Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Haalbaarheid? Motor Alert voor gestolen motoren?

Ik schat dat zo'n 10% wel mee zou willen doen met een dergelijk initiatief. Als het blijkt dat het minder is: helaas pindakaas, maar waarom niet proberen? Niks te verliezen, een hoop te winnen.

En jij hoeft je motor dan ook niet op te geven voor een alert, maar misschien willen andere dit wel. Jij ontvangt alleen maar een smsje (gratis) waarmee je iemand kan helpen die wel zijn of haar motor terug wil.

Laatst bewerkt:
ik zou er bv geen bezwaar tegen hebben als ik dan 10 piek meer aan mf moest betalen.
zegge 25 piek per jaar ,lijkt mij dat je dan wel een paar sms kunt versturen.
maar er zijn denk ik teveel die het te duur vinden ,tot hun fiets aan de beurt is
enne ik weet niet eens hoe mf het geld gebruikt nu misschiem een feestje
maar dat ter zijde, zal die stokgooier wel eens vragen hoe het zit .....

Je kan het echt vergeten dat 10% van de MF-ers meedoet, ik denk nog niet eens 1%. Ik heb laatst eens na laten kijken hoeveel mensen de notificatie aan hadden staan op het topic waarin je je gestolen motor kunt melden. Peanuts.

Daarnaast vraag ik me af wat je met de db van MF moet? Daar staan geen 06-nummers in hoor. En toegang tot de emailadressen kan je echt vergeten. Voor iedere commerciële partij is dat uiterst waardevol. Eén foutje en de boel ligt op straat en het vertrouwen van users in de geloofwaardigheid van MF daalt tot het nulpunt.

Zoek de vorige discussie over dit onderwerp eens op, want die zijn we nu helemaal aan het overdoen.

@TS:
Als je hier serieus iets mee wilt, zul je een van de admins even moeten benaderen voor het gebruik van de userbase. Ik ben bang dat het niet mag/kan, maar je weet nooit.

Verder zou je natuurlijk de ANWB, MAG en KNMV kunnen benaderen.

Die userbase mag niet zomaar gebruikt worden, hoe goed het ook bedoelt wordt (privacy). Dat kan ik je alvast vertellen.

Wat evenueel wel zou kunnen is dat een admin een mailtje uitstuurt naar de userbase met de vraag of de betreffende user mee wil doen.

Misschien kan MF centraal ergens een (opvallende) poll houden om te kijken hoeveel mensen zich voor zoiets zouden opgeven? Ik zou ook sowieso aan zo'n initiatief willen meewerken.

Je kan het echt vergeten dat 10% van de MF-ers meedoet, ik denk nog niet eens 1%. Ik heb laatst eens na laten kijken hoeveel mensen de notificatie aan hadden staan op het topic waarin je je gestolen motor kunt melden. Peanuts.

hmm, da's eigenlijk niet eens zo'n slecht idee. Echt nooit aan gedacht... (eerlijk gezegd kom ik daar ook niet zo vaak...)

*zet even de notificatie aan van betreffend topic*

We sturen nog niet eens een mail aan inactieve users of we ze weer online kunnen helpen.
Zelfs daar zijn we zeer terughoudend in.

Prima idee..... Al zal d'r een hoop werk in gaan zitten om dit op poten te zetten. Maar met zoiets als sponsers van verzekeringsmaatschappijen of wat dan ook zou het toch moeten lukken.

Anyway. Als zo'n systeem er zou komen. Ik zou me aanmelden. Mss ook een idee om een poll te maken hiervoor zodat je enig inzicht hebt of je genoeg mensen hebt in eerste instancie.

Ik denk dat een dergelijk systeem effectief wordt als je een userbase van rond de 10.000 hebt. Als MF hier geen beginpunt voor zou kunnen zijn, dan moet ik eens rond gaan snuffelen bij de KNMV, MAG, ANWB etc.

Daarom deze vraag op MF. Hier zitten de mensen die er iets aan hebben eventueel. Die kun je op verschillende manieren bereiken natuurlijk. Een directe email zou mooi zijn, maar misschien niet te doen i.v.m. privacy, kan ik me in vinden. Maar MF kan in mijn ogen op meerdere manieren meehelpen om dit idee te "pushen" naar de mensen die er iets aan hebben.

Je moet ergens beginnen he. Techniek en kosten zijn de grootste problemen niet, de userbase wel.

Zoek de vorige discussie over dit onderwerp eens op, want die zijn we nu helemaal aan het overdoen.

Niet te veel beren op de weg zien he

Overigens snap ik de link naar de notificatie percentages niet zo snel. Zo goed als niemand weet uberhaupt dat zoiets bestaat namelijk. Als je mensen er niet op wijst, dan gaat het ook niet werken. Daarom zei ik al: het is nu een leuke archief functionaliteit. Dat het een compleet andere functionaliteit kan hebben (notificatie -> push, en dus actieve deelname) wil niet zeggen dat die functionaliteit ook direct gebruikt gaat worden.

Ik denk dat een dergelijk systeem effectief wordt als je een userbase van rond de 10.000 hebt. Als MF hier geen beginpunt voor zou kunnen zijn, dan moet ik eens rond gaan snuffelen bij de KNMV, MAG, ANWB etc.
Dan is MF sowieso te klein. Er zijn misschien wel 90.000 registraties, maar ik schat niet eens 10.000 actieve gebruikers.

Dan is MF sowieso te klein. Er zijn misschien wel 90.000 registraties, maar ik schat niet eens 10.000 actieve gebruikers.

Ook al zou het bij een kleine pilot van 1000 mensen blijven. Ik vind het nog steeds een prachtig idee om uit te werken. En het lijkt me een goede case om aan te tonen dat het bij zaken als gestolen motoren draait om snelheid en loyaliteit.

Nogmaals: er is niks te verliezen, dus daarom wil ik me ook niet wagen aan het zien van problemen, ik zie alleen mogelijkheden. Hoe klein die misschien in het begin ook mogen zijn.

zoiets heb je al op www.rollerbank.nl

daar waarschuwen ze je voor controlles als die gespot zijn in de tijd dat ik scooter reed super handig.... misschien dat je eens een mailtje kunt sturen aan hun mods hoe zij abuse van het systeem tegen gaan (lees nepmeldingen) want ik heb daar in die 2 jaar tijd nooit een nepmelding van gekregen.

onder de MF`ers vindt ik het wel een goed plan.

Laatst bewerkt:

Ze hebben wel een leuk verdienmodel. 55 cent per ontvangen SMS bericht. Terwijl de kosten in de praktijk rond de 10 cent liggen.

En dit is jouw aanname of heb je deze mening ook echt ergens op gebaseerd ?

Want ik meen hier het tegenovergestelde van iedereen die zijn motor belangrijk vind en je schotelt hem deze actie kosteloos voor zal geen probleem hebben zich in te schrijven.
(dat is wel een aanname ja, maar meer aannemelijk dan de aanname van jou!)

Ze hebben wel een leuk verdienmodel. 55 cent per ontvangen SMS bericht. Terwijl de kosten in de praktijk rond de 10 cent liggen.

je kunt ook email erover ontvangen die zijn gratis en ik heb push email op mijn mobiel :D

zo weetje dus onderweg ook of er controles zijn

En dit is jouw aanname of heb je deze mening ook echt ergens op gebaseerd ?
Nee.
Ja.

Kijk, dát is nou een aanname....... en gezien de uitvoering in de praktijk minder aannemelijk. Probleem is namelijk niet de inschrijving (al moet je nog maar zien wie zich wérkelijk inschrijft) maar de respons daarna.

Nee.
Ja.Kijk, dát is nou een aanname....... en gezien de uitvoering in de praktijk minder aannemelijk. Probleem is namelijk niet de inschrijving (al moet je nog maar zien wie zich wérkelijk inschrijft) maar de respons daarna.

het feit dat je niet zegt waar je verhaal op is gebaseerd zegt in mijn ogen genoeg, en bij mijn laatste stuk gaf ik zelf ook al aan dat het een aanname is...

daarbij is burgernet een groot succes..... slaat jouw eerste mening erbest wel onderuit.

Assumptions is the mother of all fuckups

En natuurlijk draait het uiteindelijk om de respons die je met een dergelijk systeem krijgt. Maar daarom vind ik het ook niet erg om dit als een pilot te zien. Als het niet werkt dan stoppen we ermee, maar zijn we wel weer meer informatie rijker. Ik ga niet stoppen voordat ik het geprobeerd heb

En je blind staren op problemen die er nu nog helemaal niet zijn (de respons) is de grootste fout die je kunt maken bij dit soort initiatieven.

Laatst bewerkt:
Als het zou lukken, zou ik me wel opgeven. Als de kosten per smsje omstreeks 10 cent liggen, wil ik die zelf ook nog wel betalen als ontvanger zijnde.

De technische / praktische haalbaarheid ben ik wel benieuwd naar, ik heb nog geen briljante ideeën daarover..

De ontvanger zou niet moeten betalen aangezien de ontvanger geen inzicht heeft in hoeveel SMSjes hij of zij gaat ontvangen. Het laatste wat je wilt is negatieve publiciteit rondom een dergelijk initiatief omdat het voor de mensen die willen helpen te duur gaat worden.

De betaling van de SMSjes is dus iets wat opgelost moet worden, en het liefst opgevangen zou worden door een sponsor. Daar ben ik nu ook achteraan aan het gaan.

Een tussenoplossing zou zijn: degene die zijn motor op wil geven voor een dergelijke alert moet een bepaald bedrag betalen. Misschien aan de hand van het aantal ontvangers vaststellen. Misschien dat diegene dan ook zelf op kan geven naar hoeveel postcode gebieden hij of zij een alert wilt sturen. Als je motor veel waard is voor je kan ik me voorstellen dat je het gebied groter wilt maken.

Ik zeg TOPPP!

En met een beetje aandacht straks haal je een keer de media en melden zelfs niet- mf leden of zelfs niet motorrijders zich aan.....

Bovenal zie ik niet in waarom de DB van MF gebruikt zou moeten worden,
Als er toestemming mogelijk is voor een topic als deze waarin via een tool 06nummers
weggeschreven kunnen worden voor de motor-alert dan kan dit geheel los staan

Mischien is een link naar een simpele site al wel genoeg!
I'm in

Laatst bewerkt:

Ik wil graag eerst inventariseren hoe groot de userbase kan gaan worden. Vooral voor de communicatie richting eventuele sponsoren is dit heel erg belangrijk. Het moet nu dus eerst wat concreter worden wat de mogelijkheden kunnen gaan zijn. Een topic starten op motor-forum is natuurlijk wel een onderdeel daarvan