Gevonden kentekenplaat MX-ZG-01 op A15 thv Hoogvliet

Simonshavenaar

MF veteraan
7 aug 2012
3.068
10.229
Simonshaven
Deze kentekenplaat laglangs de vluchtstrook van de A15 thv Hoogvliet.

vc7n.jpg


Schijnt van een Moto Guzzi Breva te zijn.

Is bij mij af te halen bij tonen van het bijbehorende kentekenbewijs.

Als ie over een maand nog net opgehaald is breng ik hem weg naar het politiebureau
 
Laatst bewerkt:
Deze kentekenplaat laglangs de vluchtstrook van de A15 thv Hoogvliet.

[afbeelding]

Schijnt van een Moto Guzzi Breva te zijn.

Is bij mij af te halen bij tonen van het bijbehorende kentekenbewijs.

Als ie over een maand nog net opgehaald is breng ik hem weg naar het politiebureau
Een maand lijkt me wat erg lang.
 
Waarom breng je hem niet gelijk naar het politiebureau? :? :?
Als je een maand wacht hoeft het niet meer dan heeft de eigenaar inmiddels wel een nieuwe aangeschaft.
 
Wel gemeld bij de politie? Meen eens gelezen te hebben hier dat iemand zijn originele plaat terug kreeg toen iemand hem gevonden had en dat gemeld had bij de politie. Zodra de motorrijder aangifte heeft gedaan van vermissing maakt het allemaal niet meer uit denk ik...

Voor de zekerheid nog eens voor de vindbaarheid in Google: MX-ZG-01
 
Doe even een belletje met de politie, mocht het namelijk zo zijn dat iemand zich al bij de politie zich meldt, dan weten ze waar ze moeten zijn ;)
 
Toen ik met mijn werk een setje (bleek achteraf gestolen) kentekenplaten vond, moest ik die bij de gemeente brengen. Maar denk dat je ook eerst ff bij de politie kan informeren, die kunnen de tenaamgestelde toch wel achterhalen, maar of ze er verder wat mee doen, geen idee...
 
Dat hebben meer gemeenten. Gevonden voorwerpen gaan dan niet meer naar de politie maar naar de gemeente. En als je iets verloren bent kun je het daar ophalen.
Er wordt ook geen actie ondernomen om de eigenaar te achterhalen.
 
_O- Naar de politie brengen lees ik?

Ik was eens mijn plaat verloren en na de rit heb ik de politie gebeld,
"Tja meneer wij doen niks met kentekenplaten"

"Dan stop dan ook met foto's van die dingen te maken" zei ik en ik hing maar weer op. :')
 
_O- Naar de politie brengen lees ik?

Ik was eens mijn plaat verloren en na de rit heb ik de politie gebeld,
"Tja meneer wij doen niks met kentekenplaten"

"Dan stop dan ook met foto's van die dingen te maken" zei ik en ik hing maar weer op. :')
_O- :}
 
Je kan bij de politie wel nagaan of er al een nieuw kenteken aangevraagd is met duplicaatcode. Als dat zo is, kan je 'm gelijk wegbrengen omdat je er dan toch niets meer mee kan... ;)
 
Laatst bewerkt:
Waarom breng je hem niet gelijk naar het politiebureau? :? :?
Als je een maand wacht hoeft het niet meer dan heeft de eigenaar inmiddels wel een nieuwe aangeschaft.

Dat lijkt me ook. Al flikker je 'm daar in een brievenbus..

Politie ziet dat ding, typt het kenteken in in de registeren en 2 tellen later verschijnt waarschijnlijk het tel.nr en de adresgegevens van de eigenaar. Dan nog een belletje erachteraan en het is geregeld*.

*in theorie.. praktijk zal wel weer anders gaan.
 
De politie kan makkelijk in de systemen nagaan wie de tenaamgestelde van het voertuig is, en met alle systemen van tegenwoordig kunnen ze nog net niet zien of je thuis bent of niet (misschien dat zelfs wel...), maar ze zijn er in ieder geval zo achter waar die gene woont. Maar daar moeten ze dan natuurlijk wel even de moeite voor nemen, in theorie hoeven ze er niets mee te doen. Kentekenplaten zijn zaak van de RDW en niet van de politie. Aangifte van vermissing hoeft niet, zelfs niet van de kentekenpapieren.
 
Dat lijkt me ook. Al flikker je 'm daar in een brievenbus..

Politie ziet dat ding, typt het kenteken in in de registeren en 2 tellen later verschijnt waarschijnlijk het tel.nr en de adresgegevens van de eigenaar. Dan nog een belletje erachteraan en het is geregeld*.

*in theorie.. praktijk zal wel weer anders gaan.


Prakrijk is eerder, Politie legt kenteken opzij, gaat koffie drinken, Collega ziet plaat liggen, denkt dat het al geregeld is, legt hem ergens in een la. Etc etc ..

3 weken later vinden ze hem weer, en snappen niet wat hij daar doet |( |(

Dat is een beetje het nivO van onze vrienden.
 
Prakrijk is eerder, Politie legt kenteken opzij, gaat koffie drinken, Collega ziet plaat liggen, denkt dat het al geregeld is, legt hem ergens in een la. Etc etc ..

3 weken later vinden ze hem weer, en snappen niet wat hij daar doet |( |(

Dat is een beetje het nivO van onze vrienden.

:^
 
Prakrijk is eerder, Politie legt kenteken opzij, gaat koffie drinken, Collega ziet plaat liggen, denkt dat het al geregeld is, legt hem ergens in een la. Etc etc ..

3 weken later vinden ze hem weer, en snappen niet wat hij daar doet |( |(

Dat is een beetje het nivO van onze vrienden.

Wat een onzin. De praktijk is dat de politie geen gevonden voorwerpen meer aanneemt. Die moeten naar het gemeente- stadhuis gebracht worden. Waarom wordt er altijd van uit gegaan dat er alleen maar koffie gezopen wordt en niets gedaan wordt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan