Garage/monteur voor oudere (carburateur ) motoren regio 's-Hertogenbosch?

Okay, wat je kan doen.. is van alle carbs de hoofdsproeier en de stattionairsproeier er uit draaien, schoonmaken (kan je er doorheen kijken?) terug zetten, en dan nogmaals proberen. Heeft de kraan een PRI-stand? Zo ja, daar op zetten.
Indien dat niet werkt, kun je een bougie er uit plukken en een foto van de onderkant maken en hier posten?
 
Leek mij vrij logisch van alle informatie die ik van velen krijg dat het toch slim is om ze te synchroniseren? Zeg ik nou zoiets raars? Je trekt ze immers helemaal uit elkaar, als zulke kleine verschillen grote consequenties hebben dan is het toch vanzelfsprekend dat je alles nakijkt en zodanig synchroniseert als ze niet meer gelijk zijn.
 
Weet je, ik waardeer iedereen zijn hulp enorm. Maar veel opmerkingen van jullie komen soms een beetje minachtend over. Ik weet niet zo veel en ik probeer zo veel mogelijk te doen om alles goed te krijgen, met dat klein beetje kennis dat ik kan opstoken.

En het punt is, als dat moest gebeuren, kon ik vooralsnog niet bij je terecht dus dan zit het nut er niet zo in. Toch?
 
Het is een beetje dat je zo stellig bent dat iets zo is, van de hak op de tak halve klusjes (2 van de 4 schoonmaken bijvoorbeeld) en aannames doet.
Een wat meer vragende houding brengt wat meer helpende uitleggende antwoorden.

Maakt mij niet uit of je zelf, bij mij of bij wie ook het spul laat reinigen. Maar als je zegt dat je het spul gelijk gesynchroniseerd wilt hebben en iemand wil dat niet aanbieden hoor je "Nee". Als je eerst vraagt "Moet hij dan direct gesynchroniseerd worden?" hoor je "niet perse".
Synchroniseren is nooit verkeerd natuurlijk, dat vooropgesteld, maar het is lang niet altijd nodig.
 
In tilburg zit een motorzaak met testbank, mogelijk is dit een optie
Welkom bij Nippon Bikes
Dat doen ze als ze te arm staan



In lijn met wat eerder beweerd is door mijn collega's
Maar eigenwijsheid is de moeder van de fuckups, er komt geen airbox op.... je zou nog naar Ruud Freriks kunnen gaan...
Wat is de kilometerstand? Als je zo bij het kleppenstellen begint te komen wordt starten ook wel een dingetje


Heb je deze 2 zaken al gecontacteerd?
 
Hoelang heeft de motor stil gestaan, weken, maanden?
Als hij daarvoor echt goed liep zal het hoogstwaarschijnlijk een kwestie van schoonmaken zijn. Synchroniseren is dan voor het mooie
 

Dit is een vakman die aan oude motoren werkt, tegen redelijke prijzen.
De liefhebbers lopen daar de deur plat, dus weet niet of hij op korte termijn tijd heeft.
Als je de losse carburateurs aanlevert maak je de beste kans, die kan hij reinigen.

Ik vind een motor met filters en andere uitlaat niet verkloot, half de wereld rijdt ermee.

Ik ga ervan uit dat je losse filters hebt. Helemaal geen luchtfilter is niet goed !
Die filters ... hoop dat dat een goed merk is zoals K&N of APE ofzo.
Ik hoop dat je motor zo goed loopt als je denkt, dat is vaak niet zo.
Heb je goedkope zooi dan is afstellen meestal kansloos.

Kleppen stellen is belangrijk : als die niet goed staan dan is carburateurs afstellen niet erg zinvol.
Sterker nog, hij kan er slechter van gaan lopen als de carburateurs weer goed staan.
Soms worden klachten aan de motor "opgelost" door de afstelling van de carburateurs te wijzigen en
loopt de motor dus slechter als die weer in orde zijn.

Slecht starten kan simpelweg een kwestie van vervuilde carburateurs zijn, maar het kan ook zijn dat je klepspeling te krap is geworden en dan kan doorrijden schade flinke veroorzaken.

Denk dat je jezelf een plezier doet als je een originele luchtfilterkast op de kop tikt en de boel standaard maakt.
Loopt die het mooist (zelfs een goed afgestelde motor loopt vaak wat minder mooi met andere sproeiers en filters), verbruikt het minste.

Zeker omdat je de technische kennis en ervaring nog niet hebt, zou ik de motor eens goed na laten kijken en af laten stellen.
Liever wat geld uitgeven aan een servicebeurt dan motorschade of op je plaat gaan ...
 
Laatst bewerkt:
Leek mij vrij logisch van alle informatie die ik van velen krijg dat het toch slim is om ze te synchroniseren? Zeg ik nou zoiets raars? Je trekt ze immers helemaal uit elkaar, als zulke kleine verschillen grote consequenties hebben dan is het toch vanzelfsprekend dat je alles nakijkt en zodanig synchroniseert als ze niet meer gelijk zijn.
Je hebt helemaal gelijk !

Als je een oud beestje koopt, is het zaak om goed onderhoud te doen.
Compressie meten, grote beurt, remmen en banden en lagers nakijken, enzovoorts.

Carburateurs synchroniseren hoort daar ook bij.
Dat is niet iets dat alleen af fabriek gedaan wordt, het hoort bij het onderhoud.
Wie beweert dat dat niet nodig is, snapt niks van de techniek.

edit : ik refereer hiermee NIET naar Erwin.
Schoonmaken van carburateurs is 1 ding, maar vervolgens een motor afstellen waarvan de kleppen niet gesteld zijn en synchroniseren en mogelijk andere issues tegenkomen, is iets heel anders.
Ik begrijp Erwin wel, en geef hem geen ongelijk.
Maar denk dat TS beter af is door alles bij 1 persoon te beleggen.
 
Laatst bewerkt:
jezus wat een geneuzel allemaal weer , hij wil zijn carbs gereinigd hebben , waarom zou een bedrijf dat niet willen doen ? waarom zou dat een aansprakelijkheidskwestie worden ?? oude motoren zijn lekker simpel , zit bijna niets op wat niet gerepareerd kan worden , dus waarom dat gezeik over dat dat ding 40 jaar oud is , het is dat je een eind weg woont maar anders was je maar langs gekomen met die dingen , het klinkt mij vrij aannemelijk dat er wat verstopt kan zitten met die klotenbenzine van tegenwoordig
 
Als je de carbs niet van elkaar haalt, en niet aan de synchronisatie bouten komt, veranderdt daarin niks mbt synchroniseren. Schoonmaken kan gerust zonder zorgen daarover te moeten hebben.

Wil je dat erna alsnog doen: eerst klepspeling goed zetten, dan synchroniseren.
 
Wil je dat erna alsnog doen: eerst klepspeling goed zetten, dan synchroniseren.
Dit is het plan op het moment. Ik ga ze eerst van A tot Z laten schoonmaken en dingen laten nakijken zoals de float hoogte etc.

Hierna is het plan om direct de klepspeling te laten controleren, en deze aan te passen indien dat nodig is.

Vervolgens ga ik het eerst even aankijken, moet het toch gebeuren laat ik ze daarna synchroniseren.

En ten slotte de motor nooit meer zo lang stil laten staan. 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan