Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Gereedschap deel XI "Tool Time"

Bij een automaterialenzaak heb ik nog nooit een inbusdop voor 5 euro gezien.
Laat staan de grote maten.

Ik gebruik die combi-inbus ook vaak. Handig ding.

Het klopt dat ik uitgebreid (...) antwoord heb gekregen.
Ben dan ook van plan om met de motor naar een (goede?) gereedschaps-boer te gaan om daar de juiste maat inbus aan te schaffen. En dat hoeft voor mij echt niet Gedore of Hazet te zijn hoor! Ik neem aan dat er ook andere merken zijn die deze maat hebben waar je niet de hoofdprijs voor betaald. Aan de andere kant denk ik niet dat ik voor 5 euro klaar zal zijn, maar dat maakt in dit geval ook niet zo heel veel uit, aangezien ik er maar 1 nodig heb en niet een complete set van "oversized" inbussen.

gr. Boud

je hebt vele varianten, het meest voorkomend is 19 voor M12, 13 en 10 zijn ook normaal.
toch zaten aan mijn vorige motor, een KTM, bijna geen maatje 13 of 10 boutjes, het was 12 of 8.

vind ik ook veeeeel beter want die zijn lichter

nee, ik vind ze beter omdat je voor die bouten een kleinere dop gebruikt welke je makkelijker ergens tussen krijgt

Dat is 6 cm dik Fins Vuren.
Koop je in losse balken, die zaag ik dan op maat, en dan plak ik ze allemaal aan mekaar waarna ze door de verdiktebank netjes geschaafd worden

Mocht je ooit zelf zo'n soort werktafel willen kan ik wel iets leuks maken voor je
( ben zelf metaalbewerker van beroep maar thuis hebben we een houtfabriek waar ik het hout schaaf en zaag )

@ Kn3rf

Dank u, dank u.

Toevallig had ik die tafel geplaatst de dag voor de housewarming van die kameraad van me.
Met die avond de vraag van verschillende mensen of ik die niet ook een voor hun kon maken xD

Deze heb ik laatst voor mezelf gemaakt.
Wordt voornamelijk gebruikt om dingen op af te monteren.
Het Rvs blad is een afdekkap van 1 mm dik die over een plaat hout valt, het onderste plateau is 22 mm betonplex ( vloeistofdicht )

@ Bundy.

Vuren, of Fins Vuren zit volgens mij geen verschil in.
Dat is inderdaad redelijk zacht, maar zal dus ook niet scheuren want dat zou pas vervelend zijn!
Vuren is gelukkig ook heel erg goedkoop, maar ik heb mijn Vuren werkblad al een jaar 5-6 en als ik daar een keer overheen zou schuren zou die weer als nieuw zijn!
Over het algemeen ga je ook niet met kapbijlen of sloophamers op zijn blad staan slaan dus lijdt ook niet dramatisch veel.

@ Tom ( mooie naam trouwens ik heet ook Tom )

Ai nee kan ik me voorstellen, zo'n Vuren blad kan ik je zeker aanraden.

M'n pa heeft in zijn kelder (schuur) ook een zelf gemaakt werkblad. Op zo'n zelfde manier als jou, en dan op een paar dikke houten poten met schoren ertussen. Ideaal

Gents,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede betaalbare slagmoersleutel. Heb nu een knakending wat de wielmoeren van de auto niet eens loskrijgt..... van Cranenbroek volgens mij....

Is zoiets wat?

zwagertooloutlet.nl

Qua waardes lijkt het wel oke.

Heb een 50 liter compressor waar 2pk opstaat. en de Max Delivery L/Min. is 200/238 volgens de gegevens.

Laatst bewerkt:

Rodac bij autogereedschap.com

Status
Niet open voor verdere reacties.