Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zooo zeg, misschien iets teveel geoefend dit weekend
Rek me net uit, schiet er iets in m'n rug op slot. Zit je dan met je armen omhoog
Genoeg tijd om te herstellen? Ik hoop er eigenlijk over 2 uurtjes al vanaf te zijnmwa gelukkig nog tijd genoeg om te herstellen, we gaan pas donderdag. Luister hier even goed naar, dan weet je precies wat je moet doen:helaas geen bewegend beeld, da's dan weer jammer
Maar nu ik je toch spreek Timple, waar ga je aansluiten?
Bummer
Heb hier een oogontsteking te pakken
Had toch al een afspraak bioj de huisarts, heb dus gelijk dit aangekaard en dus druppels "mogen" halen (21 € voor 5 ml ) , hopelijk ben ik er voor/tijdens het weekend ervanaf.
Aan de andere kant valt er nog wel mee te rijden, zolang het niet erger wordt .....
[me="Ted"]baalt meer van zijn soms dove, soms tintelende vingers (beide handen), nog een week na mijn vorige motorweekend [/me]
Heb er eigenlijk al hele jaar af en toe beetje last van, maar na dat motorweekend was het "opeens" veel erger
Was daarvoor dus vanochtend toch bij de huisarts, maar tegenwoordig mogen die blijkbaar ook niets zinnigs meer zeggen ofzo. "Moest rustig aan doen, kon wel eens maanden duren" : dat was het dan wel
Met veel pijn en moeite een doorverwijzing gekregen voor een tunnel-carpaal-test.
Had ook witte vlekjes op handen, dit gecombineerd met tintelende/dove vingers leidt tot iets wat o.a. veel bouwvakkers hebben die werken met trillende machinerie als kettingzagen en betontrillers, maar volgens de huisarts was dat het niet en is het een vorm van "Vitiligo", maar verder niks over behandelmethodes ofzo, gewoon "even aanzien"
Zo, effe frustraties afgereageerd
Bummer
Heb hier een oogontsteking te pakken
Had toch al een afspraak bioj de huisarts, heb dus gelijk dit aangekaard en dus druppels "mogen" halen (21 € voor 5 ml ) , hopelijk ben ik er voor/tijdens het weekend ervanaf.
Aan de andere kant valt er nog wel mee te rijden, zolang het niet erger wordt .....
[me="Ted"]baalt meer van zijn soms dove, soms tintelende vingers (beide handen), nog een week na mijn vorige motorweekend [/me]
Heb er eigenlijk al hele jaar af en toe beetje last van, maar na dat motorweekend was het "opeens" veel erger
Was daarvoor dus vanochtend toch bij de huisarts, maar tegenwoordig mogen die blijkbaar ook niets zinnigs meer zeggen ofzo. "Moest rustig aan doen, kon wel eens maanden duren" : dat was het dan wel
Met veel pijn en moeite een doorverwijzing gekregen voor een tunnel-carpaal-test.
Had ook witte vlekjes op handen, dit gecombineerd met tintelende/dove vingers leidt tot iets wat o.a. veel bouwvakkers hebben die werken met trillende machinerie als kettingzagen en betontrillers, maar volgens de huisarts was dat het niet en is het een vorm van "Vitiligo", maar verder niks over behandelmethodes ofzo, gewoon "even aanzien"
Genoeg tijd om te herstellen? Ik hoop er eigenlijk over 2 uurtjes al vanaf te zijn
Al mee bezig geweest, maar de standaard stuurgewichten zijn al flink groot, halve kilo ofzo . grotere trillingsdempers zijn er niet, en kleinere passen minder ivm niet tegenhouden handvat(t)en. Kan wel eens testen zonder stuurdempers of het daar beter van wordt... dat is dus de tip die ik je wil geven: monteer zwaardere stuurgewichtjes want dat dempt de hoogfrequente trillingen in het stuur.
Al mee bezig geweest, maar de standaard stuurgewichten zijn al flink groot, halve kilo ofzo . grotere trillingsdempers zijn er niet, en kleinere passen minder ivm niet tegenhouden handvat(t)en. Kan wel eens testen zonder stuurdempers of het daar beter van wordt
Heb in ieder geval al zachtere handvat(t)en gemonteerd, echter daarbij gaat de rechter handvat dus niet meer vastzitten, wellicht eens wat lijm erbij (remreiniger al geprobeerd)
Komend weekend mogen julie wel stukje rijden op mijn motor om te zien of het aan de motor ligt (wat ik vermoed/hoop) of ik zo overgevoelig ben
(dat laatste zou trouwens een heel droevig gevolg kunnen hebben )
met mijn hornet kan ik me niet herinneren er last van te hebben, maar kan ook ivm gevorderde leeftijd zijn ontstaan
Echter mocht het aan de motor liggen, heb vorig jaar al een heel traject doorlopen met mijn triumph dealer en triumph nederland vanwege het trillen, blijkbaar trillen alle sprint ST's zo (proefrit op andere sprint ST gemaakt) , en is het dus "des Triumph's" )
heeee scam! Ben je al bezig met het pimpen van je nieuwe ros?
Heb er ook al vaker naar gekeken, kende die link ook al, heb er ook al eens in de winkel gestaan zelfs echter alleen toen een triumph sleutelhanger gekochtWat een optie zou kunnen zijn is een ander stuur monteren, Die ST's hebben volgens mij clip-ons, montage van een superbikestuur zou wellicht kunnen helpen (al dan niet opgehangen in rubbers).
zie hier : Brabant Motors - 404
Ik heb het bij mijn ZZR1200 ook overwogen maarja toen kwam die FZ1 uit
Heb er ook al vaker naar gekeken, kende die link ook al, heb er ook al eens in de winkel gestaan zelfs echter alleen toen een triumph sleutelhanger gekocht
Maar had niet verwacht dat een ander stuur zoveel zou schelen??? Trillingen komen ook uit motorblok (trilling bijv. ook in tank) . Bij een ander stuur wel weer het voordeel dat ik de handles wat verder voorover kan kantelen
bij die link staat stuurbreedte van 75 cm, zou dat voldoende zijn ? er zijn immers ook breedtes van 85/90 beschikbaar en ik ben van nature zelf ook al breed (los van dik zijn ... )
Misschien maar eens proberen, inruilen en andere (duurdere) motor kopen kan altijd nog
Al even met 1200 GS adventure wezen spelen in de BMW configurator, maar dat is een duur spelletje
@Kingcoder: Markstein is in de Vogezen zoiets als Johanniskreuz in Rodalben verzamelplek voor motorrijders (zijn er meerdere hoor), donderdagavond even de route bekijken om te zien of we daar tegen lunchtijd kunnen landen
hoe moet ik me dat voorstellen dan ???@Kingcoder: Markstein is in de Vogezen zoiets als Johanniskreuz in Rodalben verzamelplek voor motorrijders (zijn er meerdere hoor)
Tsja de resonanties gaan door heel de motor natuurlijk maar dit is nog hetgeen je zou kunnen proberen (geen garantie op verbetering natuurlijk). Er verandert wel wat nl. de montage van het stuur komt dichter bij het balhoofd te liggen en de breedte van het stuur zal ook positief bijdragen in het dempen (al zullen velen nu roepen dat de "uitslag" van de trilling alleen maar vergroot zal worden). Het is wel even wennen maar ik zou niet meer zonder mijn "superbike" achtig stuur op de Fazer kunnen.
Bij een breder stuur (85-90) zullen alle kabels vervangen moeten gaan worden
Ik heb nog zitten denken aan een stuurdemper maar dat zal niet echt helpen denk ik.
eenneeuuhh een rondje op een ST sla ik nooit af
Are you TALKING to ME ????misschien domme vraag, maar zit er een balans-as in die fiets van jou? ik had namelijk hetzelfde met mijn GTR toen ik hem net had. Ben ik gaan spelen met de balans-as, en nu is het verwaarloosbaar.
Are you TALKING to ME ????
(aangezien ik diegene ben met de huidige trilproblemen )
[me="Ted"]weet in ieder geval niets van een balansas in zijn Sprint ST, denk dat als die er zou zijn, de dealer het op zijn minst ook wel gemeld zou hebben [/me]
[..knip..]
Are you TALKING to ME ????
[me="Ted"]weet in ieder geval niets van een balansas in zijn Sprint ST, denk dat als die er zou zijn, de dealer het op zijn minst ook wel gemeld zou hebben [/me]
of je koopt een TLR, heb je ook geen hoogfrequente trillingen
en bovendien een hoop lol!
[afbeelding]
Jep, in een Sprint ST zit een balansas (plaatje van een 2007 gepakt):Are you TALKING to ME ????