Even weer een snelle update:
Het is inmiddels een avonduren projectje geworden, waardoor ik er op dit moment overdag weinig tijd in kan steken.
Ben nu druk met twee zaken onderzoeken:
1. Kosten van verzending SMS en door wie dit betaald moet worden.
2. Samenwerking met partijen om een goede userbase op te bouwen voor een eerste lancering.
Op punt 1 zit al wat beweging in, partijen hebben al aangegeven eventueel geinteresseerd te zijn in een samenwerking. Puntje 2 ben ik nog mee bezig aangezien het idee eerst even goed uitgewerkt moet worden voordat ik het bij de grote partijen als ANWB, MAG, KNMV neer ga leggen.
In ieder geval goed om te zien dat het idee snel en goed opgepakt wordt hier. Ik wordt al gemaild door partijen die ik niet eens aangeschreven heb over dit idee. De proactiviteit zit er dus lekker in!
Wat overigens nog wel een wat abstractere vraag is: hoe ga je om met de toegang tot Alerts?
In het begin van het platform zullen er nog niet zoveel gestolen motoren gemeld worden, en kan er dus op zich voor elke motor wel een alert uit. Maar bij hoeveel alerts per dag, per week, per postcode gebied moet het gefilterd worden?
Is het een oplossing om bij aanmelding voor het Motor Alert aan te geven wat het maximum aantal SMSjes is die je wilt ontvangen per dag/week etc?
Over deze vraag zit ik nog goed na te denken, zeker omdat er veel belangstelling voor is, en het platform het bij veel aangemelde gestolen motoren nog goed moet functioneren.
Een vervolgvraag is dan ook nog: hoe zorg je er voor dat elke aangemelde gestolen motor geverifieerd wordt zodat er geen bullshit alerts de deur uit gaan?
P.S. Van het weekend wordt het iets stiller hier van mijn kant want er moet ook nog motorgereden worden