BasJ
Rookie
Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen: Ik ben Bas, 24 jaar oud, en kom uit Spijkenisse.
Sinds vorige week heb ik mijn motorrijbewijs. Ik rij al wel 8 jaar Zündapp en 6 jaar auto.
Hier dan mijn streetfighter, op basis van een Yamaha FZR1000 uit 1990.
Deze is opgebouwd door Ruud, hier te zien op het forum van de fzrclub:
Ruud's Fzr 1000 projectje
Ruud is degene die er grotendeels voor gezorgd heeft dat de motor er zo uitziet, dus met de Honda CBR600RR kont, de RVS uitlaat en de motorrevisie.
Zelf heb ik er weinig aan veranderd, wat kleine reparaties, nieuwe lampjes, nieuwe kentekenplaat, en een nieuwe tellerunit, want de oude was écht bagger.
Voor de paar honderd kilometer die ik ermee heb gereden rijdt hij heerlijk, echt een enorm vermogen (zeker voor een eerste motor) en bijzonder wendbaar icm het superbike stuur.
Remt ook bijzonder goed, dit door de RVS remleidingen voor.
Een paar dingen: De motor rookt een beetje, hij stinkt ook een beetje als je er achter rijdt. Nou heb ik op de projectpagina van Ruud gezien dat de cilinders gehoond zijn, en de kleppen opnieuw ingeslepen, misschien dat het daar toch mee te maken heeft.
Opzich erger ik me er niet aan, ik hou het pijl goed in de gaten, en sinds ik de olie ververst heb, blijft hij netjes op max staan.
Verder maakt de uitlaat een enorm kabaal, wel erg mooi hoor, maar oom agent zal het niet op prijs stellen... zoals op onderstaande foto te zien is, waren de dempers leeg(!). Ik heb ze met demperwol gevuld en het klinkt wel wat beschaafder, maar nog steeds te hard.
Er zal wel wat kritiek op komen, maar ik ga er waarschijnlijk een electronische vlinderklep in maken. Dit om wel van het geluid te kunnen genieten, maar ook om op bepaalde momenten toch stil te kunnen rijden, denk aan woonwijken ed.
De tellerunit die ik erop gezet heb is een Koso RX2. Bevalt erg goed, zitten nieuwe sensoren bij voor water en olietemperatuur, snelheid en een toerentellerkabel (kan je om je bougiekabel heen wikkelen, of aansluiten op de CDI).
Nog wat foto's:
Verder nog weinig te melden, ik zal hier de verdere veranderingen posten.
Dus.. wat vinden jullie ervan?
Ik zal me even voorstellen: Ik ben Bas, 24 jaar oud, en kom uit Spijkenisse.
Sinds vorige week heb ik mijn motorrijbewijs. Ik rij al wel 8 jaar Zündapp en 6 jaar auto.
Hier dan mijn streetfighter, op basis van een Yamaha FZR1000 uit 1990.
Deze is opgebouwd door Ruud, hier te zien op het forum van de fzrclub:
Ruud's Fzr 1000 projectje
Ruud is degene die er grotendeels voor gezorgd heeft dat de motor er zo uitziet, dus met de Honda CBR600RR kont, de RVS uitlaat en de motorrevisie.
Zelf heb ik er weinig aan veranderd, wat kleine reparaties, nieuwe lampjes, nieuwe kentekenplaat, en een nieuwe tellerunit, want de oude was écht bagger.
Voor de paar honderd kilometer die ik ermee heb gereden rijdt hij heerlijk, echt een enorm vermogen (zeker voor een eerste motor) en bijzonder wendbaar icm het superbike stuur.
Remt ook bijzonder goed, dit door de RVS remleidingen voor.
Een paar dingen: De motor rookt een beetje, hij stinkt ook een beetje als je er achter rijdt. Nou heb ik op de projectpagina van Ruud gezien dat de cilinders gehoond zijn, en de kleppen opnieuw ingeslepen, misschien dat het daar toch mee te maken heeft.
Opzich erger ik me er niet aan, ik hou het pijl goed in de gaten, en sinds ik de olie ververst heb, blijft hij netjes op max staan.
Verder maakt de uitlaat een enorm kabaal, wel erg mooi hoor, maar oom agent zal het niet op prijs stellen... zoals op onderstaande foto te zien is, waren de dempers leeg(!). Ik heb ze met demperwol gevuld en het klinkt wel wat beschaafder, maar nog steeds te hard.
Er zal wel wat kritiek op komen, maar ik ga er waarschijnlijk een electronische vlinderklep in maken. Dit om wel van het geluid te kunnen genieten, maar ook om op bepaalde momenten toch stil te kunnen rijden, denk aan woonwijken ed.
De tellerunit die ik erop gezet heb is een Koso RX2. Bevalt erg goed, zitten nieuwe sensoren bij voor water en olietemperatuur, snelheid en een toerentellerkabel (kan je om je bougiekabel heen wikkelen, of aansluiten op de CDI).
Nog wat foto's:
Verder nog weinig te melden, ik zal hier de verdere veranderingen posten.
Dus.. wat vinden jullie ervan?
Laatst bewerkt: