik in mn Notificatielijst staan, daardoor heb ik automatisch een email in mn mailbox zodra er een nieuwe melding is. Zo is bij mij ook een melding binnengekomen van de KTM in Arnhem die diezelfde dag nog is teruggevonden. Wat dat betreft lijkt de userdatabase van MF al voldoende te zijn. Misschien is er gewoon een uitgebreider notificatiesysteem mogelijk, gericht op mobiele platforms...
Ik zeg TOPPP!
En met een beetje aandacht straks haal je een keer de media en melden zelfs niet- mf leden of zelfs niet motorrijders zich aan.....
Superidee! Hier moeten we echt iets mee doen. Politie heb je namelijk niet zo heel veel aan...
Ik vind het ook een goed idee, mocht het zover komen meld ik me graag aan.
Ik snap alleen niet goed waarom mensen er grappen mee uit zouden willen halen.
Ik.
Vergis je niet. Geef de motor van je maat op, (1 april) of van een vervelende collega en voor 25 euro wordt ie een weekend lang van zijn motor afgeslagen. Onbetaalbaar.