Garmin Zumo deel 7

Probeer de kaarten van nu eens op een 12 jaar oude TomTom te installeren. Benieuwd of dat wel past als die TomTom het nog doet trouwens.
Het probleem is het kaartdetail van nu tegenover de opslagcapaciteit van toen. Vandaar die tip die ik hierboven aanleverde.
Ik heb ook een Zumo 550 van 10-12 jaar oud. Heb hem al 6 jaar en mankeert niets aan, behalve te weinig opslagcapaciteit.
In de tussentijd 2 TomToms versleten voor in de camper/auto. Had de Zumo 550 als backup bij mij (in het buitenland) toen die TomToms dood gingen. :}
Die zijn gewoon doodgegaan en die Garmin Zumo doet het nog steeds terwijl die normaal gesproken buiten op de motor zijn werk moet doen.
Heb nu een Garmin 660 LMT-D voor in de camper en auto en die oude Zumo 550 nog steeds voor op de motor, met kaart van heel Europa er op.
Wat ging er dood aan dan? Aan de TomTom s.
 
Dat je 12 jaar oude zumo niet meer werkt vanwege software issues, is balen.
Maar een computer of telefoon van 12 jaar oud is een stuk antiek.
En van de navigatie wordt verwacht dat deze blijft werken.
Daarin meten we flink met 2 maten
 
Wat ging er dood aan dan? Aan de TomTom s.

De oude One XL wilde niet meer opstarten, scherm bleef gewoon zwart terwijl hij toch echt aan de voeding hing, en de 1005 Golive Camper bleef eindeloos rebooten. Op internet voor allebei "de oplossingen" gevonden die niet de oplossing bleken te zijn. Gewoon na een jaar of 5-6 klaar over en uit.
Die oude trouwe Zumo 550 gaat maar gewoon door, 8 GB geheugen kaartje er in en daar met die tip die ik aanleverde de nieuwste kaart er op. Routes maken, tracks importeren, doet gewoon zijn ding.
2nktpmq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje: volgens mij gebruikt de Zumo 346/396 dezelfde motorsteun als de vorige generatie 3xx toestellen. Is de voedingskabel van de 3xx ook geschikt voor de 346/396? Dat scheelt een hoop werk met monteren ;)
 
Garmin is blijkbaar de prijzen (tijdelijk) aan het verlagen van de instap modellen.

De nieuwe 346 kost nu 249,- bij Bol. Deze heeft ook WiFi.

Ik heb er eentje gescored, mooi toestel hoor. Stukken completer (functies) en sneller vergeleken met m'n 220 (9 jaar oud en kostte toen €370!)
Wifi klinkt leuk, maar op dit moment is dat nog alleen voor het updaten van de kaarten op het device (en dat gaat wel lekker snel!) en Tripadvisor.
Ik ben benieuwd of die wifi functionaliteit nog uitgebreid gaat worden. Garmin Link app werkt OK, maar kan nog verbeterd worden.
Ook eens een jaartje proberen (a €5.99) of de buienradar overlay (direct op het device) wat is.
 
Net Garmin Express ge-update en de zumo 660 eraan gehangen in de hoop dat het toch nog goed komt...…
WTF nee dus 14-10-1999.

Nu las ik eerder in dit forum dat je na een aantal jaar je navi maar gewoon weg moet gooien omdat hij veroudert is.
Wat een flauwekul zeg!
Als ik 10 jaar geleden een uitgave doe van dik €600 en daar ook nog eens een lifetime-update van nog eens €100 aan spendeer dan verwacht ik ook dat het wat langer blijft werken. Het was toch al een crime om door eerst city-navigator heen te worstelen zodat je volle potentie van het apparaat kan gebruiken. En dan schakelen ze ineens over op Base-camp.
Mr GPS heeft er een goed belegde boterham aan om in de eerste plaats al eens fatsoenlijk en begrijpelijk uit te leggen hoe het ding werkt maar dan ook nog eens hoe je met de software om moet gaan om routes te maken . Ik dacht eigenlijk dat Garmin daar zelf voor moest zorgen. MR GPS is niet voor niks bij Waypoint (Garmin) weggegaan.

Toch te gek voor woorden dat we ons zo voor de gek laten houden.

Begin het vertrouwen te verliezen in Garmin. Ik maak al 10 jaar alle routes op de pc zodat ik elk jaar een weekje geheel onbezorgd en de wegen die ik wil rijden ook echt rijd. Dat kost me aan voorbereiding al een hoop tijd, maar heb dat altijd maar benoemd als voorpret. Dat weekje die roze lijn volgen maakte alles goed.

Maar nu is het de druppel! :(
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig kun je de Zumo 660 nog gewoon gebruiken hij geeft alleen de tijd en datum niet goed weer. Hierdoor zal hij ook minder snel een GPS fix krijgen.

Maar voor het rijden van je routes is de Zumo 660 dus gewoon te gebruiken.

TomTom heeft met b.v. de nieuwere Rider 5 een vergelijkbaar probleem maar geven aan dat er een oplossing aan zit te komen.
Ik weet overigens geen producenten van consumenten elektronica die deze langer dan 10 jaar blijven ondersteunen met nieuwe firmware.
 
Net Garmin Express ge-update en de zumo 660 eraan gehangen in de hoop dat het toch nog goed komt...…
WTF nee dus 14-10-1999.

Nu las ik eerder in dit forum dat je na een aantal jaar je navi maar gewoon weg moet gooien omdat hij veroudert is.
Wat een flauwekul zeg!
Als ik 10 jaar geleden een uitgave doe van dik €600 en daar ook nog eens een lifetime-update van nog eens €100 aan spendeer dan verwacht ik ook dat het wat langer blijft werken. Het was toch al een crime om door eerst city-navigator heen te worstelen zodat je volle potentie van het apparaat kan gebruiken. En dan schakelen ze ineens over op Base-camp.
Mr GPS heeft er een goed belegde boterham aan om in de eerste plaats al eens fatsoenlijk en begrijpelijk uit te leggen hoe het ding werkt maar dan ook nog eens hoe je met de software om moet gaan om routes te maken . Ik dacht eigenlijk dat Garmin daar zelf voor moest zorgen. MR GPS is niet voor niks bij Waypoint (Garmin) weggegaan.

Toch te gek voor woorden dat we ons zo voor de gek laten houden.

Begin het vertrouwen te verliezen in Garmin. Ik maak al 10 jaar alle routes op de pc zodat ik elk jaar een weekje geheel onbezorgd en de wegen die ik wil rijden ook echt rijd. Dat kost me aan voorbereiding al een hoop tijd, maar heb dat altijd maar benoemd als voorpret. Dat weekje die roze lijn volgen maakte alles goed.

Maar nu is het de druppel! :(

Je moet er gewoon vanuit gaan dat elektronica na 5 jaar afgeschreven is (financieel, maar vaak ook technisch). Telefoons zelfs 2 jaar. Alles wat je er langer mee doet is extra tijd.
Misschien kan je proberen om de 660 eens helemaal resetten/blanken en dan een dag aanzetten met gps-fix.
 
Voor Het WNRO probleem waardoor hij als jaar 1999 aangeeft met de Zumo 660 is geen oplossing.

Mensen die navraag doen bij Garmin krijgen als antwoord dat navigeren nog gewoon werkt en de Zumo inmiddels EOM is. (En dus geen firmware updates meer krijgt)

Het probleem doet zich voor na het verwijderen van de batterij.
Dus houd je toestel opgeladen en verwijder de batterij niet.
 
Voor Het WNRO probleem waardoor hij als jaar 1999 aangeeft met de Zumo 660 is geen oplossing.

Het probleem doet zich voor na het verwijderen van de batterij.
Dus houd je toestel opgeladen en verwijder de batterij niet.
Bedankt voor de tip :t Micro sd-kaartje mooi laten zitten dus!

Toch te gek voor woorden dat we ons zo voor de gek laten houden.

Begin het vertrouwen te verliezen in Garmin.
Ach ja, paar jaar geleden was TomTom helemaal de bom, konden die klantonvriendelijke *piep* van Garmin nog eens wat van leren. Lees je nu de reacties in Doet mijn GPS het nog na 6/7 april aanstaande? dan is duidelijk dat TomTom een flinke inhaalslag gemaakt heeft en er nu net zo fanatiek op DomDom gescholden wordt :o :+
 
En voor wie het vertrouwen in Garmin had verloren, Garmin is er met een update voor hun toestel. Domdom daarentegen..... daar kan het schelden nu beginnen.
 
verrassend! mooi voor de 660 gebruikers dat er toch een oplossing is.
Fix is eigenlijk simpel: oudere datums dan 6 april 2019 negeren en er vanuit gaan dat het een datum later dan dat is :)
 
Een bestandje van nog geen 300 kb. Had zo makkelijk kunnen zijn als ze dat een paar weken geleden gedaan hadden🤨
 
Afgelopen week de routes aan mijn maatje doorgestuurd voor de komende week en ik hoorde van hem dat hij de nieuwste update 2019-30 erop had gezet.
Ik dus ook meteen de zumo aan de express gehangen, maar express geeft aan dat de mijne up to date is met 2019-20. Vandaag kom ik op FB zelfs iemand tegen die 2020-10 erop heeft gezet. WTF?? Wat doe ik verkeerd?? Net voor 6 dagen routes uitgepluisd en dan dadelijk nog voor verrassingen komen te staan?
 
De oudere toestellen hebben een andere updatefrequentie dan de nieuwere, kan dus kloppen dat jij een oudere versie hebt dan je maat.
 
Gaat om kaartupdates neem ik aan? Voor de NT kaarten komt als ik me niet vergis 2x per jaar een update uit (of is dat al weer teruggebracht naar 1x ?), voor de nieuwere NTU kaarten is dat 4x per jaar. Een zumo 550 / 660 werken met NT, de nieuwere modellen met NTU
 
Terug
Bovenaan Onderaan