Vraag over een korting die nu geld, bij motor die nog moet worden afgeleverd

webtech

MF veteraan
26 feb 2003
1.164
112
rhoon
Vraag:
Ik heb een tiger gekocht afgelopen maand (1200) nu verschijnt er doodleuk op de website Triumph dat er twee gratis koffers bij worden aangeboden als je het nu koopt.
De motor moet nog worden afgeleverd
Ik heb zelf de zelfde kofferset er al bij gekocht. Kan ik me nog op die actie beroepen, hoe zit dat?
 
Juridisch kan dat niet. Maar je kunt even overleggen met de zaak waar je die motor gekocht hebt. Maar realiseer je dat ze tot niets verplicht zijn en dat je dus om een gunst vraagt.

Grote kans dat zij ook niet wisten dat die actie er aan zat te komen.
 
Is in de actievoorwaarden het moment van aankoop of moment van levering bepalend om deel te kunnen nemen?
 
Zou de importeur de dealers vooraf niet inlichten over een op handen zijnde kortingsactie? In dat geval had de dealer dit kunnen vermelden bij de aankoop.
 
Laatst bewerkt:
Dit soort acties worden zelden voortijdig door de importeur bekend gemaakt. Als ze dat doen komt er een tijdelijke stop op de verkoop omdat men wacht op de actie. Ik ga ervan uit dat de dealer het dus niet wist. Heel misschien dat zij coulancehalve iets kunnen doen. Maar reken er niet op.
Vergelijk het met de prijsverlagingen die Tesla de afgelopen 3 kwartalen doorgevoerd heeft. Als je net voor de prijsverlaging eentje hebt besteld krijg je echt geen korting meer ... Min of meer dezelfde pijn heb je ook als je auto net is afgeleverd en de importeur verlaagt doodleuk de prijs met 10%. Dat heb ik ergens rond 1993 meegemaakt toen ik net nieuwe VW Golf had gekocht. Zuur, maar andersom zeg je ook niet dat je meer wilt betalen als ze de prijs verhogen :Y
 
Misschien kan je de gratis kofferset er nog bijvragen naast de set die je betaald hebt, mocht de verkoper de eerdere koop niet ongedaan maken. Dan heb je nog een set die je weer kan door verkopen.
 
Misschien kan je de gratis kofferset er nog bijvragen naast de set die je betaald hebt, mocht de verkoper de eerdere koop niet ongedaan maken. Dan heb je nog een set die je weer kan door verkopen.
Droom verder zou ik zeggen ... Dat gaat m.i. echt niet gebeuren. Done deal is a done deal. Ze kunnen je misschien een beetje matsen met iets anders. Maar dit gaat m.i. niet gebeuren.
 
Hoeveel tijd zit er tussen de koopovereenkomst en de aankondiging van de actie ?
Die actie komt op het conto van de importeur. Dat zal die dealer niks uit maken.
Praat met je dealer, hij kan het wellicht bij de importeur voor elkaar krijgen dat jouw koffers onder de actie komen te vallen.
 
Nou ik heb geluk: importeur gebeld, dealer gemaild. Ik heb de gratis koffers :)
Mooi zo, zo hoort het. Als er een campagne aan zit te komen en ze weten het, dan behoren ze je hiervan op de hoogte te brengen. Als de dealer, zoals in dit geval het niet wist, dan kan ie wel iets voor je betekenen. Eind goed al goed. Zo hoort klantvriendelijkheid. Goed review voor dealer en importeur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan