Hoi allen,
Sinds kort een suzuki gn 400. En super wijs mee. Rijdt heerlijk tot de 5e versnelling....
Vanaf 4500 toeren lijkt de versnelling er heel snel uit en in te schieten.
Je hoort niet te koppeling slippen en de motor klapt voor je gevoel ook weer in de versnelling wat ervoor zorgt dat heel de motor een optater krijgt. Heel gevaarlijk als je net 1 hand aan het stuur hebt.
Ik heb de koppeling los gehaald en wat opviel was dat 1 koppelingsbout langer was dan de rest. Hierdoor had de veer niet goed onder druk gestaan, je zag dat de veer ook over die ring van het boutje had gedraaid. Korter boutje erin en het probleem zou verholpen zijn dacht ik....
Gelijk sterkere koppelingsveren gemonteerd en verse olie erin en filter schoongemaakt. Maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
Wat opvalt is dat als ik met mijn voet de versnellingpook omhoog duw de motor wel in de versnelling blijft. (Toeval of niet?)
Zou het probleem in de tandwielen, ringen, schakelvork of toch wel in de koppeling zitten door overmatig slijtage vanwege het niet goed aandrukken van de koppeling?
Of heeft iemand hier ervaring mee. Ik lees wel vaak dat motors uit versnellingen schieten. Maar hier schiet die ook terug erin.
Groetjes Beans
Sinds kort een suzuki gn 400. En super wijs mee. Rijdt heerlijk tot de 5e versnelling....
Vanaf 4500 toeren lijkt de versnelling er heel snel uit en in te schieten.
Je hoort niet te koppeling slippen en de motor klapt voor je gevoel ook weer in de versnelling wat ervoor zorgt dat heel de motor een optater krijgt. Heel gevaarlijk als je net 1 hand aan het stuur hebt.
Ik heb de koppeling los gehaald en wat opviel was dat 1 koppelingsbout langer was dan de rest. Hierdoor had de veer niet goed onder druk gestaan, je zag dat de veer ook over die ring van het boutje had gedraaid. Korter boutje erin en het probleem zou verholpen zijn dacht ik....
Gelijk sterkere koppelingsveren gemonteerd en verse olie erin en filter schoongemaakt. Maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
Wat opvalt is dat als ik met mijn voet de versnellingpook omhoog duw de motor wel in de versnelling blijft. (Toeval of niet?)
Zou het probleem in de tandwielen, ringen, schakelvork of toch wel in de koppeling zitten door overmatig slijtage vanwege het niet goed aandrukken van de koppeling?
Of heeft iemand hier ervaring mee. Ik lees wel vaak dat motors uit versnellingen schieten. Maar hier schiet die ook terug erin.
Groetjes Beans