Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Face-lift(project)YZF-R1 bj.99

chris-o

MF'er
Lid geworden
26 okt 2008
Waarderingsscore
0
Het is dan zover....Niet de face-lift,want die is al een paar weekies opgang maar dat ik jullie een beetje ga vervelen met wat foto's en info over me motor

ik ben dus al ff opweg en heb ook al een paar foto's maar zal van af het begin beginnen en niet alles in 1 x op het forum zetten wil het natuurlijk wel een beetje spannend houden haha nee hoor ik ben hier niet zo goed en niet zo snel in dus als ik alle info en foto's er nu al op moet zette ben ik tot morgen ochtend denk wel zoet

Maar hoezo face-lift (ook wel plastic chirurgie) en geen project!!als ik op het forum rondkijk dan kan ik mijn face-lift geen project noemen want wat sommige van jullie allemaal uitvreten en voor elkaar krijgen RESPECT.......vandaar F.L.

Maar nu over me motor het is dus een yamaha R1 uit 99 toen ik m kocht April'08 was het al een streetfighter het leuke is dat ik hier op het forum al wat foto's ben tegen gekomen die zal ik ook wel plaatsen maar nu genoeg geluld eerst wat foto's

vet ding joh, alleen die voorkap had ik een andere voor gekozen. rest top

ja ziet er zo ook wel aardig goed uit maar was niet helemaal tevrede ook idd het voorkappie en de kleur heeft ook zijn beste tijd gehad maar zal ook snel foto's van het strippen en nieuwe ideetjes en spullen erop gaan zitten!!kan ook wel een paar otwikkelingen en ideeen kwijt

voorkap word vervangen door een dna kap met daarop spiegels met knipperlichten erin van cyccoon waarom een dna kap omdat ik me eigen helemaal scheel heb gezocht naar een mooie kap met koplamp maar alles wat ik vond was het net niet en wat ik wel mooi vond was te strak of te scherp voor een R1 uit 99 omdat ie best ronde vormen heeft en een dna kap is qua vorm mooi en rond dus waarom niet....vandaar
aan de onderkant komt nog een bugspoiler ik geloof oorspronkelijk voor een Frazer maar weet het niet zeker
dan de achterkant in het kontje zat(zit)een scheur wilde eerst repareren maar kon er 1 kopen voor 5 tientjes en daar ga je zelf niet voor klote...toch
er komt nog een undertail onder en de bedoeling is dat door de gaten voor de achterlichten twee uitlaatpijpies komen oftewel de demper komt in de buddyseat......ja je leest het goed niet er onder maar erin......nou ja erin niet in het zitje zelf natuurlijk maar in het kontje(waar je normaal je slot doet)ik kan je vertellen erg lastig
en voor de rest hier en daar nog een paar aanpassingen en dan een pot verf erover en op dat punt ben ik nu ongeveer
zal snel weer een paar foto's plaatsen

Als je nog 'n uberorigineel kapje zoekt moet je ff in m'n link hieronder klikken!

wel een mooi kappie maar nie echt de styl voor me R1

wel bedankt voor het mee denken

hier nog een foto van de ouwe eigenaar staat hier ergens op het forum is een neef van iemand wel erg ouwe foto ziet er wel grappig uit
nog een vraag weet iemand of de stuurdemper ook op een gewone R1 past maar dat ie dan achter de kappen zit???heb m er zelf afgehaald en plaats m niet terug dus als iemand m wil kopen.....

He Chris,

Ik heb een R1 met race zitje maar ik wil graag een met duo.

Wil jij mischien ruilen.....

Groet Dave Nada

nou ik denk dat ik dan ruzie krijg met me meisie en hij is niet echt meer standaard er zitte een paar gaten extra in en wat aanpassingen dus gaat niet echt lukke denk sorry.....en de ouwe(gele)heb ik verzaagd om het één en ander te teste

Zit alleen een stukje in de ruimte van de cockpit, verder niet achter een kap ofzo. Gewoon loshalen en verkopen op Marktplaats of op MF. Zou je zo'n 125 euro moeten opleveren.

nou ik denk dat ik dan ruzie krijg met me meisie en hij is niet echt meer standaard er zitte een paar gaten extra in en wat aanpassingen dus gaat niet echt lukke denk sorry.....en de ouwe(gele)heb ik verzaagd om het één en ander te teste

Dank voor je snelle reactie,

Ik denk dat ik dit zitje ook gewoon ga aanpassen naar duo.

veel plezier met de r1
maar dat moet wel lukken

Dave Nada

Sorry dubbel,

MF werkte effe niet lekker.

Dave Nada

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info over de stuurdemper maar weet je zeker dat ie niet achter de linker zijkap zit als ik zo de foto bekijk en dan de lijn volg hoe de originele kap hoort te lopen zit ie er volgens mij gewoon achter???
Het gaat hier trouwens om het merk WP suspension dus als iemand interesse heeft......

Nou daar ben ik weer hoor heb ff geduurd had het erg druk met de motor maar zal gelijk beginnen met wat foto's
hier een foto van me uitlaat merk SUPERPOLE die van 42cm ingekort moest worden naar 25 cm
heb op her forum wat info gewonnen wat de beste manier is en ben aan de slag gegaan

Hier ook een foto van me undertail en de echte kenners zullen zien dat het een undertail is voor model 2000-2001 en mijn r1 is een 99 dus past niet helemaal maar is met opzet gedaan omdat ie iets aangepast moet worden zal die iets meer naar achter uitkomen waardoor ik wat meer ruimten krijgt voor me uitlaat want de bedoeling was dat me uitlaat in me buddyseat en door de twee gaten(achterlichten) komt en in dat geval is elke centimeter meegenomen

En hier moet dan de uitlaat uiteindelijk inkomen

En daar stuiten we dus op het volgende probleem!!!
als de uitlaatpijpjes door de gaten komen van de undertail waar normaal de achterlichten zitten
waar laat je dan de achterlichten??
ik heb flink lopen zoeken op het net naar een mooi achterlicht maar tevergeefs niet omdat er niet genoeg te vinden is want er is genoeg maar wilde graag het licht verwerke in het randje van de achterkap net boven de (uitlaat)gaten en dat is ongeveer verti 3cm en horizontaal 15 cm erg lastig dus om daar wat in te krijgen wat nog mooi is ook dan
maar kwam ledjes tegen die ik perfekt kon gebruiken voor dit klusje het koste me ongeveer 8 euro en een beetje meet en boor werk hier een foto van de ledjes

hier een fototje van het knutselwerk de bovenste rij ledjes word het gewonen licht met een potmetertje ertussen word dus iets gedimd waardoor het remlicht feller zal branden is denk wel handig als ze zien dat je remd
en de onderste rij word dus het remlicht

lekker crea bezig met die ledjes
ben je niet bang dat je zometeen met die demper onder je kont erge warme billen krijgt

ja deze tijd van het jaar zal het niet verkeerd zijn een beetje warme ass haha maar ledjes maak ik me niet echt zorge om!! meer de uitlaatbocht want die komt denk 3cm onder me zadel te lopen maar kan ik wel zeggen dat ik zadel verwarming heb

o foutje dacht dat je bedoelde dimmer maar de demper bedoel je haha maar is van carbon dus word niet warm maar de uitlaat bochten wel maar heb je geloof ik speciaal band (tape)voor om mee intepakke moet ik nog ff achteraan dus als iemand weet hoe dat precies heet of waar ik dat kan kopen??alvast bedankt