Ik heb al ongeveer 10 jaar ervaring met de GPZ1000rx, daarvoor een GPZ900 gehad en momenteel heb ik pas mijn ZZR-1100 verkocht. Ik overweeg weer een GPZ1000rx te kopen omdat het, met enige gebruiksaanwijzingen een zeer prettige motor is. Ook ik ben diverse practische "probleempjes" tegengekomen waaronder; bevriezing van de carburateurs, zwakke start/dynamo ketting, gaten in de tank enz enz.
Al deze dingetjes zijn met enig creatief denkwerk op te lossen.
Ook ik ben al enkele jaren een zeer tevreden GPZ1000RX rijder!
Zie:
[afbeelding]
(erachter staat mijn andere hobby...)
Dag heren , ik hoop deze maand ook in het bezit te zijn van een gpz 1000 rx , geen orginele maar een streetfighter maar had toch een vraagje aan jullie.
Het enige wat er aan schijn te mankeren is dat ie een beetje lekt aan zijn schakelasje en de huidige eigenaar vermelde mij dat dat vaker voor komt bij dit type motor.
Hebben jullie daar ook ervaring mee ?
Mvg , Marcel
Wha, eindelijk mn GPZ terug. Ik heb echter wel een probleem...wanneer de motor op temp komt en de thermostaat open gaat slaat hij af. Als ik dan even wacht en hem opnieuw start is het probleem over en kan ik naar hartelust rijden. Ik heb inmiddels de CDI, de bobines, de hoofdzekering en de start/noodstop unit vervangen maar het probleem bestaat nog steeds. Heeft een van jullie misschien inzicht in wat dit probleem kan zijn???
Hey Roland, bedankt voor je reactie. Ik zal het even nakijken maar ik denk niet dat dit het probleem is. De motor is net van een bevriende monteur terug die hem voor me heeft nagekeken. Natuurlijk kan ook hij best eens wat missen dus... wie weet. Ik denk dat ik ook de dynamo maar vervang. Ik heb er gelukkig nog een liggen van m'n donormotor. Misschien dat die kortsluiting geeft ofzo. Ik weet dat bij auto's bij het begeven van de dynamo de auto door rijdt op de accu tot die leeg is maar ik weet niet of dit bij een motor ook zo is???.
Zijn dus alle GPz100RX rijders eigenaren uitgestorven???
de voorvork is van een zzr1100D model.
de wielen zijn van de zzr1100c model
remtangen zijn ook van het d model en de remschijven zijn peakschijven die los op het hart zitten.
Kettingset is ook maar aangepast door een 530 ketting.
Maar denk niet dat alles zo maar past, maar de rijeigenschappen zijn echt verbluffend, stuurt veel beter en zuiverder dan een ZZR1100D.
Alleen moet ik de achterschokdemper even verwisselen voor een ohlins, wp of wilbers.
achterwiel is een appeltje eitje.
wat voor bandenmaat is da achterwiel?ziet er 180 uit.dit is de achterkant en nog steeds lekker dik[afbeelding]