GSX1100 carburateur probleem

Lucass

Die hard MF'er
26 feb 2009
415
188
Eindhoven
-OPGELOST-

Goedemorgen dames en heren,

Na wat onderhoud en klusjes aan mijn GSX1100F besloot ik eens naar de gasschuiven van de 4 Mikuni's te kijken.
Daar vond ik het volgende bij de 2e van rechts:


Nu heb ik het membraan eruit gehaald en heel goed bekeken maar kon daar niets aan zien. Geen gaten, scheuren of uitdroging te vinden. Het rubber was ook mooi soepel. Netjes teruggemonteerd maar heeft geen verschil gemaakt.

Wat denken jullie?

Gr. Lucas
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen dames en heren,

Na wat onderhoud en klusjes aan mijn GSX1100F besloot ik eens naar de gasschuiven van de 4 Mikuni's te kijken.
Daar vond ik het volgende bij de 2e van rechts:


Nu heb ik het membraan eruit gehaald en heel goed bekeken maar kon daar niets aan zien. Geen gaten, scheuren of uitdroging te vinden. Het rubber was ook mooi soepel. Netjes teruggemonteerd maar heeft geen verschil gemaakt.

Wat denken jullie?

Gr. Lucas
Ligt toch aan het membraan, vaak zitten ze boven bij de deksel niet goed.
 
Nummer 1 en 4 gaan weer te langzaam, effe schoonmaken.
Wat die te snelle betreft, ze kunnen lekken tussen het membraan en de gasschuif, klein randje kit aan de bovenkant verhelpt dat.
En natuurlijk goed monteren.
 
Niet toevallig iemand ooit een andere veer dan de andere 3 gemonteerd?
Veertje ga ik vergelijken met de andere carbs, maar die ene voelde niet dusdanig zwaar dat het de werking van het membraan volledig kan tegenwerken.
Nummer 1 en 4 gaan weer te langzaam, effe schoonmaken.
Wat die te snelle betreft, ze kunnen lekken tussen het membraan en de gasschuif, klein randje kit aan de bovenkant verhelpt dat.
En natuurlijk goed monteren.
Goeie tips! Ga ik beide toepassen/proberen.
 
De membramen zitten met een rubberprop door de schotel van de gasschuif. Deze prop is nu waarschijnlijk uit het gat geschoten.
Met behulp van een lijmstang en een dop weer in elkaar zetten en vervolgens voorzichtig (anders verbrand het rubber) met een soldeerbout de rubber prop wat laten smelten zodat de kop van de prop weer wat breder wordt en er niet meer kan uitschieten.
Op deze manier voeg je geen gewicht toe aan het geheel van de gasschuif.

grtz,

Cees

PS: In de schuiven horen 2 boringen van ø1,5 mm te zitten. Controleer even of deze niet verstopt zijn. De boringen verzorgen de be/ontluchting boven het membraam
 
Laatst bewerkt:
@Janbros

Er zijn 100PK machines (duitsland in omloop met kleinere boringen, ook worden de schuiven van de 600GSXF weleens toegepast ivm met de slechte verkrijgbaarheid van gasschuiven) Deze hebben ook vaak één boring van 0,8 mm.
Bij opboren wordt dan de gasrespons stukken beter. Oftewel de schuiven gaan sneller omhoog. De lucht boven het membraam kan dan makkelijker wegvloeien. Geeft absoluut geen PK winst, maar het voelt wel zo door de snellere gasrespons.

grtz,

Cees
 
@Janbros

Er zijn 100PK machines (duitsland in omloop met kleinere boringen, ook worden de schuiven van de 600GSXF weleens toegepast ivm met de slechte verkrijgbaarheid van gasschuiven) Deze hebben ook vaak één boring van 0,8 mm.
Bij opboren wordt dan de gasrespons stukken beter. Oftewel de schuiven gaan sneller omhoog. De lucht boven het membraam kan dan makkelijker wegvloeien. Geeft absoluut geen PK winst, maar het voelt wel zo door de snellere gasrespons.

grtz,

Cees
net mijn punt. dus als ze verstopt zouden zijn, gebeurt dan wat TS in zijn filmpje laat zien ?
 
Afgelopen dagen met het membraan bezig geweest. Alles opnieuw geinspecteerd, schoongemaakt, ontvet en lichtjes ingesmeerd met siliconen pakking. 2 dagen laten drogen en de gasschuif toen weer getest. Op dit moment is er absoluut geen lekkage langs het dekseltje.
Er is echter niks veranderd in de snelheid waarin de gasschuif naar beneden valt.

Nu zou je denken nou dan vervang je toch gewoon het membraan? Ja dat klopt, maar die komen alleen compleet met gasschuif en al. Daarom wil ik eerste Do-it-yourself oplossingen uitputten voordat ik iets ga kopen en vervangen.
 
Zojuist de gasschuif en membraan van de 3e carb eens vergeleken met die van de 2e carb. Het membraan van de 3e carb blijkt bij de voet niet meer goed vastgeklemd te worden op de schuif. Er is door de tijd wat speling her en der onstaan waardoor de klemmende kracht zo goed als weg is. Dat betekend dat er lucht langsaf kan ontsnappen. Ik kom het membraampje er zelfs zonder enige moeite tussenuit trekken. Die van de 2e carb zit netjes gefixeert en kan geen kant op.

Heb rondom wat siliconenpakking gesmeerd, netjes uitgelijnd en weggelegd zodat het kan drogen. Zodra dat is opgedroogd ga ik eens kijken of het luchtlek is verdwenen. Dan weet ik of er een nieuwe schuif besteld moet gaan worden.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
Ik heb zojuist nog wat anders ontdekt aan carburateur 3.
Het clipje van de verstelbare naald is niet aanwezig en ook het dragertje waar de gasveel op rust is weg :?:?:?:?:?:?
Het lijkt erop alsof iemand eerder hier bezig is geweest, wellicht vanwege het initiele probleem. Maar daarna de moed heeft opgegeven, motor weggezet en vergeten...

Nummer 6 en 7 in de afbeelding hieronder.

CARBURATOR-Suzuki-MOTO-1100-GSX-F-1991-GSX1100FM-E2--DP016052.png


@Robinjo het ziet er naar uit dat ik je zo een berichtje ga sturen
 
Terug
Bovenaan Onderaan