Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Haalbaarheid? Motor Alert voor gestolen motoren?

Zo'n meldpunt zie ik ook voor me. Het aanmelden van een gestolen motor moet 24/7 kunnen. Eventueel kan je dan aangeven via welke kanalen je wilt dat het verstuurd wordt: SMS, email, twitter, etc. En kun je bijv. een foto uploaden. Via email en twitter is het makkelijk om foto's mee te sturen, via SMS weer minder makkelijk.

Wanneer dan uiteindelijk de Alert eruit gaat en hoe dat geverifieerd wordt is nog even uitzoeken.

Laatst bewerkt:
Minimaal 4 mobiele platformen iPhone als eerste dan maar?

Ja maar IK heb een Iphone

Verder hoop ik echt dat er iets van de grond kan gaan komen. Het zijn voor de verz. maatschappijen de kosten niet die smsjes volgens mij. Het zou wel zo in elkaar moeten zitten dat anderen niet je kenteken opgeven elke keer als zijnde een grap.

Op te lossen door bijv een privé code die je moet ingeven.
Of bijv als je hem opgeeft als gestolen dat er een bevestigingscode naar je mobiel wordt gestuurd die je dan invoert op een website om het te bevestigen.

Of bijv als je hem opgeeft als gestolen dat er een bevestigingscode naar je mobiel wordt gestuurd die je dan invoert op een website om het te bevestigen.

Ik zeg brilliant

Mmmh had ook iets met ICT moeten doen

en dan eenmalige kosten a 5 euro zodat niet mensen geintjes gaan uithalen en misbruik word bestrafd met een boete

mooi is dat, ben je toevallig ergens, en ligt je telefoon toevallig in je buddy
wordt je motor gejat..en je telefoon dus ook...
kan je het niet eens op internet gooien omdat je geen telefoon meer hebt..

verder goed initiatief

Probleem met dit soort dingen is: hoe ingewikkelder je het maakt, hoe meer regels je er aan verbindt én er ook nog geld voor vraagt, hoe meer mensen afhaken.

Een verzekering zal er alleen geld insteken als er met zekerheid een voor hen positief resultaat uit komt rollen. Dat is nog maar de vraag.

precies, en wat is nou 5 euro voor een grap..

als je die 5 euro nou eens over moet maken via paypal/ideal zodat je gegevens vastgelegd zijn....
en 5 euro is al een drempel voor veel mensen...

zou best een goed iniatatief zijn aangezien motorrijders toch meer letten op motoren dan bijvoorbeeld koekblikkers.

of gewoon een landelijke website:

SMSALERT

en dat je je op verschillende catagorieen en gebieden kunt abboneren.
-vermiste kinderen
-vermiste katten
-vermiste honden
-verloren voorwerpen
-gestolen voorwerpen

en daaraan gekoppeld weer een beloning.

wellicht is zoiets wel een gouden zet

mooi is dat, ben je toevallig ergens, en ligt je telefoon toevallig in je buddy
wordt je motor gejat..en je telefoon dus ook...
kan je het niet eens op internet gooien omdat je geen telefoon meer hebt..

verder goed initiatief

Beetje het zelfde als dat je portemonnee wordt gestolen + pinpas en het briefje waar je pincode opstaat. Of er wordt bij je ingebroken, auto/motosleutel wordt weggenomen en je voertuig wordt gejat.. Helaas en treurig maar dit zijn de uitzonderlijke gevallen die voorkomen.

Yep!!!

Volgens mij ben jij een half-leeg typje? Je trapt ook een hoop open deuren in, beetje jammer. Als het uiteindelijk niet gaat lopen mag jij als eerste roepen dat je het aan zag komen ok?

Maar met dit soort dingen hou ik natuurlijk sowieso rekening. Het moet voor een "geldschieter" uiteraard meerwaarde bieden en de investering moet er uit te halen zijn, maar dat is een regel die eigenlijk overal wel van op toepassing is zodra je met uitgaven te maken hebt.

En uiteraard moet de drempel zo laag mogelijk blijven.

Al deze variabelen waardoor een dergelijk platform wel of niet succesvol is moet je bij blijven schaven zodra je een eerste versie hebt draaien. Dat is dan ook de uitdaging.

Ik moet even kijken hoeveel tijd ik er de komende tijd in kan steken. Maar ik probeer iedereen op de hoogte te houden. Het is in ieder geval goed te zien dat het idee voornamelijk positief wordt ontvangen.

Laatst bewerkt:
mmmzzz je kunt uiteraard gebruik maken van bestaande databases bij de verzekeraars.
iedere motorrijder moet zijn motor verzekeren en daarbij info als woonplaats en ?gsmnummer? geven.

als motor x in amersfoort word gegapt kan de verzekeraar en collegas automatisch alle motorrijders in de buurt een sms met details sturen...

dan maak je gebruik van bestaande databases en netwerken en moet je alleen een interface maken dat mensen hun motor als gestolen kunnen opgeven met details...

Het "probleem" is dat ontvangers zich eerst aan moeten melden, omdat je niet zomaar mensen lastig mag vallen met iemand anders zijn probleem. Het voordeel is wel dat je uiteindelijk een goede userbase hebt, aangezien iedere ontvanger aangegeven heeft deze alerts te willen ontvangen en je er vanuit kunt gaan dat mensen ook daadwerkelijk op gaan letten.

Laatst bewerkt:

tja, kun je een eenmalige korting van een paar euro geven of in de polisvoorwaarden openemen.
denk bovendien dat veel mensen dan wel willen mee helpen en al helemaal als de verzekeraar voor de gouden tip 5% van de waarde of zo geeft.

Dit bewuste topic heb ik in mn Notificatielijst staan, daardoor heb ik automatisch een email in mn mailbox zodra er een nieuwe melding is. Zo is bij mij ook een melding binnengekomen van de KTM in Arnhem die diezelfde dag nog is teruggevonden. Wat dat betreft lijkt de userdatabase van MF al voldoende te zijn. Misschien is er gewoon een uitgebreider notificatiesysteem mogelijk, gericht op mobiele platforms...

zit je wel met het probleem dat een klein deel van motorrijdend nederland hier aangemeld is en een klein deel echt actief...

en sms notificatie kost geld

Ik zeg TOPPP!

En met een beetje aandacht straks haal je een keer de media en melden zelfs niet- mf leden of zelfs niet motorrijders zich aan.....

Er is meer als MF. Nederland telt iets meer dan een half miljoen actieve motorrijders. Je zou via media ofzo een groter publiek aan kunnen spreken. Ik zou wel graag mee willen doen Echt een goed idee.

Laatst bewerkt:
Superidee! Hier moeten we echt iets mee doen. Politie heb je namelijk niet zo heel veel aan...

Superidee! Hier moeten we echt iets mee doen. Politie heb je namelijk niet zo heel veel aan...

de vraag moet zijn waarom je weinig aan de politie hebt...

omdat ze niet willen of omdat ze te weinig mankracht, bevoegdheden hebben en de sancties op diefstal zo laag zijn...

Ik vind het ook een goed idee, mocht het zover komen meld ik me graag aan.

Ik snap alleen niet goed waarom mensen er grappen mee uit zouden willen halen.

Ik vind het ook een goed idee, mocht het zover komen meld ik me graag aan.

Ik snap alleen niet goed waarom mensen er grappen mee uit zouden willen halen.

Ik.
Vergis je niet. Geef de motor van je maat op, (1 april) of van een vervelende collega en voor 25 euro wordt ie een weekend lang van zijn motor afgeslagen. Onbetaalbaar.

oke enige discrepantie...jij hebt het in je post over mensen

Duikt snel weg

Even weer een snelle update:

Het is inmiddels een avonduren projectje geworden, waardoor ik er op dit moment overdag weinig tijd in kan steken.

Ben nu druk met twee zaken onderzoeken:

1. Kosten van verzending SMS en door wie dit betaald moet worden.
2. Samenwerking met partijen om een goede userbase op te bouwen voor een eerste lancering.

Op punt 1 zit al wat beweging in, partijen hebben al aangegeven eventueel geinteresseerd te zijn in een samenwerking. Puntje 2 ben ik nog mee bezig aangezien het idee eerst even goed uitgewerkt moet worden voordat ik het bij de grote partijen als ANWB, MAG, KNMV neer ga leggen.

In ieder geval goed om te zien dat het idee snel en goed opgepakt wordt hier. Ik wordt al gemaild door partijen die ik niet eens aangeschreven heb over dit idee. De proactiviteit zit er dus lekker in!

Wat overigens nog wel een wat abstractere vraag is: hoe ga je om met de toegang tot Alerts?
In het begin van het platform zullen er nog niet zoveel gestolen motoren gemeld worden, en kan er dus op zich voor elke motor wel een alert uit. Maar bij hoeveel alerts per dag, per week, per postcode gebied moet het gefilterd worden?

Is het een oplossing om bij aanmelding voor het Motor Alert aan te geven wat het maximum aantal SMSjes is die je wilt ontvangen per dag/week etc?

Over deze vraag zit ik nog goed na te denken, zeker omdat er veel belangstelling voor is, en het platform het bij veel aangemelde gestolen motoren nog goed moet functioneren.

Een vervolgvraag is dan ook nog: hoe zorg je er voor dat elke aangemelde gestolen motor geverifieerd wordt zodat er geen bullshit alerts de deur uit gaan?

P.S. Van het weekend wordt het iets stiller hier van mijn kant want er moet ook nog motorgereden worden

Laatst bewerkt: