Hèt MF Motorweekend 2009 - deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zooo zeg, misschien iets teveel geoefend dit weekend -O-

Rek me net uit, schiet er iets in m'n rug op slot. Zit je dan met je armen omhoog :X

Zooo zeg, misschien iets teveel geoefend dit weekend -O-

Rek me net uit, schiet er iets in m'n rug op slot. Zit je dan met je armen omhoog :X

mwa gelukkig nog tijd genoeg om te herstellen, we gaan pas donderdag. Luister hier even goed naar, dan weet je precies wat je moet doen:
helaas geen bewegend beeld, da's dan weer jammer

Maar nu ik je toch spreek Timple, waar ga je aansluiten?

Bummer -O-

Heb hier een oogontsteking te pakken :/

Had toch al een afspraak bij de huisarts, heb dus gelijk dit aangekaart en dus druppels "mogen" halen (21 € voor 5 ml ;( ) , hopelijk ben ik er voor/tijdens het weekend ervanaf.

Aan de andere kant valt er nog wel mee te rijden, zolang het niet erger wordt .....

[me="Ted"]baalt meer van zijn soms dove, soms tintelende vingers (beide handen), nog een week na mijn vorige motorweekend B| [/me]
Heb er eigenlijk al hele jaar af en toe beetje last van, maar na dat motorweekend was het "opeens" veel erger O-)

Was daarvoor dus vanochtend toch bij de huisarts, maar tegenwoordig mogen die blijkbaar ook niets zinnigs meer zeggen ofzo. "Moest rustig aan doen, kon wel eens maanden duren" : dat was het dan wel :Z
Met veel pijn en moeite een doorverwijzing gekregen voor een tunnel-carpaal-test.

Had ook witte vlekjes op handen, dit gecombineerd met tintelende/dove vingers leidt tot iets wat o.a. veel bouwvakkers hebben die werken met trillende machinerie als kettingzagen en betontrillers, maar volgens de huisarts was dat het niet en is het een vorm van "Vitiligo", maar verder niks over behandelmethodes ofzo, gewoon "even aanzien" B|

Zo, effe frustraties afgereageerd :X

Laatst bewerkt:
mwa gelukkig nog tijd genoeg om te herstellen, we gaan pas donderdag. Luister hier even goed naar, dan weet je precies wat je moet doen:
helaas geen bewegend beeld, da's dan weer jammer

Maar nu ik je toch spreek Timple, waar ga je aansluiten?
Genoeg tijd om te herstellen? Ik hoop er eigenlijk over 2 uurtjes al vanaf te zijn :Y

Bummer -O-

Had toch al een afspraak bioj de huisarts, heb dus gelijk dit aangekaard en dus druppels "mogen" halen (21 € voor 5 ml ;( ) , hopelijk ben ik er voor/tijdens het weekend ervanaf.

Aan de andere kant valt er nog wel mee te rijden, zolang het niet erger wordt .....

[me="Ted"]baalt meer van zijn soms dove, soms tintelende vingers (beide handen), nog een week na mijn vorige motorweekend B| [/me]
Heb er eigenlijk al hele jaar af en toe beetje last van, maar na dat motorweekend was het "opeens" veel erger O-)

Was daarvoor dus vanochtend toch bij de huisarts, maar tegenwoordig mogen die blijkbaar ook niets zinnigs meer zeggen ofzo. "Moest rustig aan doen, kon wel eens maanden duren" : dat was het dan wel :Z
Met veel pijn en moeite een doorverwijzing gekregen voor een tunnel-carpaal-test.

Had ook witte vlekjes op handen, dit gecombineerd met tintelende/dove vingers leidt tot iets wat o.a. veel bouwvakkers hebben die werken met trillende machinerie als kettingzagen en betontrillers, maar volgens de huisarts was dat het niet en is het een vorm van "Vitiligo", maar verder niks over behandelmethodes ofzo, gewoon "even aanzien" B|

-O-

Bummer -O-

Had toch al een afspraak bioj de huisarts, heb dus gelijk dit aangekaard en dus druppels "mogen" halen (21 € voor 5 ml ;( ) , hopelijk ben ik er voor/tijdens het weekend ervanaf.

Vitiligo? Haha straks ga je nog op Micheal Jackson lijken. Als je maar weet dat dat gegraai in je kruis komend weekend NIET gewaardeerd wordt. :+

mbt de dove vingers: ik heb dat ook wel 's na een lange of meerdaagse rit. Het is wel een stuk minder geworden na montage van de ThrottleMeister omdat die toevallig wat zwaarder is dan de originele stuurgewichtjes en dat is dus de tip die ik je wil geven: monteer zwaardere stuurgewichtjes want dat dempt de hoogfrequente trillingen in het stuur.

Laatst bewerkt:
... dat is dus de tip die ik je wil geven: monteer zwaardere stuurgewichtjes want dat dempt de hoogfrequente trillingen in het stuur.
Al mee bezig geweest, maar de standaard stuurgewichten zijn al flink groot, halve kilo ofzo O-) . grotere trillingsdempers zijn er niet, en kleinere passen minder ivm niet tegenhouden handvat(t)en. Kan wel eens testen zonder stuurdempers of het daar beter van wordt O-)
Heb in ieder geval al zachtere handvat(t)en gemonteerd, echter daarbij gaat de rechter handvat dus niet meer vastzitten, wellicht eens wat lijm erbij (remreiniger al geprobeerd)

Komend weekend mogen julie wel stukje rijden op mijn motor om te zien of het aan de motor ligt (wat ik vermoed/hoop) of ik zo overgevoelig ben :X
(dat laatste zou trouwens een heel droevig gevolg kunnen hebben '( )
met mijn hornet kan ik me niet herinneren er last van te hebben, maar kan ook ivm gevorderde leeftijd zijn ontstaan

Echter mocht het aan de motor liggen, heb vorig jaar al een heel traject doorlopen met mijn triumph dealer en triumph nederland vanwege het trillen, blijkbaar trillen alle sprint ST's zo (proefrit op andere sprint ST gemaakt) , en is het dus "des Triumph's" )

Laatst bewerkt:
Al mee bezig geweest, maar de standaard stuurgewichten zijn al flink groot, halve kilo ofzo O-) . grotere trillingsdempers zijn er niet, en kleinere passen minder ivm niet tegenhouden handvat(t)en. Kan wel eens testen zonder stuurdempers of het daar beter van wordt O-)
Heb in ieder geval al zachtere handvat(t)en gemonteerd, echter daarbij gaat de rechter handvat dus niet meer vastzitten, wellicht eens wat lijm erbij (remreiniger al geprobeerd)

Komend weekend mogen julie wel stukje rijden op mijn motor om te zien of het aan de motor ligt (wat ik vermoed/hoop) of ik zo overgevoelig ben :X
(dat laatste zou trouwens een heel droevig gevolg kunnen hebben '( )
met mijn hornet kan ik me niet herinneren er last van te hebben, maar kan ook ivm gevorderde leeftijd zijn ontstaan

Echter mocht het aan de motor liggen, heb vorig jaar al een heel traject doorlopen met mijn triumph dealer en triumph nederland vanwege het trillen, blijkbaar trillen alle sprint ST's zo (proefrit op andere sprint ST gemaakt) , en is het dus "des Triumph's" )

Mijn ZZR1200 had er ook last van met inderdaad als gevolg "dode" handen :( is geen plezierig gevoel kan ik beamen. Wat een optie zou kunnen zijn is een ander stuur monteren, Die ST's hebben volgens mij clip-ons, montage van een superbikestuur zou wellicht kunnen helpen (al dan niet opgehangen in rubbers).

zie hier : Brabant Motors - 404

Ik heb het bij mijn ZZR1200 ook overwogen maarja toen kwam die FZ1 uit ;)

Laatst bewerkt:

heeee scam! Ben je al bezig met het pimpen van je nieuwe ros?

heeee scam! Ben je al bezig met het pimpen van je nieuwe ros?

naaah nog geen tijd voor gehad, vrijdag een week geleden mijn motor opgehaald, direct dinsdags voor de 1000km weggebracht en afgelopen weekend 4 dagen in Luxemburg geknald eeuuuh rondgetoerd ;) (staan nu 2330 km's op)

Mijn Pazzo's en een zelfmade tankpad zitten er al op, nu komen nog :
Powercommander
Akrapovic Hex carbon
Bitubo stuurdemper
kofferrek
white led taillight
valblokken (misschien al wel monteren ;) )
seatcover
sportscoops
subcowl (moeten allemaal nog gespoten worden)
Philips motorvision lampen
white led raw's
Stoneshield tankprotectie

maarreeuuuh hij rijdt al wel gewoon hoor zonder al dit ;)

Laatst bewerkt:
Wat een optie zou kunnen zijn is een ander stuur monteren, Die ST's hebben volgens mij clip-ons, montage van een superbikestuur zou wellicht kunnen helpen (al dan niet opgehangen in rubbers).

zie hier : Brabant Motors - 404

Ik heb het bij mijn ZZR1200 ook overwogen maarja toen kwam die FZ1 uit ;)
Heb er ook al vaker naar gekeken, kende die link ook al, heb er ook al eens in de winkel gestaan zelfs :X echter alleen toen een triumph sleutelhanger gekocht :P

Maar had niet verwacht dat een ander stuur zoveel zou schelen??? Trillingen komen ook uit motorblok (trilling bijv. ook in tank) . Bij een ander stuur wel weer het voordeel dat ik de handles wat verder voorover kan kantelen :Y
bij die link staat stuurbreedte van 75 cm, zou dat voldoende zijn ? er zijn immers ook breedtes van 85/90 beschikbaar en ik ben van nature zelf ook al breed O-) (los van dik zijn ... :X )

Misschien maar eens proberen, inruilen en andere (duurdere) motor kopen kan altijd nog :+
Al even met 1200 GS adventure wezen spelen in de BMW configurator, maar dat is een duur spelletje :/

Laatst bewerkt:
Heb er ook al vaker naar gekeken, kende die link ook al, heb er ook al eens in de winkel gestaan zelfs :X echter alleen toen een triumph sleutelhanger gekocht :P

Maar had niet verwacht dat een ander stuur zoveel zou schelen??? Trillingen komen ook uit motorblok (trilling bijv. ook in tank) . Bij een ander stuur wel weer het voordeel dat ik de handles wat verder voorover kan kantelen :Y
bij die link staat stuurbreedte van 75 cm, zou dat voldoende zijn ? er zijn immers ook breedtes van 85/90 beschikbaar en ik ben van nature zelf ook al breed O-) (los van dik zijn ... :X )

Misschien maar eens proberen, inruilen en andere (duurdere) motor kopen kan altijd nog :+
Al even met 1200 GS adventure wezen spelen in de BMW configurator, maar dat is een duur spelletje :/

Tsja de resonanties gaan door heel de motor natuurlijk maar dit is nog hetgeen je zou kunnen proberen (geen garantie op verbetering natuurlijk). Er verandert wel wat nl. de montage van het stuur komt dichter bij het balhoofd te liggen en de breedte van het stuur zal ook positief bijdragen in het dempen (al zullen velen nu roepen dat de "uitslag" van de trilling alleen maar vergroot zal worden). Het is wel even wennen maar ik zou niet meer zonder mijn "superbike" achtig stuur op de Fazer kunnen.

Bij een breder stuur (85-90) zullen alle kabels vervangen moeten gaan worden ;)

Ik heb nog zitten denken aan een stuurdemper maar dat zal niet echt helpen denk ik.

eenneeuuhh een rondje op een ST sla ik nooit af :) :) :)

@Kingcoder: Markstein is in de Vogezen zoiets als Johanniskreuz in Rodalben ;) verzamelplek voor motorrijders (zijn er meerdere hoor), donderdagavond even de route bekijken om te zien of we daar tegen lunchtijd kunnen landen :)

@Kingcoder: Markstein is in de Vogezen zoiets als Johanniskreuz in Rodalben ;) verzamelplek voor motorrijders (zijn er meerdere hoor), donderdagavond even de route bekijken om te zien of we daar tegen lunchtijd kunnen landen :)

goed bezig :)

Gaat trouwens weer hard vandaag. Nog effe en we lullen dit topic nog vol en heb ik het tenminste niet voor niets "deel 1" genoemd :+

@Kingcoder: Markstein is in de Vogezen zoiets als Johanniskreuz in Rodalben ;) verzamelplek voor motorrijders (zijn er meerdere hoor)
hoe moet ik me dat voorstellen dan ???

een 1/4 quiche lorraine en halve liter rode wijn voor 20 euro O-) stukje stokbrood erbij is 2 euro extra :P

Laatst bewerkt:
Tsja de resonanties gaan door heel de motor natuurlijk maar dit is nog hetgeen je zou kunnen proberen (geen garantie op verbetering natuurlijk). Er verandert wel wat nl. de montage van het stuur komt dichter bij het balhoofd te liggen en de breedte van het stuur zal ook positief bijdragen in het dempen (al zullen velen nu roepen dat de "uitslag" van de trilling alleen maar vergroot zal worden). Het is wel even wennen maar ik zou niet meer zonder mijn "superbike" achtig stuur op de Fazer kunnen.

Bij een breder stuur (85-90) zullen alle kabels vervangen moeten gaan worden ;)

Ik heb nog zitten denken aan een stuurdemper maar dat zal niet echt helpen denk ik.

eenneeuuhh een rondje op een ST sla ik nooit af :) :) :)

misschien domme vraag, maar zit er een balans-as in die fiets van jou? ik had namelijk hetzelfde met mijn GTR toen ik hem net had. Ben ik gaan spelen met de balans-as, en nu is het verwaarloosbaar.

misschien domme vraag, maar zit er een balans-as in die fiets van jou? ik had namelijk hetzelfde met mijn GTR toen ik hem net had. Ben ik gaan spelen met de balans-as, en nu is het verwaarloosbaar.
Are you TALKING to ME ???? :+
(aangezien ik diegene ben met de huidige trilproblemen :$ )

[me="Ted"]weet in ieder geval niets van een balansas in zijn Sprint ST, denk dat als die er zou zijn, de dealer het op zijn minst ook wel gemeld zou hebben ;)[/me]

Laatst bewerkt:

[me="Ted"]weet in ieder geval niets van een balansas in zijn Sprint ST, denk dat als die er zou zijn, de dealer het op zijn minst ook wel gemeld zou hebben ;)[/me]

veel vind ik er niet over maar: motor-mercuur.nl daar staat "Balansas, gaaf, gebruikt voor laatste model typen RS / ST / Speed Triple"

je zou zeggen...

edit: volgens de specs van 2005 ook: TransIP - Reserved domain

Laatst bewerkt:
[..knip..]

Ik heb precies hetzelfde met mijn handen, komt bij mij door familiekwaal / vernauwing van de bloedvaten (ik ben 'iets' dikker geweest) / minder flexibele bloedvaten door chemotherapie.

Niet verkeerd opvatten, je gaf het zelf ook al aan, maar vernauwing van jouw bloedvaten zou ik ook niet uit willen sluiten gezien je omvang. Heb je het daar met de arts ook over gehad? Zo niet, DOEN!

Handvat verwarming op mijn motor blijkt heeel veel te helpen, door de warmte gaan je bloedvaten verder open staan en kan het bloed dus beter door je handen stromen. Is niet DE oplossing, maar zorgt bij mij zeker voor 80% minder problemen.

Laatst bewerkt:
of je koopt een TLR, heb je ook geen hoogfrequente trillingen :P

en bovendien een hoop lol!

09AE2-8093-162.jpg

|( |( domme ik, was inderdaad tegen uwe hoogheid :} :} :} . mijn bijna onvergevelijke mistake o meester :} :} :}

:W

Jep, in een Sprint ST zit een balansas (plaatje van een 2007 gepakt):

TR-0606-313.gif

Is wel fijn als je lange stukken wilt kunnen rijden met een 3-pitter.

Is het duidelijk merkbaar bij een bepaald toerengebied?
Als dat nu precies het toerengebied is wat je veel gebruikt (vooral bij lange stukken op dezelfde snelheid --> snelweg), dan kun je ook met de eindoverbrenging gaan spelen om dat toerengebied buiten dat snelheidsgebied te leggen (hoger of lager, net wat je wilt).

Als je met de standaard kettingwielverhouding bijvoorbeeld rond de 130 km/h last hebt van trillingen dan kun je met een andere verhouding die trillingen rond 120 of 140 km/h leggen.
Vooral als je het voorste kettingwiel vervangt, dan kost het je een nieuw kettingwieltje van grofweg 20 euro en een half uurtje sleutelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan