Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

FAZER rijders.... vertel het hier deel 2

Wat rijd je liever?

  • Honda

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yamaha Fazer

    Stemmen: 8 47,1%
  • Harley

    Stemmen: 0 0,0%
  • Suzuki

    Stemmen: 0 0,0%
  • BMW

    Stemmen: 8 47,1%
  • :+

    Stemmen: 1 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb net weer het kabeltje aan de accu gemonteerd voor de optimate bij m'n
FZ1-S. Heb nu net 200 km gereden, waanzinnig!!

Bij de FZ6-S van m'n vrouw ook de aansluiting gewoon op de accu geplaatst.
kabel welliswaar verlengt, maar het afsluitbare stekkertje ligt met zekering gewoon onder buddy.
Toen ik de tank los had, heb ik ook direct het "tweede" dimlicht doorverbonden.
Lijkt in ieder geval een stuk beter op zo'n 600.
 
Branden bij de FZ1 eigenlijk beide koplampen (standaard), of weer maar eentje?
 

Kijk uit met het bijschakelen van de tweede dimlicht. Zorg (of controleer) dat de stroomvoorziening via een relais loopt, anders brandt de schakelaar op je stuur door vanwege de 2x zo grote stroomafname.....
 
Bij de FZ1 branden standaard 2 koplampen.
Bij de FZ6 werkt dit al ruim 2 jaar, er ligt namelijk een draad vanaf de schakelaar. Deze moet alleen naar de H4 voor grootlicht doorgetrokken worden.
Als je het grootlicht aandoet, valt het dimlicht af.
 
Bij de FZ1 branden standaard 2 koplampen.
Bij de FZ6 werkt dit al ruim 2 jaar, er ligt namelijk een draad vanaf de schakelaar. Deze moet alleen naar de H4 voor grootlicht doorgetrokken worden.
Als je het grootlicht aandoet, valt het dimlicht af.
Mooi!
Bij mijn FZ6 heb ik ze ook laten doorverbinden.
 
Kijk uit met het bijschakelen van de tweede dimlicht. Zorg (of controleer) dat de stroomvoorziening via een relais loopt, anders brandt de schakelaar op je stuur door vanwege de 2x zo grote stroomafname.....

Is misschien al eens gevraagd aan je maar ga jij toevallig ook naar de fazer-meeting zondag a.s.?
Ik kom namelijk uit Zierikzee, kunnen we misschien ergens afspreken en samen erheen rijden oid.
 
Is misschien al eens gevraagd aan je maar ga jij toevallig ook naar de fazer-meeting zondag a.s.?
Ik kom namelijk uit Zierikzee, kunnen we misschien ergens afspreken en samen erheen rijden oid.
Nee ik ga niet naar de Fazer meeting. K heb al andere plannen op die dag.
Je komt uit zierikzee? Das grappig, ik heb er jaren gewoond voordat ik naar Rotterdam ben verhuisd.
 
Nee ik ga niet naar de Fazer meeting. K heb al andere plannen op die dag.
Je komt uit zierikzee? Das grappig, ik heb er jaren gewoond voordat ik naar Rotterdam ben verhuisd.

Werkelijk?
Hoe lang ben je al verhuisd? Misschien ken ik je wel, ben zoon beetje van dezelfde leeftijd.

Op welke lagere school heb je bv. gezeten?
 
Werkelijk?
Hoe lang ben je al verhuisd? Misschien ken ik je wel, ben zoon beetje van dezelfde leeftijd.

Op welke lagere school heb je bv. gezeten?

Stuur me anders ff een emailtje, ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik je ken van vroeger. (mijn emailadres staat in mijn profiel)

Ben benieuwd....
 
Ik heb net gereden, ik ben met de nieuwe accu in een klap van de problemen af. Hij loopt weer als een zonnetje. Ik zou hem eigenlijk dinsdag weg brengen om na te laten kijken maar dat kwam niet uit met mijn werk. Toen ging de accu kapot en nu loopt ie met de nieuwe accu perfect. Achteraf geluk dat ik hem niet weg heb gebracht bespaard me weer een hoop geld.
 
Plaatsen alarm en acculader aansluiting

(Afbeelding)

@ CharleyChui
Ik zag op je foto dat je een motormover onder de middenbok hebt.
Bevalt dit goed en gaat dit een beetje op tegels??
Ik zit er over te denken om ook zo'n ding aan te schaffen, ik moet alleen
over grindtegels en weet niet of dat ook gaat.
 
ik heb ook zo'n motormover en het dings is ideaal. Je krjgt de motor in het kleinste gaatje gemanouvreerd. Wij hebben een grindvloer en dat gaat goed.
Bij louis in Dld kosten ze 79 euro
 
De motormover gebruik ik al meer dan 5 jaar.
Deze fazer is de 2e die nu gebruikt wordt.
Omdat ik een vrij kleine opening heb zet ik voor de schuur de motor op de motormover.
vervolgens hendeltje overhalen en de moter naar "binnen trekken".
Naar buiten door de deuropening is een kwestie van even een paar keer uitproberen welke duwbeweging het beste gaat.

Het enige wat je in de gaten moet houden, is dat de tegels niet teveel oneffen staan.
Voor de rest is het gewoon ontzettend handig.
Op grindtegels gaat het ook uitstekend!
 
Okee, bedankt voor de info.
Dan moest ik maar eens gauw zo'n ding aanschaffen.
 
Staat die nieuwe fz1 van skip69 nu te koop? Da's wel snel zeg
 
Hoe staat die nu dan ?
Ik zag nogal een aardig verschil tussen links en rechts.
Je weet de juiste volgorde van synchroon stellen toch wel:
tussen 1 en 2
tussen 3 en 4
daarna tussen 1+2 en 3+4 door het middelste schroefje.
Trillen de staafjes erg bij de carbtune II of is het goed te doen?
 
Mijn fazer blok heeft al altijd startproblemen gehad. Tis te zeggen: ik moest al altijd zelf een scheut gas bijgeven. Nu start ie zoals het hoort.

Ja idd eerst nummer 1 en 2 gelijk zetten, dan 3 en 4 en dan de twee niveau's naar mekaar toebrengen. Ze trillen lichtjes maar das het grote probleem niet echt. Het fijn afstellen is niet zo heel simpel met een schroevendraaier en de schroefjes zitten erg diep(moeilijk bereikbaar). Als je het voorzichtig doet kan je heel mooi alles gelijk zetten. Volgens het werkplaatshandboek moest ik afregelen tot op 23 à 25 cmHg en twas mooi 24 cmHg. Heel goed systeem: aanrader
 
impulsaankoopje?

mxtr die het nog steeds niet echt kan bevatten dat ik de BMW GS (met passagier) niet echt losgereden kreeg gisteren samen met biking...... zo langzaam waren we nu toch niet onderweg . Zeker wraak voor de bmw van Texan.
 
BMW GS is de ultieme bochtenpikker. In een Belgisch magazine hebben ze eens een 10tal motoren tegen mekaar getest en de enige vrouw in het gezelschap reed met de GS en gaf alle andere rijders op elke test waar behendigheid en dergelijke bij kwam kijken het nakijken. Is gewoon een steengoeie motor. Alleen betaal je dat ook wel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.