Gehoorbescherming

Ik had deze: [afbeelding]

Niet op maat gemaakt. Wel verschillende maten en heb ze allemaal uitgeprobeerd.
En ja, ik heb ze lang geprobeerd omdat ik geen betere optie had. Ik kon er echt niet aan wennen. Aan 1 kant ging hij er gewoon niet goed in, hoe ik ook probeerde. En ik word daar helemaal kriegel van. En het eruit halen was net zo vervelend. Met 2 vingers in je oor lopen mieren omdat je het lipje niet te pakken krijg.Wat dan elke keer terugschiet en aangezien het zowat tegen je trommelvlies zit gaat dat echt heel hard! Argh!

Toen die oranje dingen in duitsland gekocht. HEERLIJK. Geen gemier meer. Binnen een seconde er in en net zo snel er weer uit.

O ja, die noiezz heb ik ook gehad.
Als ze één keer zaten, zaten ze best goed, maar het erin doen was een toestand. Wat een gefrut!
En ze gingen maar kort mee; binnen 2 maand ofzo waren de lamellen gescheurd.
Veel te duur in verhouding tot de kwaliteit...

Ik heb nu maatwerk doppen Kendall. Super!

Zoals jullie de dopjes omschrijven en de foto's die jullie erbij posten lijkt het wel of ik hier op de pabosite zit te kijken :+

zie toch andere dingen voor me........ als de dames dingen erin stoppen en er weer uitrekken :+

ps , heb zelf alpine (2e setje alweer ) bevallen prima !

Voor op mijn Yamaha MT-10 heb ik eerst schuim oordoppen geprobeerd maar dat was toch niet voor mij. Ik heb heel lang Alpine gehad wat heel goed werkte en tegenwoordig ga ik voor oordoppen op maat voor nog betere bescherming. Het zit ook een stuk lekkerder!

Ik heb al jaren gehoorbescherming opmaat en altijd nog last van gebulder nu weer schuimpjes in en het gebulder is weg.
Wat blijkt met mijn opmaat gemaakte gehoorbescherming heb ik last van contact geluid vanaf helm, mijn gehoorgangen zijn erg groot dit is goed te zien aan grote van de gehoorbescherming deze zijn hard en komen via mijn gehoorgang tegen helm en hierdoor veroorzaakt dit dus contact geluid.

Met schuimpjes 3M FX heb ik hier geen last van volgens mij zijn deze de grootste en met de meeste demping, ik kan ze eigenlijk maar 1x gebruiken hierna sluiten ze niet meer goed af en bovendien lastiger goed in te brengen dan opmaat gemaakte gehoorbescherming.

Wie heeft deze ervaring ook en wat heb jij er aangedaan om toch de opmaat gemaakte gehoorbescherming te kunnen gebruiken?

P.S misschien handig te weten helm is schoei neotec 2.

Laatst bewerkt:
Wie heeft deze ervaring ook en wat heb jij er aangedaan om toch de opmaat gemaakte gehoorbescherming te kunnen gebruiken?

P.S misschien handig te weten helm is schoei neotec 2.

Met mijn beide op maat gemaakte doppen, van 2 verschillende ketens, heb ik slechtere ervaringen dan met de universele schuimpjes.
De goedkopere schuimpjes dempen beter en geven ook geen contactgeluid door.
Ook ik heb een Neotec 2.
En ook ik vind het in- en uitdoen van de schuimpjes lastiger dan de maat-doppen.
Maar dat heb ik er graag voor over.

Met mijn beide op maat gemaakte doppen, van 2 verschillende ketens, heb ik slechtere ervaringen dan met de universele schuimpjes.
De goedkopere schuimpjes dempen beter en geven ook geen contactgeluid door.
Ook ik heb een Neotec 2.
En ook ik vind het in- en uitdoen van de schuimpjes lastiger dan de maat-doppen.
Maar dat heb ik er graag voor over.
Ik heb er zelfs 3 paar waar van 2 paar van verschillende ketens en 1 paar is zelfs 3x voor garantie aangepast, die schuimpjes zijn eigenlijk nog te dun voor mij en na 1x gebruik sluiten ze al niet meer goed af.

Goed om te horen dat ik niet de enige ben die deze ervaring heeft, heb trouwens al erg veel gehoorschade ruis, enorme pieptonen en een groot deel van het spectrum wat mist, dit komt mede door 45 Jaar werken in een werkplaats waar in de eerste 25 jaar niet veel aan gehoorbescherming werd gedaan, tja we moeten het er maar mee doen.

Het is wel een 12 jaar oud topic dat hier opgegraven werd door @Wolfje11. Zijn zat oordopjes topics. Ik dus ANC, Bose QC20

Die van mij zijn ook geel 3M FX zouden dezelfde soort kunnen zijn.

Het is wel een 12 jaar oud topic dat hier opgegraven werd door @Wolfje11. Zijn zat oordopjes topics. Ik dus ANC, Bose QC20
Dit had ik inderdaad ergens gelezen op het forum en heb er toen ook naar gekeken het lijkt me een heel ding wat in/aan je oor komt en dat je hierdoor juist ook veel contact geluid gaat krijgen

De qc20 werkt voor mij geweldig goed, maar wordt niet meer gemaakt. Steekt nauwelijks buiten je oor uit, ook niet met oorschelpen die naar binnen worden gedrukt door de helm. En ik heb een integraal, geen flip-up. Beter comfort en stereo op een motor ga je denk ik niet vinden. En qua volume lekker laag

Nadeel is de bedrading, en zonder het 'ambient' knopje moet ik liplezen. Dat is met handschoenen niet te bedienen, dus een oplossing voor gemaakt. Voor mij niet geschikt voor continue 120-140+ autoweg. Ik zit niet achter een perspex voordeur. Maar dat vermijd ik ook als het kan, anders schuimpjes.

Discussie gehad op US motor forum met iemand die voor Bose werkt. Bose is niet geïnteresseerd om een motor specifieke qc20/30 te maken. Sena heeft een helm maar lijkt geen succes. DAAL had een project met Nolan maar dat is er ook niet van gekomen

Terug
Bovenaan Onderaan