akako
MF veteraan
Da's logisch. Ik moet al wennen als ik een keer met de RT naar het werk rij (en dus door de files moet) ipv met de scooter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nog mooier is het als je een clubje motoragenten voor je hebt, dat had ik laatst in de file op de A12.Of je speelt vals, je wacht effe tot er een woon-werk GS of RT voorbij komt die t op die route elke dag doet,
en je hobbelt lekker achter hem aan..
Als hun passen... pas ik ook
En dat is het verschil met TS. Geen ventilator vaak bij olie of luchtgekoelde motoren.Het enige 'bijzondere' was dat de ventilator af en toe aan ging.
Dat gaf ik in mijn eerste zin dus ook aan.En dat is het verschil met TS. Geen ventilator vaak bij olie of luchtgekoelde motoren.
Klopt hoor. Met de RT kom ik er meestal ook gemakkelijk doorheen. Enige probleem is op wegen waar ze van de oorspronkelijke twee rijstroken er drie hebben gemaakt. Die zijn dan vrij smal, te smal voor de RT. Met de scooter gaat dat nog wel.
Bijv. A27 tussen Gorichem en Everdingen
Wat doen jullie meestal bij file op enkele baan? Soms als er ruimte is dan rij ik er rustig langs, maar ik twijfel daar wel vaak over.
Hier zou ik toch voorzichtig mee zijn en dat weet ik uit ervaring.Wat doen jullie meestal bij file op enkele baan? Soms als er ruimte is dan rij ik er rustig langs, maar ik twijfel daar wel vaak over.
Zonder context klinkt dit als een naai verhaal door die agenten.Hier zou ik toch voorzichtig mee zijn en dat weet ik uit ervaring.
Mijn ex collega wilde altijd voor aan rijden dus altijd het gas open zeg maar (remmen is angst was zijn motto)en ging ook alles en iedereen altijd voorbij .
En ook hij kwam in de file terecht met 1 rijstrook/baan met een vangrail in het midden en met genoeg ruimte er tussen.
Dus hij dacht ga ik tussen de vangrail en de auto's de file voorbij maar hij had de pech dat er een auto tussen stond in burgerkleuren en die blokkeerde de doorgang voor hem .
Kon naar de vluchtstrook en ze zagen dit als een gevaar op de weg , 750 euro boete , rijbewijs in getrokken en moest voor komen en hij kon een cursus volgen in Lelystad.
Ook gingen ze zijn motor nog controleren en daar hadden ze ook opmerkingen gevonden, hij had die dag een pech/baal dag en op het werk was hij de eerste dagen flink stil terwijl het normaal een opschepper was.
Hij is wel een bedweetertje en gaat overal tegen in maar hij had het er over dat hij 30 misschien 40 reedt maar de agenten zagen dit als een forse overtreding/ gevaarlijks situatie .Zonder context klinkt dit als een naai verhaal door die agenten.
Of hij reed te hard, een te grote bek, of het waren gewoon een stelletje pleurisagenten.
Dit heb ik dus, soms als ik de afslag bij knooppunt Deil op rij ri Den Bosch komend vanaf Tiel A15, dan staat het muurvast. Maar ik rij er soms wel gewoon zachtjes langs, vaak geven auto's ook wel de ruimte er voor. Maar als het echt niet gaat dan pak ik niet de vluchtstrook of dichter langs de vangrail. Dan wacht ik wel evenIk weet dat je officieel tussen de lijnen moet blijven. Maar merk dat wanneer er file staat op een enkelbaans weg ik vaak op of over de lijn heen rijd als daar ruimte voor is. Ik zie geen enkele reden om binnen de lijntjes te blijven als het enkelbaans is behalve dat het risicovoller is voor zowel mij als de koekblikker als ik netjes tussen de lijnen blijf.
Zoals bijvoorbeeld bij een klaverblad dat helemaal vast staat. Ik ga dan op een halve meter afstand over de lijn heen langs de file. Zou ongetwijfeld wel niet mogen maar heb liever 1x een boete dan 1x een kras op een auto. Die kras gaat veel meer gezeik en geld kosten.
Dat is niet waar. De basis is dat sinds 1991 het is toegestaan om met twee motorvoertuigen op dezelfde rijstrook te rijden en dat je bij filevorming rechts mag inhalen.Officieel.
File filteren mag alleen wanneer je 2 rijbanen hebt die voor dezelfde rijrichting bedoeld zijn Dus bij een rijbaan voor linksaf en een rijbaan voor rechtdoor mag je niet file filteren.
Dat doe ik regelmatig en tot nu toe bijna nooit stilgestaan. Reven kan ik niet met een DCT maar de claxon is vrij luid op de standaard Goldwing.Dan mag je die uitdaging nog eens aangaan met een goldwing
Hier zeg je iets wat vrijwel niet gebeurd. En daar zit het probleem.Dat is niet waar. De basis is dat sinds 1991 het is toegestaan om met twee motorvoertuigen op dezelfde rijstrook te rijden en dat je bij filevorming rechts mag inhalen.