Daan1975
MF'er
Ik ben een liefhebber van de Goldwing 1200. Zijn er nog meer wing rijders hier?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoe zijn ze sleutel/onderhoudstechnisch en hoe is de onderdelenvoorziening?
Ja, present. Rijd een GL1000
[afbeelding]
Sleuteltechnisch is het allemaal wat lastig omdat voor werk aan de koppeling, dynamo, en startkoppeling het blok eruit moet, en dat doe je niet even in je eentje. In ieder geval voor de 1000 wordt het ook erg lastig om interne delen te vinden (zoals lagerschalen).
Mijn enige ervaring met een Goldwing was met een 1.800 zespitter. Dat was een zogenaamde bagger uitvoering, dus zonder topkoffer en met laag scherm. Die had ik gehuurd in Amerika. Ik zou eigenlijk op een Harley Electra Glide gaan rijden maar die vond ik erg zwaar met manouvreren. De Goldwing woog net zoveel maar voelde veel lichter, dat heeft Honda wat mij betreft goed gedaan.
Die 1.800cc en zescylinder in die uitvoering viel mij eerlijk gezegd tegen, qua soeplesse en comfort. Misschien had ik er teveel van verwacht. Het was niet verkeerd hoor, maar ik zag het voordeel niet t.o.v. bijvoorbeeld een 1.200cc blok. Nu heb ik nooit met een 1.200 Goldwing gereden, maar wel met andere 1.200cc motoren en die trekken net zo soepel en goed over het hele toerenbereik. Groter is niet altijd beter denk ik dan.
Ik lees graag mee in dit topic.
.En wat is er voor teruggekomen?
Momenteel staat een Voyager op MP: ≥ KAWASAKI voyager XII Klasieker! - Motoren | Kawasaki - Marktplaats.nl
De Yamaha's staan wel redelijk veel op MP. Het schijnt wel een goed blok te zijn (V-Max) en redelijk makkelijk te sleutelen.
Daar heb ik ook wel eens naar gekeken voordat ik de Intruder VL 1500 LC had gekocht. Echter hoorde ik dat ze technisch wel eens wat problemen vertonen?
Maar wel een van de dikste shoppers in zijn prijsklasse. De meeste shoppers onder de 3000 euro zijn gewoon te klein voor mij. Ik heb ook een Shadow 800 uit 1988 gehad voor een jaar waar ik goedkoop aan kon komen. Maar dat was werkelijk geen gezicht met mijn postuur. Uiteindelijk had ik er toen toch voor gekozen om een Intruder aan te schaffen.
Het mooie van een Goldwing 1200 vind ik dan dat het een grote motor is ten opzichte van een shopper uit dezelfde prijsklasse. Toch heeft het wel het "Amerikaanse" van een shopper waar je ook prima met een pothelm op kan. Als geld geen rol zou spelen dan een Street Glide o.i.d. voor mij haha.
"trunkless" zijn ze ook wel gaaf:Bekijk bijlage 1380571