Garmin Zumo deel 7

Tomtom heeft dit naar Android gebracht, op Ios kan je geen routes laden.

Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoelt. Zowel mer de TomTom Go App kun je Routes en Tracks laden via MyDrive. Met de Rider kan dit ook via de SD kaart en bij de 4X0 serie via Bluetooth. (Routes worden via MyDrive als Track op het systeem gezet)

Veel van de functies van de Rider zitten ook in de TomTom Go App zelfs de kronkelroutes zijn beschikbaar. Toch zijn en enkele zaken welke alleen in de Rider zitten. Denk hierbij aan Spannende routes, POI's laden en de mogelijkheid om via HSP een BT headset te koppelen.

Persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan de TomTom Rider op de motor in de auto gebruik ik de TomTom Go App. (met name voor verkeersinformatie)

(Op de motor heb ik meestal ook de TomTom Go App naast mijn Rider aan staan. Navigatie met hoog zoom level op de Rider en een overzicht kaart op de Go App op een laag zoom level zonder op rijd te drukken. Zo kan ik nog beter zien wat ik kan verwachten.)
 
Wat ik bedoelde: Op de TT app op een Android telefoon, kan je routes inladen en rijden. Op de Ios versie kan dit niet. Enkel van A naar B daar.
Maar we gaan off-topic het gaat hier over de Zumo. ;-)
 
Wat ik bedoelde: Op de TT app op een Android telefoon, kan je routes inladen en rijden. Op de Ios versie kan dit niet. Enkel van A naar B daar.
Maar we gaan off-topic het gaat hier over de Zumo. ;-)
Ik denk dat je schrijft IOS, maar het leest als Los ;)

En dan snap ik wel dat GS_Ben het niet snapt 😂
 
Aha de IOS versie tja die is nooit afgemaakt.
Maar die Apple dingen zijn toch te duur voor op het stuur. Dan kun je beter een Zumo kopen.😇
(De Rider zelf is stiekkum ook Android.)
 
Laatst bewerkt:
Onze urban rider 2013 met lifetime updates heeft dus wel last gehad van die april shit.......nou moet ik eerlijk zijn dat hij eigenlijk al een tijdje raar deed...

NU heb ik zelf vorig jaar de nieuwe tomtom 550 gekocht ,maar wederhelft moet toch ook zien waar hij heen rijd,en hoorde van een vriend die motorrijd van deze aanbieding en garmin of niet deze kon ik niet voorbij laten gaan,dus net besteld......
maak mijn routes toch met MRA dus komt goed aleen zal het even wennen zijn...

wil de aanbieding hier delen
Garmin Zumo 345LM

voor maar 199 euro kan je toch niet laten liggen he..........zit wel geen engeland of noorwegen op,maar ja kaarten kosten 40 euro en is las een link paar bladzijdes terug waar je gratis kaarten voor garmin kunt downloaden dus die sla ik op...


Verder jammer dat mijn chromebook geen garminexprees aankan ,dat ik hiervoor mijn oude laptop moet gebruiken(moest ik voor de urban ook hoor) maar zijn er hier mensen die ook een chromebook gebruiken en hiervoor slimme oplossingen hebben?

Nou toedeloe karin
 
Garmin is blijkbaar de prijzen (tijdelijk) aan het verlagen van de instap modellen.

De nieuwe 346 kost nu 249,- bij Bol. Deze heeft ook WiFi.
 
Garmin is blijkbaar de prijzen (tijdelijk) aan het verlagen van de instap modellen.

De nieuwe 346 kost nu 249,- bij Bol. Deze heeft ook WiFi.


shit '(,ach ja weet je nu heb ik hem bij waypoint kan je beter naar terug als er iets mee is als bij bol.com ,dan moet je weer opsturen etc...komt heb wel even gecheckt of er ergens nog iets goedkopers was,maar niet met een ander nummer natuurlijk.......
 
Ben aan het proberen om (alweer) mn Zumo 550 te updaten. Maar loop weer eens tegen het opslagruimte verhaal aan.
Nu kon ik voorheen met mapinstall kiezen welke kaarten ik wilde installeren.
Maar dat krijg ik niet meer werkend?

Iemand een idee hoe dat tegenwoordig gedaan word?
 
Installeren op de PC in Basecamp en vandaar op je 550. Dan kan je precies het maximale selecteren wat op het apparaar past.
 
Installeren op de PC in Basecamp en vandaar op je 550. Dan kan je precies het maximale selecteren wat op het apparaar past.

Oke dat klinkt logisch. Heb wel de keuze om op pc te installeren. Maar dan zie ik die kaarten vervolgens niet in Basecamp? En importeren naar Basecamp wil om een of andere reden ook niet.

Edit, heb ze nu werkend gekregen onder Basecamp, alleen krijg ik nu, als ik wil installeren naar toestel: Geen ontgrendelde kaarten gevonden voor dit toestel.
 
Laatst bewerkt:
Oke dat klinkt logisch. Heb wel de keuze om op pc te installeren. Maar dan zie ik die kaarten vervolgens niet in Basecamp? En importeren naar Basecamp wil om een of andere reden ook niet.

Edit, heb ze nu werkend gekregen onder Basecamp, alleen krijg ik nu, als ik wil installeren naar toestel: Geen ontgrendelde kaarten gevonden voor dit toestel.
Je moet de kaarten wel ontgrendelen. Als dat niet wil lukken heeft JAVAWA er nog een leuk progje voor.
 
Wat is dat toch voor een onzin met die Garmin software telkens. Hoe moeilijk kan het zijn... Dit is gelijk de laatste keer dat ik lifetime update aanschaf, elk jaar is het weer opnieuw gezeur met die software. :(
De kaarten zijn op mn computer ontgrendeld, maar blijkbaar voor de Zumo dus niet. Dit terwijl ik de Zumo heb gebruikt om de kaarten in eerste instantie te kunnen downloaden...
Kan beter zonder navigatie naar zuid Duitsland rijden en daar onderweg de weg vragen. Gaat sneller dan iets simpels als een kaart installeren op het kreng.
 
Wat is dat toch voor een onzin met die Garmin software telkens. Hoe moeilijk kan het zijn...
Gelukkig, na alle kritiek op DomDom in het Week Number Roll Over topic zijn sommige dingen toch nog steeds zoals ze horen te zijn. Mijn wereldje is weer een beetje veilig :YY

Verder hebben de meeste toestellen al enkele jaren standaard lifetime update "gratis" erbij zitten en het probleem is inderdaad dat veel mensen -waaronder ikzelf- de kaart hooguit 1x per jaar updaten. Waardoor je elke keer weer vergeten bent hoe het ook al weer ging en je dus elk jaar opnieuw weer even zit te klootviolen :$
 
Had je de juiste kaart geselecteerd voordat je kaarten installeren koos?

Jazeker.

Gelukkig, na alle kritiek op DomDom in het Week Number Roll Over topic zijn sommige dingen toch nog steeds zoals ze horen te zijn. Mijn wereldje is weer een beetje veilig :YY

Verder hebben de meeste toestellen al enkele jaren standaard lifetime update "gratis" erbij zitten en het probleem is inderdaad dat veel mensen -waaronder ikzelf- de kaart hooguit 1x per jaar updaten. Waardoor je elke keer weer vergeten bent hoe het ook al weer ging en je dus elk jaar opnieuw weer even zit te klootviolen :$

Ik heb een oudere (1 van de eerste) Zumo 550. In het begin kon ik de kaarten er net op krijgen, maar op een gegeven moment werden ze net te groot voor het toestel. Na even aanklooien kon ik toentertijd met Mapinstall gewoon een rechthoek trekken over de kaart van Europa en zo dus het maximale gebied wat ik nodig heb installeren.
Nu, 1 of 2 jaar verder moet ik dus blijkbaar via dat draak van een programma genaamd Basecamp een hoop toeren uithalen om:

1: De kaart die ik gedownload heb überhaupt zichtbaar te krijgen in Basecamp, want blijkbaar is het te moeilijk om tegen dat programma te zeggen, de map waar het kaartmateriaal in staat, staat daar. Nee dat moet precies in het juiste subfoldertje onder de installatiemap van Basecamp staan.
2: Die nieuwe kaart op de Zumo te uploaden, want iets eenvoudigs als landen selecteren, nee dat is te logisch.

Ik ben er nu al 3 avonden zoet mee, en eerlijk gezegd ben ik het beu.
Als ik er op Google krijg ik fora vol met mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden. Maar om me nu op 27 nieuwe fora te gaan aanmelden zodat ik de fix van die gebruikers kan downloaden, dat gaat me ook wat te ver.
 
De nieuwste toestellen halen zelf de kaarten en toestel updates op via WiFi.

Dat is mooi dat dat kan, maar eigenlijk betekend dit dus dat ik mijn goedwerkende 550 maar weg moet doen omdat Garmin het blijkbaar te moeilijk vind om een fatsoenlijk stukje software te schrijven? Het is niet dat er niet veel 550 gebruikers zijn, want in de beginjaren was deze ontzettend populair, en bij motorritten zie ik ze nog regelmatig over de tafel gaan.
 
Ben aan het proberen om (alweer) mn Zumo 550 te updaten. Maar loop weer eens tegen het opslagruimte verhaal aan.
Nu kon ik voorheen met mapinstall kiezen welke kaarten ik wilde installeren.
Maar dat krijg ik niet meer werkend?

Iemand een idee hoe dat tegenwoordig gedaan word?

Wat ik echt al jaren doe en het werkt perfect is beschreven in deze link van Waypoint.
Ik heb lifetime maps op mijn 550 en de kaart van heel Europa erop.
Wel precies doen wat er staat.
 
Een toestel van 12 jaar oud, kan je kwa technologie niet vergelijken met de nieuwste toestellen. En dat toestel hoeft niet weg, volg gewoon de link hierboven vermeld en doe wat er staat en je komt tot een goed eind. De sd geeft je de nodige opslag welke het toestel niet meer heeft, toen waren kaarten 2gb nu meer dan 4.
 
Een toestel van 12 jaar oud, kan je kwa technologie niet vergelijken met de nieuwste toestellen. En dat toestel hoeft niet weg, volg gewoon de link hierboven vermeld en doe wat er staat en je komt tot een goed eind. De sd geeft je de nodige opslag welke het toestel niet meer heeft, toen waren kaarten 2gb nu meer dan 4.

Dat klopt, maar voorheen hadden ze het even goed voor elkaar. Maar Garmin software is gewoon slecht over nagedacht.

Gebruik gewoon het oude vertrouwde MapSource, dat werkt nog steeds prima; ook voor het overzetten van kaarten naar je zumo. Neem wel de laatste versie van MapSource, 6.16.3

Dit ga ik eerst proberen.

Wat ik echt al jaren doe en het werkt perfect is beschreven in deze link van Waypoint.
Ik heb lifetime maps op mijn 550 en de kaart van heel Europa erop.
Wel precies doen wat er staat.

En als Mapsource niet werkt deze.

Bedankt voor de hulp heren!
 
Dat klopt, maar voorheen hadden ze het even goed voor elkaar. Maar Garmin software is gewoon slecht over nagedacht.

Probeer de kaarten van nu eens op een 12 jaar oude TomTom te installeren. Benieuwd of dat wel past als die TomTom het nog doet trouwens.
Het probleem is het kaartdetail van nu tegenover de opslagcapaciteit van toen. Vandaar die tip die ik hierboven aanleverde.
Ik heb ook een Zumo 550 van 10-12 jaar oud. Heb hem al 6 jaar en mankeert niets aan, behalve te weinig opslagcapaciteit.
In de tussentijd 2 TomToms versleten voor in de camper/auto. Had de Zumo 550 als backup bij mij (in het buitenland) toen die TomToms dood gingen. :}
Die zijn gewoon doodgegaan en die Garmin Zumo doet het nog steeds terwijl die normaal gesproken buiten op de motor zijn werk moet doen.
Heb nu een Garmin 660 LMT-D voor in de camper en auto en die oude Zumo 550 nog steeds voor op de motor, met kaart van heel Europa er op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan