Garmin Zumo deel 7

Er zit een bug in Garmin Express of in het installatiepakket van de CN NT 2020.10 kaart waardoor geen enkele Windows-gebruiker de kaart op zijn PC kan installeren (de Mac-versie lijkt het wel goed te doen). Even wachten totdat Garmin met een oplossing komt.
De oplossing is er, Express kan de kaart nu wel installeren.
 
Ik heb een andere uitdaging:

Ik heb een route gemaakt tbv mijn werk, maar in plaats van route-aanwijzingen, kreeg ik gisteren steeds de pop-up melding "Nadert". De kaart is hierdoor niet meer zichtbaar, tenzij ik telkens op de OK-knop druk. Zwaar irritant, want elke keer dat Truus mij normaal een route-aanwijzing geeft flitst die pop-up weer open.

Thuis gekomen heb ik de Zumo aangesloten aan de laptop (Windhoos) en laten zoeken naar updates. Er waren wat software updates en een nieuwe kaart beschikbaar, dus heb ik de opdracht gegeven alles te instaleren, zowel in de laptop, als in de Zumo. Ik heb de combinatie Zumo-laptop vannacht lekker zijn ding laten doen, maar vanmorgen bemerkte ik dat er een probleem is ontstaan.

1) In Basecamp heb ik nu kaart 2020-1, maar in Mapsource vind ik slechts 2019-2. Hoe krijg ik 2020-1 zichtbaar in MS?
2) Op de Zumo heb ik alleen maar de basiskaart. De detailkaart is niet zichtbaar. Hoe krijg ik de detailkaart zichtbaar in de Zumo?

Zwaar bagger, zo vlak voor de vakantie!

Heb de Zumo weer aangesloten op de laptop en weer de opdracht gegeven beide te updaten. Nog 6 uur wachten, dan weet ik of het succes heeft.
 
Gisteren zonder problemen de 350 lm en basecamp geüpdate. ( Altijd spannend)
Binnen een uurtje gepiept.

@K1100LTs.e. : staat in de zumo de detail kaart wel aangevinkt?

En nooooit de Garmin updaten vlak voor een vakantie
 
Zoals het er nu naar uit ziet heb ik 2020-1 in zowel de Zumo, als in MS en BC.

Nu nog controleren of ik van dat irritante "Nadert" af ben.
 
Experts! (Of mensen beter op de hoogte dan ik ben);

Ikzelf heb een Garmin Zumo 660 zonder de USA, mijn vader een nieuwe TomTom met USA. We gaan route66 rijden en willen daarbij zoveel mogelijk de oude route rijden en dus ga ik de route vooraf maken.
De KUCHharleysHOEST die we rijden hebben Garmin.

-Kan ik met de TomTom kaarten de route maken en exporteren als Garmin kaartroute?
-Wat zijn zaken waar ik op moet letten?
-Of kan ik beter die XX euro aftikken voor eenmalig de USA voor mijn Garmin?
 
Laatst bewerkt:
De TomTom kaart kun je niet exporteren en werkt trouwens toch niet op de Garmin. De route alleen is slechts een lijntje, zonder onderliggende kaart gaat dat geen succes worden. Installeer een op de OSM gebaseerde kaart (doorgaans gratis) of koop een kaart bij Garmin.
 
De TomTom kaart kun je niet exporteren en werkt trouwens toch niet op de Garmin. De route alleen is slechts een lijntje, zonder onderliggende kaart gaat dat geen succes worden. Installeer een op de OSM gebaseerde kaart (doorgaans gratis) of koop een kaart bij Garmin.

Ja ik bedoelde idd de route op TomTom maken en op Garmin gebruiken. En dat kan maar werkt niet lekker begrijp ik.

OSM kaarten ken ik niet maar klinkt ook als de mindere oplossing?

Denk dat het dan maar gewoon aftikken word.
 
Is online een route maken met Kurviger bijvoorbeeld en deze als gpx track opslaan . En deze op een micro SD zetten en meenemen geen optie?
Daar kunnen zowel de nieuwe tomtom als Garmin mee overweg.
Moet je wel zeker weten dat de GPS op de Harley 's dat ook kunnen.
Grote kans dat Harley een eigen uitvoering van Garmin heeft, a la BMW.
Open street map (OSM) kan overigens ook prima werken.
 
Zoals ik al zei heeft de Harley Garmin of dat een aparte specifiek voor Harley is weet ik niet maar zit wel ingebouwd maar ik wil die op de Harley gebruiken ja.

Ik wil echter wel zo min mogelijk risico dat ik eenmaal daar mijn routes niet kan gebruiken.
 
Als je het toestel op die motor gebruikt hoef je er uiteraard geen kaart voor te kopen, die zit daar al op.
Of je je route erop kunt zeggen is maar de vraag. HD had in het verleden inderdaad Garmins met een eigen merkje, daar kun je die routes gewoon op zetten. Ze zijn echter op een gegeven moment overgestapt op een ander geïntegreerd systeem, en dat is niet bepaald een vooruitgang. Ik zou dus eerst eens uitzoeken wat er nu precies op zit.

Maak van je routes ook tracks en neem die mee. Tracks zijn bedrijfszekerder en niet kaart afhankelijk.
 
Als je het toestel op die motor gebruikt hoef je er uiteraard geen kaart voor te kopen, die zit daar al op.
Of je je route erop kunt zeggen is maar de vraag. HD had in het verleden inderdaad Garmins met een eigen merkje, daar kun je die routes gewoon op zetten. Ze zijn echter op een gegeven moment overgestapt op een ander geïntegreerd systeem, en dat is niet bepaald een vooruitgang. Ik zou dus eerst eens uitzoeken wat er nu precies op zit.

Maak van je routes ook tracks en neem die mee. Tracks zijn bedrijfszekerder en niet kaart afhankelijk.

Nee ik moet de route vooraf maken dus ik heb Amerika nodig. De thuis gemaakte route gaat dan op de Garmin van de Harley. Er zit gewoon een usb aansluiting op dus dat is allemaal het probleem niet.

Gaat er puur om of het nodig is de Garmin kaart van Amerika te kopen om thuis die route te maken en dat is dus (voor de zekerheid) ja.
 
Gaat er puur om of het nodig is de Garmin kaart van Amerika te kopen om thuis die route te maken en dat is dus (voor de zekerheid) ja.
Open Street Map (OSM) kaarten kun je gratis downloaden en gebruiken in Basecamp (als ik me niet vergips). Daarmee kun je dan de routes maken en exporteren als een track (en voor de zekerheid ook maar als gpx bestand)
 
Termen door elkaar halen zorgt voor verwarring...
Kan ik met de TomTom kaarten de route maken en exporteren als Garmin kaart route?
Ja, dat kan. Je kunt de route ook maken met TomTom MyDrive of een andere online dienst. Als je werkt met tracks is het geen probleem als het op een niet-Garmin kaart gemaakt is.
 
Termen door elkaar halen zorgt voor verwarring...

Ja, dat kan. Je kunt de route ook maken met TomTom MyDrive of een andere online dienst. Als je werkt met tracks is het geen probleem als het op een niet-Garmin kaart gemaakt is.

Normaal maak ik niet zo vaak routes. Excuus voor de verwarring.

Helder! Dan ga ik mijn pa’s TomTom KAARTEN gebruiken om de ROUTE te maken en exporteer die naar een SD KAART/USB stick in diverse formats.

👍🏻
 
Met MyRoute App kun je een route ook exporteren naar de nieuwere HD Boom Box navigatie systemen.
Die dingen blijken namelijk niet goed overweg te kunnen met een normaal Garmin / TomTom GPX bestand.
 
Dat vond ik dus ook raar. In het verleden meldde Truus zich wel eens met de pop-up "Nadert [straatnaam]". Die melding bleef vervolgens 10 seconden vol in beeld staan, waardoor je de route niet meer kon zien. Nu gaf Truus op ieder punt waar normaal een route-aanwijzing wordt gegeven (Na het maken van een bocht: "Over 1500 meter links af slaan", gevolgd door "Over 400 meter links af slaan", "Over 150 meter links af slaan" en uiteindelijk "Links af slaan") de pop-up "Nadert", zonder straatnaam-toevoeging. Ik heb niks aan de GPS verandert, waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn. Hij deed dit gewoon ineens. Je begrijpt dat dit uiterst vervelend navigeren is, want de route is simpelweg niet meer zichtbaar.

Ik heb nu in zowel de Zumo, als op de laptop kaartversie 2020-1, de nieuwste software versie staat in de Zumo en na het maken (en rijden) van een route lijkt alles weer in orde, gelukkig!
 
Wat is op het moment de handigste manier flitspalen in de Zumo 590 bij te werken?
 
Nog een vraagje, mijn Zumo660 word nog elke dag gebruikt in de vrachtwagen maar zonsop- ondergang klopt niet echt meer.
Zo geeft hij vandaag een zonsopgang aan van 9:29... mwoah. Is al wel ff licht.

De vraag is dus hoe kan ik dit fixen?
image.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan