Hét 40 PLUS topic: Foto van Vroegâh

..nou voordat ik een echte black bomber op echtheid verkeerd inschat, ....dat zal me de tijd wel duren (of ik heb een slokkie teveel op ;) ..) maargoed het verschil tussen de cb77 cb450 k1 etc is voor minder bekende van het black bomber-fenomeen O-) soms moeilijk uit elkaar te houden met een soort gelijke honda (qua aanzicht)
De BalckBomber CB77. De CB450 lijkt op de CB72 en die is 250cc.

Onder de foto staat CB450 maar dat is fout. (Zo stondtie op Google).

Dit is een CB450.
05-06-16-09-06cb450all.gif
 
Laatst bewerkt:
De BalckBomber CB77. De CB450 lijkt op de CB72 en die is 250cc.

Onder de foto staat CB450 maar dat is fout. (Zo stondtie op Google).

Dit is een CB450. (Afbeelding)

Klopt, type K1 de eerste met een 5-bak. Een K0 is de enige echte blackbomber heeft een 4-bak en de wat norton achtige tank.

Een CB77 heeft 305cc om precies te zijn en die noemde ze toen Super Hawk. En een CB73 heeft 250cc en werd Hawk genoemd. En de eerste CB450 heeft 444cc en werd Blackbomber genoemd. Die naam werd gegeven door de engelse pers. Dit omdat de motor (duh) helemaal zwart was. En bomber slaat op dat ie insloeg als een bom. Het ding had maar 444cc en 45pk, elektrische starter, vacuum carburateurs, knipperlichten, een horizontaal deelbaar carter (wat olie dicht was) en torsiestaaf klepbediening. kon meer dan 8000 toeren maken en bleef heel. Dat was toen zo revolutionair. Dat kon alleen maar in de racerij. De meeste engelse motoren van die tijd hadden daar 650 of 750 cc voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
Valt wel mee. Die clip-ons zijn makkelijk in alle standen bij te stellen. Zorg je gewoon voor dat dat niet kan. Fotograferen is een van mijn hobby's. Ook super 8 filmen deed ik al toen ik 16 jaar was. Heb nu alles op video gezet. De plakboeken zijn niet meer te tellen. Laatstaan de foto,s. Er gaat geen dag voorbij dat ik geen foto's maak. Ik heb zelfs nog foto's uit mijn brommer tijd. Honda 50 ss 4takt.
Als je dat nu ziet ga je echt lachen. Toen was dat echt de blitz.Let op de bril ala 1966.
(Afbeelding)


Heya.. leuke foto.. ik was ff dit topic aan het doorlezen.. maar:

De SS50 hier is toevallig een Honda C-320 uit 1966-1967.. gezien ik nl. 3 jaar geleden mijn eigen exemplaar heb verkocht.. helaas.. was een mooi ding nadat ik em had opgeknapt.. vele jaren plezier van gehad..
 
Hierbij mijn 3e motor. Na 2 Honda's (een 350 en een 360) in 1978 voor het eerst een "zware" jongen gekocht (voor die tijd dan).

Het is een (ondergewaardeerde) staande twin uit 1976 van Japanse makelij (en dus veel betrouwbaarder dan z'n engelse voorbeelden).

Ik heb hem nog steeds, naast mijn huidige Kawa ZR7S en hij trilt nog net zo erg als toen (ondanks balansassen).

full
 
Wahoeoeoeoeoeooe!! Een Z750B Twin!! Daar heb ik 14 jaar en 110.000 km op gereden! Idd zwaar ondergewaardeerd. Een koppel dat van 3000 to 7000 rpm nagenoeg vlak was en een vrij korte overbrenging garandeerden een fenomenale trekkracht.

En bij dit weer op de Autoroute du Soleil gegarandeerd een olietemperatuur van 140 graden B| bij slechts 110 km/h. Daardoor gingen de meesten ook kapot.
Maar ook met 3000 rpm volgas in zijn 5 de Grimselpas opklimmen.

En drie voortandwielen verloren door een combinatie van trekkracht en trillingen. Een heel bijzondere motor. Ik heb er nog heel wat documentatie van. Mail me als je wat wilt weten.

PS: stond deze op Marktplaats, niet zo lang geleden?
 
Mijn 1e en 2e motor:

kawamachiv.jpg


suzukit350.jpg



4-takt vond ik maar nodeloos ingewikkeld...
 
Oei, vooral de bovenste is mooi. De 400 cc versie was mijn eerste motor.

Op zo'n Suzuki heb ik wel eens gereden. Hij was ietwat afgeragd en dat was te voelen ook. Verder vond ik hem best goed rijden.

En ik ben idd ook altijd een tweetaktfan gebleven. Zoals DKW destijds al in de advertenties schreef: 3=6, een driecylinder tweetakt loopt net zo mooi als een zescylinder viertakt, met slechts 3 bewegende delen. Een Honda CBX 1000 met blèrpijp klinkt idd net zoals een driecyl. tweetakt!

En de eerste auto van mijn vader was een Trabant met 2 cyl. tweetaktmotor, mooi geluidje, rrrrrreng-deng-deng-deng-deng. Benzinepeil nakijken met een peilstokje in de tank en uitrekenen hoeveel olie erbij moest. Wat een tijden :) :)
 
en hier 3 foto's waar ik me blok aan het reviseren ben, opboren, nieuwe zuigers, en de keerringen op me krukas vervangen, verder meteen maar nog het een en ander

full

Rode zuigers????
 
Wahoeoeoeoeoeooe!! Een Z750B Twin!! Daar heb ik 14 jaar en 110.000 km op gereden! Idd zwaar ondergewaardeerd. Een koppel dat van 3000 to 7000 rpm nagenoeg vlak was en een vrij korte overbrenging garandeerden een fenomenale trekkracht.

En bij dit weer op de Autoroute du Soleil gegarandeerd een olietemperatuur van 140 graden B| bij slechts 110 km/h. Daardoor gingen de meesten ook kapot.
Maar ook met 3000 rpm volgas in zijn 5 de Grimselpas opklimmen.

En drie voortandwielen verloren door een combinatie van trekkracht en trillingen. Een heel bijzondere motor. Ik heb er nog heel wat documentatie van. Mail me als je wat wilt weten.

PS: stond deze op Marktplaats, niet zo lang geleden?
Bedankt voor je aanbod. Ik heb alleen het instructieboekje nog (en de motor zelf natuurlijk :) ).

Mijn motor heeft niet op marktplaats gestaan, want is niet te koop (hoewel ...).

Staat wel bij de owners foto's op www.z-klasmo.de , waar je nagenoeg alle onderdelen nog kunt kopen voor elke kawasaki Z series.
 
Laatst bewerkt:
Toen deze VMax van mij in 1985 al op de weg was,
waren er nog een heleboel MFfer niet eens geboren. :+
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan