Rempomp verlies druk

MarcelPas

MF'er
1 sep 2009
248
6
37
Arnhem
Geachte medeforummers,

Bij mijn laatste circuitdag kwam gedurende de sessie mijn rempomp steeds dichter bij de gashendel (verlies van druk??). Maar toen ik mijn remote adjuster weer helemaal naar rechts draaide (remhendel gaat van de gashendel af) had ik weer gewoon druk. Als ik de motor in de schuur zet, en de remhendel vast zet merk ik na een paar dagen geen druk verlies.


Is de remote adjuster de reden waarom de remhendel dichterbij de gashendel komt? Of is dit toch echt verlies van druk (luchtbel)

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Marcel
 

MarcelPas

MF'er
1 sep 2009
248
6
37
Arnhem
Vloeistof.

En zie overige vragen.
Maar zou eerst nog eens proberen te ontluchten dan.
Ja dat ga ik sowieso nog een keer doen.

Maar wat bedoel je precies met vloeistof? Het enige wat ik daar aan kan doen is ontluchten. Of kan het zijn dat de vloeistof te oud is? Staat al minimaal een jaar in de schuur.

Gr,

Marcel
 

MarcelPas

MF'er
1 sep 2009
248
6
37
Arnhem
Het is remvloeistof geen remolie, ;) kleinigheidje.

En ik neem aan een gesloten potje dat een jaar stond? Of was hij al open geweest?

Maar zie overige vragen in mijn eerste post.
De remvloeistof ;) was al open. Ik heb vorig jaar deze opengemaakt. Misschien dan een nieuwe fles kopen?

Welke eerst post bedoel je?
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.098
940
56
Den Haag
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:

-de vloeistof is niet goed, maar als die gaat koken heb je helemaal geenremwerking meer.
-de wrijving van de blokjes en de schijven is afgenomen door warmteontwikkeling, als compensatie trek je de hendel verder in.
-er is iets van de blokjes afgesleten, maar de zuigers veerden weer terug in de oude stand. Later schoven de zuigers weer verder naar buiten en was er niets meer van te merken.
Een paar jaar geleden zag ik dat motogp motoren de mogelijkheid hadden om de hendel tijdens de race te verstellen.
 

Roy "R"

MF huisraad
Donateur
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:

-de vloeistof is niet goed, maar als die gaat koken heb je helemaal geenremwerking meer.
-de wrijving van de blokjes en de schijven is afgenomen door warmteontwikkeling, als compensatie trek je de hendel verder in.
-er is iets van de blokjes afgesleten, maar de zuigers veerden weer terug in de oude stand. Later schoven de zuigers weer verder naar buiten en was er niets meer van te merken.
Een paar jaar geleden zag ik dat motogp motoren de mogelijkheid hadden om de hendel tijdens de race te verstellen.
Dat is de remote adjuster die hij heeft.
Ik heb er ook 1 maar nooit nodig.
 

MarcelPas

MF'er
1 sep 2009
248
6
37
Arnhem
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:

-de vloeistof is niet goed, maar als die gaat koken heb je helemaal geenremwerking meer.
-de wrijving van de blokjes en de schijven is afgenomen door warmteontwikkeling, als compensatie trek je de hendel verder in.
-er is iets van de blokjes afgesleten, maar de zuigers veerden weer terug in de oude stand. Later schoven de zuigers weer verder naar buiten en was er niets meer van te merken.
Een paar jaar geleden zag ik dat motogp motoren de mogelijkheid hadden om de hendel tijdens de race te verstellen.

De warmte ontwikkeling zou wel meevallen, denk ik (ik rij niet zo hard). maar hebben de remblokken ook een levensduur? (los van de slijtage).

Ik heb een volledige brembo lijn (RCS19 rempomp, HPK-T-drive 320mm schijven en M04 monoblock klauwen). Lijk mij genoeg stop vermogen :)
 

GsxRSlammer

MF'er
7 jun 2004
144
1
BUSSUM
Is normaal toch,eenmaal goed afgesteld zal de hendel elke keer zo staan als ie warm is.

Verse dot 5.1,RBF 600 of SRF is altijd aan te raden op een circuit fiets.
 

MarcelPas

MF'er
1 sep 2009
248
6
37
Arnhem
Heren,

Een kleine update na mijn circuitdag. Het blijkt toch aan de adjuster te liggen. Er zit een soort van palletje (onderdeeltje van 10 EUR) in de rempomp, deze werkt niet meer goed. Helaas duurde dit 3 sessies voordat ik er achterkwam.

Na wat "Paddock" reperaties is het me wel gelukt de twee laatste sessies vol te rijden.

Bedankt voor het meedenken, gelukkig is het opgelost :)

Gr,

Marcel
 
  • Like
Waarderingen: Roy "R"