gsxr 600 1997 voorremmen weinign druk

wachter

Die hard MF'er
31 jan 2010
260
44
beste allen, ik rij op een srad 600 uit 1997, af en toe doe ik een circuit dagje
zolder of Mettet, maar aan het eind van elke sessie wordt mijn remdruk voor steeds zompiger. er zitten standaard remschijven op, ik heb stalen remleidingen gemonteerd en gebruik 5.1 remolie omdat dit beter tegen hitte kan.
ik had verwacht dat het gebruik van 5.1 remolie t.o.v. 4.0 een beter resultaat zou geven maar dat valt tegen.
voor straat gebruik is de rem prima maar bij intensief gebruik na ca 10 min rijden en flink remmen slecht.

heeft iemand hier ervaring mee, of beter hoe heb je dit opgelost.

gr wachter
 
Remvloeistof is nieuw, rempomp op stuur zit nieuw binnenwerk in
 
@buckie Z04 remblokken, ik lees alleen dat ze minder slijten, maar niets over hitte ontwikkeling in de schijf of totale remsysteem.

@patrick, rempomp vervangen, wat voor invloed heeft dit op de warmteonwikkeling?


@mauster, dit zijn alleen de adapters, nog geen klauwen.

bedankt voor het meedenken.

gr wachter
 
@buckie Z04 remblokken, ik lees alleen dat ze minder slijten, maar niets over hitte ontwikkeling in de schijf of totale remsysteem.

@patrick, rempomp vervangen, wat voor invloed heeft dit op de warmteonwikkeling?


@mauster, dit zijn alleen de adapters, nog geen klauwen.

bedankt voor het meedenken.

gr wachter



Rij zelf 2 SRAD's circuit maar nooit geen last gehad van een echte lastige warmte ontwikkeling ? Heb wel op beide een 19mm rempomp zitten met Ferodo Sinter race blokken.

Het goed ontluchten van die 6 pots remklauwen is niet echt een makkie.Nadat ik de 19mm rempomp erop gezet heb kon ik ontluchten aan de bovenzijde.Lucht wil omhoog het is nu een fluitje van een cent.

Probleem wat op kan treden bij het ontluchten is dat tijdens het dichtdraaien van de nippel er alsnog lucht in kan komen.Er zijn remnippels te koop met een sealing op de schroefdraad om dit te voorkomen.

http://www.ebay.com/itm/Russell-639...ash=item2ed319b21e:g:PoEAAOSw-nZTn35Z&vxp=mtr

Heb zelf een flesje Permatex High Temperature Thread Sealant aangeschaft.Dat smeer ik een beetje als afdichting op de nippel er kan nu nooit geen lucht erbij komen tijdens het ontluchten.

Een SRAD heb ik laatst uitrust met mijn K4 remklauwen.Geen idee nog opgedaan hoe dit remt.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch gewoon eens andere blokken proberen (ander merk oid)... Standaard systeem zou hier toch best mee om moeten kunnen gaan lijkt mij.
 
Ik zou toch gewoon eens andere blokken proberen (ander merk oid)... Standaard systeem zou hier toch best mee om moeten kunnen gaan lijkt mij.


Hoeft niet te werken andere blokken.

Als zijn remschijven al een paar 0,10 mm dunner zijn dan krijg je ook al snel een hitte ontwikkeling.

Zijn remblokken kunnen wat aanlopen dan moeten de remcubs eruit en opnieuw invetten met ATE.En nieuwe rubbers erin zetten evt.

Een 19mm pomp kan ook helpen je remt snel af dit in een minder langere remweg.

Meest aannemelijk is toch luchtbelresten in je remsysteem.
 
Als ie normaal gesproken goed remt en hard blijft qua remdruk, dan zou ik ook denken aan restjes lucht. maar ja, op een 19 jaar oude motor kan best wat versleten zijn. nieuwe (Brembo) rempomp, -leidingen en een klauw-revisie zal geen kwaad kunnen.

zelf heb ik met mn GSXR K5 ooit een ieniemienie kleine lekkage in de remleidingen gehad. ding remde eerst ook goed, maar na een paar rondjes viel de druk steeds verder weg.... stond op het punt het ding te verkopen toen ik bij het vastsjorren op de aanhanger wat vochtigheid op de leidingen ontdekte. nieuwe remleidingen en toppie toppie was het weer.
 
Laatst bewerkt:
Als ie normaal gesproken goed remt en hard blijft qua remdruk, dan zou ik ook denken aan restjes lucht. maar ja, op een 19 jaar oude motor kan best wat versleten zijn. nieuwe (Brembo) rempomp, -leidingen en een klauw-revisie zal geen kwaad kunnen.
Mee eens :Y bij mijn 2 oudjes is alles nieuw of gereviseerd ;) Heb geen zin in geneuzel met mijn remmen.

Lucht :Y .Wat ook kan gebeuren tijdens het ontluchten is dat je geen luchtbellen meer ziet/hebt .En zogauw je de nippel vastzet er toch lucht insluipt.Vandaar ook dat sommige nippels uitgerust zijn met een afdichtingsmateriaal.
zelf heb ik met mn GSXR K5 ooit een ieniemienie kleine lekkage in de remleidingen gehad. ding remde eerst ook goed, maar na een paar rondjes viel de druk steeds verder weg.... stond op het punt het ding te verkopen toen ik bij het vastsjorren op de aanhanger wat vochtigheid op de leidingen ontdekte. nieuwe remleidingen en toppie toppie was het weer.

Had je toen stalen of rubber leidingen ?
 
Rem in knijpen en tegelijk je nippel dichtdraaien.
Nooit geen lucht probleem op die manier.
 
Laatst bewerkt:
Je moet em ook maar een heel klein beetje open hebben, dat ie nog wat tegen druk geeft, dan is t onmogelijk dat ie nog lucht ergens vast houd.


Dat klopt anders kan je blijven pompen tegen de klippen omhoog ;)

Heb zelf nooit lucht in m'n remmen dat je nu niet denkt ik ...... je weet wel . :P

Heb elke vacuümpomp die men zich maar kan bedenken.En bij problemen grijp ik terug naar m'n jampotje en slang _O- :P
 
Vacuüm pomp gebruik ik alleen bij volledig verversen.
Puntjes op de i met de hand.
 
Van een andere rempomp (al is het de duurste $$ Brembo) ga je niet harder remmen.

TS, of er zit lucht in het remsysteem of de remvloeistof warmt op door de remblokken. Ik zou eens een setje racing sinterblokken proberen en kijken of dit goed gaat. Deze blokken geven niet zoveel warmte af aan de cups. Ook kan je de piepplaatjes van de remklauwen verwijderen wanneer deze er op zitten. Zo krijgen de remklauwen wat meer koeling.
 
Laatst bewerkt:
heren,
bedankt voor de tips, ga eerst mijn remklauwen eens demonteren en nakijken, leidingen opnieuw aansluiten olie verversen (5.1)
en kijken wat voor remblokken ik heb. ook naar de piepplaatjes zal ik even kijken

wordt vervolgd.....

gr wachter
 
Van een andere rempomp (al is het de duurste $$ Brembo) ga je niet harder remmen.
Daar zal Rossi flink van balen als hij er ooit achterkomt :+
TS, of er zit lucht in het remsysteem of de remvloeistof warmt op door de remblokken. Ik zou eens een setje racing sinterblokken proberen en kijken of dit goed gaat. Deze blokken geven niet zoveel warmte af aan de cups. Ook kan je de piepplaatjes van de remklauwen verwijderen wanneer deze er op zitten. Zo krijgen de remklauwen wat meer koeling.
 
Laatst bewerkt:
Had je toen stalen of rubber leidingen ?

Ik had stalen remleidingen, nieuw gekocht ooit.
1 van de leidingen had een minuscuul klein scheurtje op de rand van de koppeling tussen het flexibele deel en de aansluiting op de rempomp (mocht je gaan controleren dus ook die aan de klauw kant controleren ;)). kwamen speldeknop formaat druppeltjes uit, bijna niet te zien.
heeel toevallig dat ik net met mn vinger er langs kwam en merkte dat er een beetje nattigheid zat.
bijna 2 jaar lang lopen kloten met remmen, ontluchten, remblokken, remtang, etc ... :x
 
Bedankt voor de tip zal ook zeker de remleidingen nakijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan