Gehoorbescherming

Benjamin schreef op 26 november 2012 @ 20:05 :+ :Daar wil ik je toch even corrigeren als je het niet erg vind.

KLIK!

Gebruik zelf van die standaard Alpine pluggen. Heb voor mijn werk wel otoplastieken maar die zijn met een grote aanzet voor het eenvoudig in en uithalen, niet handig in een helm. :N

Maar zie ik nu goed dat je verwijst naar de website van een leverancier die er dus per definitie belang bij heeft dat ze zo vaak mogelijk vervangen worden? ;)

Overigens denk ik dat als je beroepsmatig dag in dag uit en dat vaak jarenlang in de herrie zit dat toch iets andere eisen stelt dan een recreatief motorrijder die af en toe in het weekeinde een ritje maakt.

Maar zie ik nu goed dat je verwijst naar de website van een leverancier die er dus per definitie belang bij heeft dat ze zo vaak mogelijk vervangen worden? ;)

Overigens denk ik dat als je beroepsmatig dag in dag uit en dat vaak jarenlang in de herrie zit dat toch iets andere eisen stelt dan een recreatief motorrijder die af en toe in het weekeinde een ritje maakt.
Website van een leverancier is inderdaad niet erg representatief. Stond echter dinsdag bij de audiciën en die gaf ook aan dat zeker harde otoplastieken hun beste tijd na 3 jaar wel gehad hebben, passen gewoon niet zo goed meer. Bij sommige mensen eerder, bij sommige later, maar ergens rondom die tijd moet je er rekening mee houden dat je ze moet gaan vervangen. Dat ze nog inkunnen en niet gaan klemmen zegt niet dat ze nog goed zitten/afsluiten.

Ik denk overigens dat hoewel een recreatief motorrijder wel meevalt, de die-hard (30.000+ per jaar) rijders ook best wel waarde hechten aan fatsoenlijke bescherming.

Heb al 12 jaar dezelfde harde earmo's.
Maar de pasvorm is na vele jaren niet meer 100% en ze lekken wat.
Tijd voor nieuwe en dat worden weer harde

Heb al 12 jaar dezelfde harde earmo's.
Maar de pasvorm is na vele jaren niet meer 100% en ze lekken wat.
Tijd voor nieuwe en dat worden weer harde

2000 was blijkbaar een goed jaar voor de harde earmo's want de mijne dateren ook van toen. :)

Vanwaar de keuze om weer de harde te nemen?

En als je dat na een jaar gebruikt offer je dus gelijk dat jaar pasvorm op...

Ja, er zijn ook mensen die ze binnen 3 weken kwijt zijn! Maar aan de andere kant, als je ze na een jaar verliest, en de pasvorm was tot dan toe goed, waarom dan niet?

Ik gebruik beroepsmatig gehoorbescherming van Schoonenberg. Moeten idd na een 5 jaar vervangen worden. Wel een investering maar door mijn werk gebruik ik deze de gehele week. Daarnaast ook op de motor. Ik krijg trouwens bij mijn zorgverzekering 40 euro terug. Dit is via aanvullende verzekering van ZenZ.

Ja, er zijn ook mensen die ze binnen 3 weken kwijt zijn! Maar aan de andere kant, als je ze na een jaar verliest, en de pasvorm was tot dan toe goed, waarom dan niet?
De pasvorm is wel degelijk veranderd, maar binnen de marges waardoor het je nog niet stoorde. Opnieuw je oren laten opmeten kost niks extra en dan heb je gewoon het meest recente 'model'. Als je ze na 3 weken al kwijt bent ben je gewoon een kluns, en daarnaast zou ik ze ook dan gewoon opnieuw laten meten aangezien, once again, het in prijs niet uitmaakt. Dan gaan ze ook maar mooi het hele riedeltje af :)

Alpine MotoSafe Custom.
Waar: het hele jaar door op afspraak op het kantoor in Soesterberg en op diverse beurzen.
(Nu meende ik ook dat je bij bepaalde winkels terecht kon voor Alpine MotoSafe Custom, maar dat lees ik niet terug op hun website. Misschien dat een telefoontje hier antwoord op geven kan.)

Nee, ik heb geen aandelen Alpine. Ja, ik gebruik ze zelf ook. Inderdaad, ik wil niet anders meer.
Bij verschillende MotoPort's kun je die tegenwoordig aan laten meten. Staat op de site van je lokale MotoPort geloof ik.

En ook ik heb Alpine, was een leuke beursaanbieding. Ik gebruik ze nu zo'n 5 jaar (lees ca 15.000 km). En ik heb ze afgelopen Motorbeurs laten testen op lekken. Die van mij waren nog goed, dus ik hoef ze nog niet te vervangen. :)

Kweenie. De stagiair audiciën die ze bij mij opgemeten heeft mocht dat niet eens zonder toezicht. Zit er niet op te wachten dat één of andere monteur het doet.

Heb de nieuwe zojuist opgehaald, heel wat beter zo *O* Niet echt goedkoop though, maar dat komt vooral omdat ik weer eens een parkeerboete kreeg :') Volgende keer zet ik m'n motor wel weer in de weg op de stoep of zo, ipv koekblik in een vak in een verlaten straat. Voor 4 minuten. Nee, zo krijg je respect van de mensen :')

Kweenie. De stagiair audiciën die ze bij mij opgemeten heeft mocht dat niet eens zonder toezicht. Zit er niet op te wachten dat één of andere monteur het doet.

Heb de nieuwe zojuist opgehaald, heel wat beter zo *O* Niet echt goedkoop though, maar dat komt vooral omdat ik weer eens een parkeerboete kreeg :') Volgende keer zet ik m'n motor wel weer in de weg op de stoep of zo, ipv koekblik in een vak in een verlaten straat. Voor 4 minuten. Nee, zo krijg je respect van de mensen :')

Ik heb het toen laten doen bij een motoport, op zich goed gedaan, had helaas net de alpine mensen gemist op de beurs.

Ik heb zelf deze :
Musicians_earplugs.jpg

Ik vind ze ideaal. Makkelijk in te brengen, schoon te maken en sluiten perfect af.
Ik heb zo'n setje voor 4 euro gekocht. *D

Ik heb ook noisezz gehad met een rood filter. Aan 1 kant krijg ik hem er gewoon niet fatsoenlijk in, en ze zitten zo diep dat ik ze er haast niet uitkrijg. Je moet aan een iniminie kunstof lipje trekken wat vaak weer uit je vingers schiet en keihard terugschiet. Gevolg: Piepend oor.

Schuimpjes vind ik rotdingen. Die drukken te hard en ik krijg ze er niet goed in. Ook een smalle gehoorgang denk ik.

Ik heb zelf deze : [afbeelding]

Ik vind ze ideaal. Makkelijk in te brengen, schoon te maken en sluiten perfect af.

Ik heb ook noisezz gehad met een rood filter. Aan 1 kant krijg ik hem er gewoon niet fatsoenlijk in, en ze zitten zo diep dat ik ze er haast niet uitkrijg. Je moet aan een iniminie kunstof lipje trekken wat vaak weer uit je vingers schiet en keihard terugschiet. Gevolg: Piepend oor.

Schuimpjes vind ik rotdingen. Die drukken te hard en ik krijg ze er niet goed in. Ook een smalle gehoorgang denk ik.

MGG waar heb je deze gekocht? Ik zit ook met het probleem van de te smalle gehoorgangen en deze zien er idd wel beter uit

ik had anti snurk dopje and party plug van Alpine en beiden werken goed bij mij :)
kost rond 10 euro per set en ik kan nog steeds naar muziek luisteren (Scala G9) en ik heb geen last van omgevingsgeluid

Ik heb zelf deze : [afbeelding]

Noisezz waren op maat neem ik aan? 9/10x zit dat toch echt fijner, zo niet hadden ze niet de bedoelde pasvorm. Lastig uit te krijgen klopt weer wel, maar zo vaak in en uit hoeven ze ook weer niet en je krijgt er handigheid in :)

Ik merk al wel dat deze ook lastiger ín te krijgen zijn. Denk doordat het zachte zijn ipv harde, gewoon minder glad.

Laatst bewerkt:
ik had anti snurk dopje and party plug van Alpine en beiden werken goed bij mij :)
kost rond 10 euro per set en ik kan nog steeds naar muziek luisteren (Scala G9) en ik heb geen last van omgevingsgeluid
Met filterdoppen kun je juist goed muziek luisteren, dát komt er nog doorheen.

Noisezz waren op maat neem ik aan? 9/10x zit dat toch echt fijner, zo niet hadden ze niet de bedoelde pasvorm. Lastig uit te krijgen klopt weer wel, maar zo vaak in en uit hoeven ze ook weer niet en je krijgt er handigheid in :)

Ik merk al wel dat deze ook lastiger ín te krijgen zijn. Denk doordat het zachte zijn ipv harde, gewoon minder glad.
Ik had deze:
nzez.png

Niet op maat gemaakt. Wel verschillende maten en heb ze allemaal uitgeprobeerd.
En ja, ik heb ze lang geprobeerd omdat ik geen betere optie had. Ik kon er echt niet aan wennen. Aan 1 kant ging hij er gewoon niet goed in, hoe ik ook probeerde. En ik word daar helemaal kriegel van. En het eruit halen was net zo vervelend. Met 2 vingers in je oor lopen mieren omdat je het lipje niet te pakken krijg.Wat dan elke keer terugschiet en aangezien het zowat tegen je trommelvlies zit gaat dat echt heel hard! Argh!

Toen die oranje dingen in duitsland gekocht. HEERLIJK. Geen gemier meer. Binnen een seconde er in en net zo snel er weer uit.

Ah, ja geef dan ook gewoon geld uit voor goeie :+

Maar als die wegwerpdingen perfect bevallen zal 't ook wel goed zijn :P

Ah, ja geef dan ook gewoon geld uit voor goeie :+

Maar als die wegwerpdingen perfect bevallen zal 't ook wel goed zijn :P

Die oranje dingen zijn geen wegwerp. :) Heb ze nu al een paar jaar.

Mijn volgende stap zou idd op maat gemaakte zijn, maar dat is nu dus niet nodig. Bespaart me weer een hoop centjes. :P

Dat wel, maar ik betwijfel of deze even goed dempen :)

Ja hoor. Erg goed zelfs. Ze sluiten gewoon helemaal af en dempen alles.

Wat natuurlijk ook een nadeel kan zijn voor sommigen. ;) ( Hoewel ik een ambulance wel hoor aankomen)

Op maat gemaakte laten bepaalde geluiden wel door en ik kan me voorstellen dat mensen daar ook de voorkeur aan geven. :)

En buiten dat wil ik liever helemaal niets in mijn oren. Maar goed, doof zijn is ook vervelend. :P

Ik heb het liefst ook geen helm op en van die lompe protectoren op je schouders en knieën, maar die hebben me ook al meer dan eens gered :+

Terug
Bovenaan Onderaan