Versnelling

ElmerLaken

Rookie
20 dec 2023
1
0
Goedemiddag mensen heb jullie hulp nodig, heb me hayabuza van locatie laten veranderen door een transport bedrijf maandje geleden, Ben van de week gaan starten , maar als ik het in de eerste versnelling zet valt ie gelijk uit
 
Het is hayabusa en geen hayabuza.
Welk jaar gang is deze hayabusa 1e-2e of 3e generatie.
Kan van alles zijn.
Geen genoeg benzine in de tank.
Verstopte injectors.
Schakelaar bij koppelingshandel werkt niet goed waardoor hayabusa niet in versnelling kan schakelen.
Als motor in versnelling staat treed beveiliging in.
Zijstandaard/jiffy stand uitgeklapt?.
Schakelaar bij jiffy stand geeft storing waardoor je niet in versnelling kan schakelen.
Krijg je een FI(fault indication)melding in je display?.
Accu genoeg spanning?.
Noodstop schakelaar etc.
En let maar niet op niks zeggende antwoorden zoals-- is het een rode hayabusa.
Leden hier vinden hayabusa niks /sommige wel.
Succes ermee.
Maar ietsje meer info jaartal etc is wel handig.
 
Geen genoeg benzine in de tank
ik zie het verband niet met "in eerste versnelling zetten"
Verstopte injectors.
idem
Schakelaar bij koppelingshandel werkt niet goed waardoor hayabusa niet in versnelling kan schakelen.
"niet in versnelling kunnen" door een schakelaar ? echt ?
Als motor in versnelling staat treed beveiliging in.
Zijstandaard/jiffy stand uitgeklapt?.
zo dom zal TS toch niet zijn ?
Schakelaar bij jiffy stand geeft storing waardoor je niet in versnelling kan schakelen.
die schakelaar voorkomt het kunnen schakelen ?
Krijg je een FI(fault indication)melding in je display?.
welke fout zou dat moeten zijn waardoor de motor wel start maar uitvalt bij het in versnelling zetten ? daar zijn geen foutcodes voor.
Accu genoeg spanning?.
echt ? genoeg voor de startmotor om te starten, genoeg om te blijven draaien, maar te weinig op het moment dat het neutraal-lampje niet meer hoeft te branden ?
Noodstop schakelaar etc.
echt ? zou die dan starten ?
En let maar niet op niks zeggende antwoorden zoals--
--- het jouwe. de post over "rode" was even nuttig ...
 
In het werkplaatshandboek staan alle schakelvoorwaarden voordat hij broem doet. Zijn er een aantal die samen een kringetje moeten vormen en dan doet hij het. Eén onderbreking en het feestje is voorbij.
Het kan zelfs nog zo zijn dat er iets met verlichting gecheckt wordt voordat je kan starten. Als hij eenmaal loopt valt die voorwaarde weg natuurlijk. Maar die van de standaard en koppelingsschakelaar blijven van kracht.

Staat echt goed visueel in het werkplaatshandboek
 
ik zie het verband niet met "in eerste versnelling zetten"

idem

"niet in versnelling kunnen" door een schakelaar ? echt ?

zo dom zal TS toch niet zijn ?

die schakelaar voorkomt het kunnen schakelen ?

welke fout zou dat moeten zijn waardoor de motor wel start maar uitvalt bij het in versnelling zetten ? daar zijn geen foutcodes voor.

echt ? genoeg voor de startmotor om te starten, genoeg om te blijven draaien, maar te weinig op het moment dat het neutraal-lampje niet meer hoeft te branden ?

echt ? zou die dan starten ?

--- het jouwe. de post over "rode" was even nuttig ...
Vreemd dan dat in werkplaats handboek(wphb)heb die liggen van die hayabusa,s
Dit allemaal vermeld staat als mogelijk probleem als de motor uitvalt wanneer je eerste versnelling inschakeld.
Wie weet komt er wel een fi melding in display maar vergeet topic starter het hier te vermelden gezien zijn magere omschrijving van de klachten .
 
Klinkt als je jiffy(zijstandaard). Heb zelf een Suzuki v strom en hier een tijdje last van gehad. Bleek toen wat vuil bij de zijstandaard te zitten. Motor liep neutraal feilloos, tot ik hem in een versnelling zette. Toen viel hij gelijk uit
 
Net wat off topic verwijderd uit het topic. Bij de volgende off topic post vliegt ook de poster er uit.
Mooi! Aanvegen die bende.
Scheelt natuurlijk wel dat dit topic in algemeen staat ipv techniek…

En om het maar technisch te maken, jiffy, neutraal schakelaar.
Iets anders kan het eigenlijk niet wezen.
Of het bokken door een klevende koppeling wordt niet opgemerkt…
 
Het is hayabusa en geen hayabuza.
Welk jaar gang is deze hayabusa 1e-2e of 3e generatie.
Kan van alles zijn.
Geen genoeg benzine in de tank.
Verstopte injectors.
Schakelaar bij koppelingshandel werkt niet goed waardoor hayabusa niet in versnelling kan schakelen.
Als motor in versnelling staat treed beveiliging in.
Zijstandaard/jiffy stand uitgeklapt?.
Schakelaar bij jiffy stand geeft storing waardoor je niet in versnelling kan schakelen.
Krijg je een FI(fault indication)melding in je display?.
Accu genoeg spanning?.
Noodstop schakelaar etc.
En let maar niet op niks zeggende antwoorden zoals-- is het een rode hayabusa.
Leden hier vinden hayabusa niks /sommige wel.
Succes ermee.
Maar ietsje meer info jaartal etc is wel handig.
Kan van alles zijn maar begin met het simpelste. Hij slaat af als hij hem in de versnelling zet dus begin met de eerste reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan