Erwin P
Crashtest dummy
Als vervoerhoer ben ik van plan te gaan kijken naar een goedkope motor waar ik voor zulk laag mogelijke kosten een boel km's mee kan maken.
Waar ik naar op zoek ben is niet de leukste, snelste, mooiste motor, maar gewoon een fijne motor om op te rijden die oerbetrouwbaar is, lage onderhoudskosten heeft en lekker zuinig is.
Zowel mijn vriendin (1.63) en ik (1.83) zullen hem gaan gebruiken om op het werk te komen waarbij hij dus vaak in het stadscentrum (Zwolle) geparkeerd zal staan.
De eisen op een rijtje:
- Fijne motor voor zowel iemand van 1.63m als 1.83m voor ca 35km enkele rit (70 per dag) per dag, ca 3 km snelweg dus hoge snelheid cruisen is er weinig bij. De rest 60 en 80 wegen.
- Relatief lichte en smalle fiets, moet voor iemand van 1.63 en <60kg ook goed te drukken zijn tussen fietsen door en stoeprandjes op en af.
- Laag verbruik. Zeker zuiniger dan 1 op 20. Richting de 1 op 25 zou mooi zijn, maar of dat bestaat, geen idee.
- Lage onderhoudskosten, hoge onderhoudsinterval en makkelijk uitvoerbaar onderhoud.
- Aanschaf prijs tot ca €1500/€2000, liefst natuurlijk minder.
- Ruimte voor een fatsoenlijke topkoffer waar een integraal helm in past.
- Liefst wat kleine makkelijke bagage ruimte voor handschoenen, een portemonnee en dat soort spul.
- Fatsoenlijke 12/5V aansluit (optie). Op het dashbord danwel een handig plekje.
Zelf heb ik me tot nu toe alleen maar verdiept in leuke motoren, maarja om een KTM of een GSX-R als daily te gebruiken gaat hem helaas niet worden.
Vandaar mijn vraag of jullie specifieke aan- (of af)- raders hebben?
Waar ik naar op zoek ben is niet de leukste, snelste, mooiste motor, maar gewoon een fijne motor om op te rijden die oerbetrouwbaar is, lage onderhoudskosten heeft en lekker zuinig is.
Zowel mijn vriendin (1.63) en ik (1.83) zullen hem gaan gebruiken om op het werk te komen waarbij hij dus vaak in het stadscentrum (Zwolle) geparkeerd zal staan.
De eisen op een rijtje:
- Fijne motor voor zowel iemand van 1.63m als 1.83m voor ca 35km enkele rit (70 per dag) per dag, ca 3 km snelweg dus hoge snelheid cruisen is er weinig bij. De rest 60 en 80 wegen.
- Relatief lichte en smalle fiets, moet voor iemand van 1.63 en <60kg ook goed te drukken zijn tussen fietsen door en stoeprandjes op en af.
- Laag verbruik. Zeker zuiniger dan 1 op 20. Richting de 1 op 25 zou mooi zijn, maar of dat bestaat, geen idee.
- Lage onderhoudskosten, hoge onderhoudsinterval en makkelijk uitvoerbaar onderhoud.
- Aanschaf prijs tot ca €1500/€2000, liefst natuurlijk minder.
- Ruimte voor een fatsoenlijke topkoffer waar een integraal helm in past.
- Liefst wat kleine makkelijke bagage ruimte voor handschoenen, een portemonnee en dat soort spul.
- Fatsoenlijke 12/5V aansluit (optie). Op het dashbord danwel een handig plekje.
Zelf heb ik me tot nu toe alleen maar verdiept in leuke motoren, maarja om een KTM of een GSX-R als daily te gebruiken gaat hem helaas niet worden.
Vandaar mijn vraag of jullie specifieke aan- (of af)- raders hebben?
Laatst bewerkt: