Geknepen Suzuki GSX-R 750W

Huub79

MF'er
4 dec 2002
71
0
Raalte
Ik ben de trotse bezitter van een GSX-R 750W uit het jaar 1992 met 26000km op de teller. Deze motor is geimporteerd vanuit Duitsland, waar het om bepaalde redenen gangbaar is dat motoren geknepen worden. Nou vroeg ik mij af of er personen zijn die hiermee ervaringen hebben, wat de kosten zijn en wat ik het beste kan doen... momenteel is het vermogen 74KW.

Thanxs

Huub
 
hallo Huub, welkom want we hebben er 1tje bij *D
ik heb namelijk ook een gsx-r uit 92.
OOOOOOOoooooook met +/- 74 kw en oooooook uit duitsland.
Ik heb helemaal niet gedacht aan het feit dat ie geknepen zou kunnen zijn tot ik hier wat forums las dat vaak o.a. de luchtinlaat geknepen wordt in duitsland.
ik ben een beetje aan het tunen doormiddel van uitlaat, luchtfiltertje en hij moet nog een keertje gedynojet worden, maar dat zou naturlijk echt geweldig zijn.
las alleen dat het wel behoorlijk wat geld zou kunnen gaan kosten,
ik ga binnenkort wel ff langs motoport want je hebt me nieuwsgierig gemaakt met die vraag van je :9~
btw: 2fast4you heeft er ook 1tje en dacht 120 pk te hebben!!!!!!!
dat zou dan het volle vermogen zijn.
ik hoor nog wel van je
 
Gsxxer

tijdens de koop is er bij mij ook niet over gesproken achteraf stom want ik had zelf ook af kunnen lezen dat er 74kw op mijn kenteken stond. Ik heb er gewoon niet bij stil gestaan... ik was ook al van plan om eens een rondje te doen van het weekend om te zien wat te doen... is wel 10pk waar we het over hebben.. bevalt ie verder?

Huub

Bijlage: Dsc00608.jpg
 
Ha huub, volgens mij is het zo'n 18 pk waar we het over hebben, alleen maar gunstig toch? :P
Ik heb wat info kunnen vergaren, iedergeval wat orginele gegevens, kijk maar ff op http://members.accesstoledo.com/rmonhollen/750specs.html.
Als de luchtinlaat van de carbs geknepen zouden zijn komen we daar snel genoeg achter, ff tank en luchtfilter eraf en opmeten, de orginele diameter zou 38 mm moeten zijn. Verder gebeurd het ook weleens dat de gasnaalden mechanisch geblokkeerd worden op een bepaalde stand, je denkt dus dat je vol gas rijd, maar ze kunnen verder open. ook een kwestie van gas geven wanneer je in de carbs kijkt.
Ik zou de orginele sproeiermaat wel willen weten, want die moeten er dan weer in, maar dat moeten we dan maar navragen bij een dealer ofzo. Of meteen een dynokit erin gooien als december cadeau voor jezelf, mmmmm, ja, denk dat ik dat maar ga doen dan meteen.
Verder moet ik zeggen dat die gsx me zeer goed bevald, fijne motor om mee te sturen, alleen slijt dat achterbandje toch wel hard hoor O-)

en ff als antwoord op jeffery; 10-20% vemogenswinst merk je dus echt wel hoor

enne gixxer, als je dit leest, vertel ff wat over jou ervaringen hiermee.......
 
Laatst bewerkt:
en ff als antwoord op jeffery; 10-20% vemogenswinst merk je dus echt wel hoor

enne gixxer, als je dit leest, vertel ff wat over jou ervaringen hiermee.......
[/quote]

Jeffery kent Huub dus hij loopt hem alleen maar op te naaien........
;) :)
 
ik heb vanavond iemand van dynojet barendrecht gesproken, en ik weet wat meer over je vraag.
Hij zegt dus dat de gaskleppen zijn geblokkeerd in de open richting, zeer makkelijk op te voeren dus :}
verder heb ik nog wat info; ik wilde namelijk k&n openluchtfilters monteren, werd afgeraden. Het luchtfilterhuis is zodanig goed dat een openluchtfilter geen effect heeft op het vermogen, het zou alleen maar lastiger worden met afstellen. die filters zouden op iets van 150 pleuri uitkomen, veel geld en weinig effect dus.
Dynojet gasnaalden plus de buisjes waarin ze glijden komen voor onze fiets op 190 euri en een k&n vervangingsluchtfilter komt op 56 pleur. Arbeidskosten komt op 140 ijro in geval je het niet zelf zou doen...
Ik hoor het wel van je
 
Ik had hetzelfde probleem met mn '98 gsx-r 750, ik heb contact opgenomen met duitse suzuki dealers. Zij weten er raad mee, gezien zij vaker motors krijgen die geknepen zijn. De suzuki dealers kan je vinden op www.suzuki.de.

Ze hebben mij in iedergeval goed geholpen, en het heeft mij veel geld gescheeld!
 
Terug
Bovenaan Onderaan