Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Die Ortliebs zijn wel handig en wegen niks. Idd die bandjes is ff een tywrap omheen of vastknopen. Tassen zitten mooi snug op de motor. Hoe het uiteindelijk heel blijft bij een schuiver geen idee.
Zat te denken aan een Kriega systeem ooit, maar de Super is er nu met koffers.
 
Die Ortliebs zijn wel handig en wegen niks. Idd die bandjes is ff een tywrap omheen of vastknopen. Tassen zitten mooi snug op de motor. Hoe het uiteindelijk heel blijft bij een schuiver geen idee.
Zat te denken aan een Kriega systeem ooit, maar de Super is er nu met koffers.
Bij een schuiver weet ik het ook niet, op onverhard (herhaaldelijk) omdonderen kunnen ze wel prima hebben.
 
De kogel is door de kerk, de Ten gaat eruit...

Mocht iemand interesse hebben: Yamaha XT660Z Tenere
Leuke motor met ook leuke mods.

Aantal keer samen met @Traffic Taurus gereden en ook 1 vakantie samen gedaan.
De motor heeft off-road gezien natuurlijk, maar hij is een ''rustige beheerste'' rijder. Niet iemand die loopt te raggen en hem zonder blikken of blozen tegen elk obstakel aan smijt. Daar had hij ons voor waarna hij leerde van onze stommiteiten en het wel netjes deed.

Als ik de schuur en beschikbare tijd niet zo vol had had ik hem misschien over genomen.
 
Hallo, ik heb een probleem op lage toeren in de eerste versnelling.
Ik heb een kev mod en een o2 controller. Open uitlaat en stage 1 luchtfilter. De motor heeft 22000 op de teller en is uit 2010.

Op lage toeren loopt hij ontzettend schraal. Daarna pakt hij goed op en rijd hij prima. Het maakt niet uit op welke stand ik de kev mod zet, 2 - 6 of 9. op lage toeren heeft het geen/nauwelijks invloed. Hij blijft altijd schraal in het begin.

De module met de draaiknop zelf werkt prima. Op hoge toeren is een heel duidelijk verschil merkbaar tussen stand 2 of 9.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? De o2 controller die stuk is?
 
Hallo, ik heb een probleem op lage toeren in de eerste versnelling.
Ik heb een kev mod en een o2 controller. Open uitlaat en stage 1 luchtfilter. De motor heeft 22000 op de teller en is uit 2010.

Op lage toeren loopt hij ontzettend schraal. Daarna pakt hij goed op en rijd hij prima. Het maakt niet uit op welke stand ik de kev mod zet, 2 - 6 of 9. op lage toeren heeft het geen/nauwelijks invloed. Hij blijft altijd schraal in het begin.

De module met de draaiknop zelf werkt prima. Op hoge toeren is een heel duidelijk verschil merkbaar tussen stand 2 of 9.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? De o2 controller die stuk is?
Je zou de gasklepstandsensor eens na kunnen meten? Die heeft ook invloed op de inspuiting. Bij mij is ie ooit versleten geweest en liep ie stationair ook slecht, maar daarboven nog wel oke.

(Nameten is stekkertje eraf en weerstand meten met multimeter bij gas dicht en gas helemaal open. Waarden staan in de manual. (Of je moet de uitleestool hebben van Yamaha, dan kan je t gewoon uitlezen))
 
Laatst bewerkt:
Kevmod doet volgens mij sowieso niets bij lage toeren maar pas vanaf huppeldepup duizend toeren en bij zoveel % gas.
Blijft de motor wel stationair draaien?
 
De motor draait goed stationair.

Ik heb het vermoeden dat de o2 controller niet werkt. Heb nu contact opgezocht met KEV zelf, maar tot heden geen succes.
Ik denk dat ik de o2 controller en de kevmod verwijder en Boosterplug aan schaf. Met deze module heb ik zeer goede ervaringen op de BMW en Honda transalpijns
 
Terug
Bovenaan Onderaan