Gehoorbescherming

foonhoom

MF'er
Lid geworden
12 apr 2012
Waarderingsscore
1
Hallo.

Ik wil graag gehoorbescherming op maat laten maken. Volgens mij zijn er drie keuze's

1) Otoplastieken bij 'Beter Horen'
2) Elacin CH van 'Schoonenberg Hoorcomfort'
3) Alpine MotoSafe Custom (weetnietwaar....)

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik wil gewoon de meeste demping, ik hoef geen nav te horen, geld is geen issue.

Dank alvast, Niels.

Dude, already did that!

Niet echt een goed antwoord kunnen vinden, vandaar.

Cheers.

Ik heb zo'n 12 jaar geleden earmo-gehoorbeschermers gekocht die ik nog steeds gebruik. Hardplastic en op maat gemaakt. Afdruk laten maken tijdens een motorbeurs en twee weken later waren ze in huis. Ze werken echt perfect en zitten heel comfortabel. Je kunt er verschillende dempertjes inzetten. Ik gebruik ze ook bij andere gelegenheden zoals bij harde muziek.

Af en toe gooi ik ze in een bakje alcohol, drogen met een tissue en ze zijn weer helemaal schoon.

Slechthorendheid door lawaai - EARmo

Laatst bewerkt:
Goede bescherming hangt af van:
- goede pasvorm, en
- juiste dempingsfilter.

Mijn ervaring is dat zachte oordoppen zich beter aanpassen aan een toch altijd lichtelijk veranderende gehoorgang.

Ik denk niet dat een merk of een winkelketen iets uitmaakt, het is meer de zorg die er aan besteed wordt en dat kan je overal wel of niet treffen.

Ik heb op maat gemaakte oordopjes van Alpine, heb ook de Motosafe gehad, heb nog verschillende andere dingen geprobeerd, en uiteindelijk vond ik dat gewoon de proppen het beste dempten. Gewoon zo'n zak kopen. Kost niet veel en je kan er lang mee vooruit.
Ze dempen over de hele linie ongeveer hetzelfde en blijven goed zitten. Het nadeel van op maat gemaakte vond ik dat ze nog steeds meer doorlieten dan ik comfortabel vond.

Gebruik de op maat gemaakte nog wel als ik uit ga of naar een concert ga.

Edit. Deze heb ik dus: De Moldex SparkPlugs bij uw groothandel in gehoorbescherming

Je kan prima de doppen hergebruiken, je hoeft ze echt niet maar een keer te gebruiken en dan weg te gooien oid. Je kan ze ook gewoon spoelen met water als je het vies vindt.

Laatst bewerkt:
volgens mij zijn die otoplastieken (op maat gemaakt) allemaal wel van hetzelfde principe. Heb zelf wel ervaringen met Alpine, maar wat voor mij werkt, werkt voor jou misschien minder (of nog beter ;) )
en dat geldt voor alle merken.

Gewoon iets goeds op maat laten aanmeten, en als geld toch geen issue is, bestel je ze alle 3 *O* *O* _O-

Ik heb ook heel lang op maat gemaakte gehad. Weet zo niet meer welke, maar kom die vent nog steeds op de beurs tegen. Na het aanmeten heeft hij één dop een beetje bijgewerkt omdat die niet helemaal fijn zat. Daarna perfect.

Misschien maar weer eens nieuwe bestellen, na 17 jaar (da's trouwens best lang schijnt) begonnen ze minder fijn te zitten en ben ik overgestapt op de gewone foam dingetjes. Werkt ook prima (de een wat fijner dan de ander, klik voor testpakket) maar die op maat gemaakte zijn minder gedoe bij het indoen en zitten minstens net zo fijn.

Ik heb een paar maanden geleden de Elacin oordoppen laten aanmeten (zacht) en ben er tevreden over. Van te voren had ik zo mijn bedenkingen, maar ik vind het veel handiger dan de schuimen dopjes. Ze gaan veel sneller in je oren (eerste keren even een beetje pielen, maar daarna: even natmaken en hup in je oor) en blijven goed, dat is een hele verbetering tov de schuimpjes. Ook de demping vind ik goed. Een heel enkele keer vergeet ik ze in te doen en dan schrik ik me helemaal kapot van het lawaai :+
Ik heb er ook geen last van, geen pijn of irritatie. :}

Laatst bewerkt:
Ik rijd al jaren met die schuimdingen in mijn oren. Na een tijdje verliezen ze hun elasticiteit en dan gooi ik ze weg en neem een paar nieuwe. Kost niet veel, je hebt elke keer weer nieuwe en ze vormen zich automatisch naar je gehoorgang. Je moet ze wel even tot een dun staafje rollen, voordat je ze in je oor stopt.. Daarna nemen ze hun vorm weer aan en sluiten mooi je gehoorgang af.

Dude, already did that!

Niet echt een goed antwoord kunnen vinden, vandaar.

Cheers.

Zeker weten? :?
Alleen al M-F meer dan 2000 hits op "oordoppen". Ik zou niet weten wat daar nog aan toe te voegen is.

Alpine MotoSafe Custom.
Waar: het hele jaar door op afspraak op het kantoor in Soesterberg en op diverse beurzen.
(Nu meende ik ook dat je bij bepaalde winkels terecht kon voor Alpine MotoSafe Custom, maar dat lees ik niet terug op hun website. Misschien dat een telefoontje hier antwoord op geven kan.)

Nee, ik heb geen aandelen Alpine. Ja, ik gebruik ze zelf ook. Inderdaad, ik wil niet anders meer.

Ik heb goede ervaring met die zachte op maat gemaakte van de motorbeurs. Die vallen tenminste ook niet uit je oren als je je helm afzet :) alleen na 5 jaar is de pasvorm niet helemaal ideaal meer maar dat komt gewoon omdat je oren toch altijd iets vervormen na verloop van tijd.

Snel nodig? Anders wachten tot de motorbeurs Utrecht. Staan er echt veel... :Y

Dude!

purschuim-bison-500ml-087009.jpg

Nooit meer gezeik na 1 keer gebruiken.

Hallo.

Ik wil graag gehoorbescherming op maat laten maken. Volgens mij zijn er drie keuze's

1) Otoplastieken bij 'Beter Horen'
2) Elacin CH van 'Schoonenberg Hoorcomfort'
3) Alpine MotoSafe Custom (weetnietwaar....)

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik wil gewoon de meeste demping, ik hoef geen nav te horen, geld is geen issue.

Dank alvast, Niels.

Ik heb zachte van Beterhoren. Gewoon goed, niks mis mee. Geef aan wat je wensen zijn. Ik vond de demping eerst wat tegen vallen, er is gratis een ander filter ingezet.

Laatst bewerkt:
Ik heb de Elacin HC doppen laten aanmeten. In het begin vond ik het lastig in doen, maar dat lag ongetwijfeld aan mij. Ik vind ze fijn, stuk fijner dan de herbruikbare niet-op-maat-gemaakte. Schuimpjes nooit gebruikt. Lijkt me niet handig om een voorraad bij je te moeten hebben als je op vakantie gaat ofzo, maar goed :)

Heb nu zo'n 4 jaar harde oordopen van Schonenberg. Hard gaat 10 jaar mee tegenover 5 voor zacht. Enorm voordeel, ware het niet dat je gehooringangen natuurlijk veranderen naarmate je ouder wordt (wat ik niet wist toen ik ze kocht :P ). M'n linker oordop past nu eigenlijk gewoon slecht, zit op zich prima maar blijft niet zitten (zakt bij beetje met kaak bewegen weer iets uit waardoor (best veel) meer geluid doorkomt). Tegelijkertijd zijn zachte oordoppen comfortabeler en die gaan dus keurig 5 jaar mee... Die 5 jaar is genoeg, dan moet je ze uit oogpunt van pasvorm dus gewoon vervangen, blijkt. Binnenkort maar weer even langs dus -O-

PS. Nieuw zaten ze echt perfect, dus daar ligt het niet aan :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan