Politie = *(&^$@%&#
Ik was gisteren avond een paar rondjes aan het draaien bij Gorinchem. Staat er iemand in de berm te filmen. Dus na een paar rondjes stop ik bij hem om te vragen hoe en wat. Zegt ie tegen mij dat ik beter door kan rijden, want oom agent cirkelt ook rond. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ik rijd door richting huis, ben al over de brug heen als ik voorbij gereden wordt door een witte Volvo met rode kleurtjes erop en een zwaailicht op het dak. En met een bord met lampjes achterin waarop staat “Politie Volgen” Vervolgens netjes achter oom agent aangereden, waarna deze mij vertelde, dat er met mijn rijgedrag in principe niets mis was, alleen dat de bochtensnelheid bij Gorinchem wat hoog was, maar niet boven het wettelijk toegestane. Dus ik denk dat valt allemaal wel mee en dit is gewoon om het klaverbladrijden te ontmoedigen.. Zegt deze beste man dat ik daar ook geen boete voor krijg, maar wel voor over de busbaan rijden. ?!?! Schijnbaar was dus het stukje waar onze filmer stond; busbaan.
Ik kom normaal eigenlijk nooit op Gorinchem, dus ik heb ook nooit gezien dat dit stuk een busbaan was. Ik keek meer naar de man die stond te filmen. Mijn fout.
Op mijn vraag waarom ze dan helemaal achter mij aan zijn gekomen en niet de filmer bekeurd hebben, was hun antwoord dat ze een keuze moesten maken. Naar mijn idee hadden ze gewoon op wat sensatie gehoopt door mij te volgen i.p.v. voor de makkelijke manier te gaan.
Anyway, dit was dus de tweede bekeuring in 3 dagen. Afgelopen zaterdag ook van de weg gehaald. Niet vanwege rijstijl of snelheid, maar omdat ze mijn nummerbord niet goed konden lezen
Ze hebben GVD echt niks beters te doen, dan mensen te pesten die naar een dag hard werken, ’s avonds even willen uitwaaien. Ga toch iets nuttigs doen en achter echte criminelen aan, ipv motorrijders voor deze lullige dingen te naaien.
Zo, ik heb mijn hart weer even gelucht.
Maar wees dus gewaarschuwd, daar op Gorinchem, want ze pakken (naaien) je dus op de meest lullige dingen.
Oh, weet iemand wie deze “Jan de Bont” is, die hier aan het filmen was.
Nu het toch al geld gekost heeft, ben ik ook benieuwd naar het filmpje.