GoPro Bestanden die ineens stuk zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oneeye

MF veteraan
26 jan 2005
5.033
273
Onder de rook van R'dam
Voor the wiz kids onder ons
😊

Kan iemand mij vertellen waarom me GoPro de ene dag moeiteloos een hele dag kan opnemen en een andere dag halverwege een foutmelding geeft en automatisch uitschakelt. Bij opstarten de file gaat repareren en weer actief is!?
Snap er geen pepernoot van
🤔

Als iemand dit ook mee heeft gemaakt of de reden ervan weet ? Hou ik me aanbevolen.
Alvast dank
👍

IMG_5048.jpeg
IMG_5050.jpeg
 
Ik neem regelmatig op met 4 verschillende gopro's (7 en 8 black) en soms hebben ze dit inderdaad.

Corrupte SD-kaartjes zijn inderdaad een mogelijke reden. Zorg dat je de kaart IN de camera formatteert (en niet in een ander apparaat), en als dat niet werkt, test in ieder geval met een ander kaartje.

Laatste camera die dit heeft heeft het vrij structureel als ik USB-C voeding aan de camera hang (voor lang filmen) en tegelijk een batterij erin heb zitten. Dan gaat 'ie na een paar seconden filmen uit en reset hij met de "repairing file" error, en daarna zegt 'ie file repaired (en de file is ook gewoon uit te lezen) en dit herhaalt zich elke keer dat ik op record druk. Het draaien van de camera zonder batterij erin verhelpt het meteen. Het maakt niet uit of ik een power bank, usb-aansluiting van de auto of van een computer met netvoeding gebruik.

Mijn normale routine bij wat voor GoPro-probleem dan ook, is om:
1) een goed opgeladen batterij erin stoppen, en dan
2) de fabrieksinstellingen resetten, en dan
3) de SD-kaart formatteren (nogmaals, in de camera met de ingebouwde format optie)

Dat lost de meeste rare, plotseling opduikende issues meestal wel op. Maar, ja, GoPro's hebben de neiging om plotseling in de war te raken.
 
Et zal wel komen doordat ik morgen weer moet beginnen met werken dat ik hierover moet zeiken,
maar ik vind dit nou niet echt algemene motorpraat.

Ik zou eens proberen op een parcour-parcour forum
 
Misschien ook kijken naar de snelheid van de kaartjes? kan dat er iets mee te maken hebben?
 
Heb je ook al eens geprobeerd om een "kapot bestand" af te spelen op de computer o.i.d.?
Als de video bestanden al corrupt zijn op moment dat ze naar t kaartje geschreven worden, is er iets mis met de video codecs van de camera én kan dat ook verklaren waarom het bij een nieuwe geheugenkaart optreed..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan