even de dijk af

• Onderwerp starter Onderwerp starter 2d0
  • Startdatum Startdatum
Hierbij een kort ve slag van mijn crash van vandaag met mfa onderweg naar de mfmm. Het ging fout bij uitkomen van een bocht. Check mijn spiegels, omdat er iemand achter me zat. Shit einde bocht, remmen, bommerdebom, op het eind de dijk.

kijk wat om me heen, pijnlijke schouder. nog niemand, een flits later staat iedereen er al bij. Werd snel en adequate gehandeld.

Na een hele ziekenhuisprocedure lig ik nu in nieuwegein plat. sleutelbeen gebroken en schouderblad gebroken. Sleutelbeen wordt geopereerd zodat schouderblad kan herstellen. Woensdag operatie, voor nu afwachten en rusten.

Iedereen van mfa bedankt voor alles. Keep u posted
Getver, beterschap!!!

Vandaag weer thuis nadat ik gisteren ben geopereerd. Dinsdag had ik een gesprek en daarin werd besloten om me gisteren te opereren. Floating arm / shoulder in medische termen. Arm heeft niet genoeg steun meer aan gebroken sleutelbeen en gebroken schouderblad.

Sleutelbeen zit nu vast met een metalen plaatje en schroeven. Foto's heb ik gezien en zag er degelij uit. Nu een week anti trombose in mezelf spuiten en dan na 2 weken een controle gesprek en verwijdering van hechtingen. Dan een herstel dat geschat is op 6 maanden tot volledig herstel.
Vooral schouderblad duurt nogal lang .... Nu nog thuis om te revalideren.

@Andre, bedankt voor je bezoek vanochtend.

Heel veel sterkte kerel, klote dat zo'n meeting-heenrit zo'n gevolg heeft... Daar sta je helemaal niet bij stil als je rijdt... Hoop dat je herstel sneller is dan dat ze schatten! :Y

Tjonge, wat zo'n motorritje al niet teweeg kan brengen he... Hopelijk herstel je goed, zonder complicaties en zit je over een aantal maanden weer op de motor.

:W

Sleutelbeen, pijnstillers? Heb de mijne doormidden gehad en kreeg niks, alleen zo'n doekje om mijn arm in te hangen. Was wel een "nette" breuk, misschien dat dat scheelt :?

@ 2dO: beterschap!

paracetamol mag je sowieso altijd wel pakken voor de pijn. Kan weinig kwaad. Ik moest ook 2 x geopereerd worden voordat het weer een beetje netjes vast zat allemaal. Dus denk niet dat het met alleen een doekje goed was gekomen bij mij hehe :D

Ik kan je aanraden zeer veel werk te maken van fysio / revalidatie. In exact hetzelfde geval (+ 5 gebroken ribben) is de fysotherpeut al na 2 dagen begonnen met losmaken/houden. Dochter kon na 4 weken weer voorzichtig werken, wilde zelf ook graag werken, zelf fysio en niet kleinzerig. Heeft nu na 2 jaar alleen nog een gevoelig schouderblad, niet helemaal recht. Ook zijn de pezen over het sleutelbeen gevoelig. De zenuwen liggen daar aan de opp., geen spiermassa om te snijden. Het dragen van een schoudertas of rugzak gaat niet zo goed aan die zijde. Zij heeft inmiddels wel weer op de ski's gestaan.
Veel succes met de revalidatie.

Pigion

Vandaag weer thuis nadat ik gisteren ben geopereerd. Dinsdag had ik een gesprek en daarin werd besloten om me gisteren te opereren. Floating arm / shoulder in medische termen. Arm heeft niet genoeg steun meer aan gebroken sleutelbeen en gebroken schouderblad.

Sleutelbeen zit nu vast met een metalen plaatje en schroeven. Foto's heb ik gezien en zag er degelij uit. Nu een week anti trombose in mezelf spuiten en dan na 2 weken een controle gesprek en verwijdering van hechtingen. Dan een herstel dat geschat is op 6 maanden tot volledig herstel.
Vooral schouderblad duurt nogal lang .... Nu nog thuis om te revalideren.

Sterke met herstel en revalidatie.

Wat ik dan niet begrijp is dat men je eerst anderhalve week laat "dobberen"..

Tot slot nog een tip: als de drang tot rijden opkomt stap op de fiets. Na een paar dagen fietsen ben je het fietsen beu en kan je weer :]

Laatst bewerkt:
Gisteren hechtingen eruit in OLVG. Dat het plaatje iets uitsteekt klopt niet volgens de arts, maar verwijdering is nog niet mogelijk. Wel wordt de verwijdering van het plaatje versnelt en mogelijk na 4 maanden al verwijdert.

Gisteren ook fysio gehad. Pfoe, spieren zijn behoorlijk stijf. Nu door oefenen en weer alles soepel maken. Fietsen mag nog niet en een mitella is nog nodig om mijn arm te ontzien.
Pijn is nu vooral spierpijn, wond en plaatje voel ik steeds minder.

Weet iemand of wekelijkse fysio eigenlijk niet overdreven is? Mijn blessure valt wel onder chronische klachten, 9 x betalen en de rest wordt door de zorgverzekering betaald. Ik heb namelijk een basispakket zonder extra aanvullingen.

Weet iemand of wekelijkse fysio eigenlijk niet overdreven is?
ik vind dat redelijk weinig om heel eerlijk te zijn

als ik (fysio) iemand met jouw klachten binnen zou krijgen zou ik hem toch wel 2/3 keer per week willen zien. maar het is jouw keus hoor, het gaat alleen maar om je eigen arm

dingus heeft na een operatie ook een jaar lang, 2 keer per week intensief gefysioot

@synthetic en dingus, thanks voor de input. Neem het mee, 2 x per week is niet gek. Doe nu ook zelf oefeningen om het te ontspannen. Fysio had me wel verteld dat ik nu rustig moet oefenen en zodra schouderblad redelijk herstelt is, wordt dat opgevoerd. Oefeningen tot 90 graden van arm. Vooral om de bal in de schouder te blijven bewegen. Verder kan ik nu nog veel qua oefeningen.
Fysio zei zelf ook al dat het meer dan 9 sessies worden om alles te herstellen.

Fysio zei zelf ook al dat het meer dan 9 sessies worden om alles te herstellen.
ga er eens vanuit dat je toch wel een aantal maanden bezig bent. de eerste paar weken/behandelingen zal je vooruitgang gigantisch zijn en zal je er erg blij mee zijn, maar hoe verder je komt hoe langzamer de vooruitgang wordt. het kan ook zo zijn dat je klachten nooit helemaal 100% verdwijnen

kijk ook altijd naar waar je vandaan komt en wat je wilt bereiken, niet hoe de verandering tov de week ervoor was. dat kan erg demotiverend zijn

ik waarschuw je alvast (niet 100% zeker, want ik heb geen lichamelijk onderzoek gedaan, ik vermoed) dat er best een aantal pijnlijke zittingen aan kunnen komen om je schouder weer helemaal soepel te krijgen.

ik wens je erg veel succes met de revalidatie. mocht je fysiotherapie gerelateerde vragen hebben kun je me altijd contacten, of natuurlijk even je eigen fysio vragen :)

Ey mensen, bedankt voor de interesse. Gaat wel goed hier. Voel inmiddels het plaatje minder en loop wekelijks bij de fysio. Spieren waren behoorlijk stijf en met hulp van de fysio nu een stuk soepeler. Morgen weer naar het OLVG voor controle. Hopelijk mag ik er na meer oefeningen doen.
Op dit moment mag ik nog niet verder dan 90 graden met mijn arm.

Volgens de fysio gaat het, zodra ik meer dan 90 graden mag, wel een stuk sneller. Motor staat nog bij de dealer en ik wacht nog op bericht van de verzekering. Schadebedrag is iets meer dan 2500 euries.

Op dit moment ga ik nog maar 1 dag per week een paar uur naar werk. Probeer dit op te bouwen.
Gaat dus allemaal vooruit. Hopelijk snel weer op de motor.

Todo ook vanuit de jaren 70 bunker van de bierbrouwer een goed herstel gewenst! :]

Ey mensen, bedankt voor de interesse. Gaat wel goed hier. Voel inmiddels het plaatje minder en loop wekelijks bij de fysio. Spieren waren behoorlijk stijf en met hulp van de fysio nu een stuk soepeler. Morgen weer naar het OLVG voor controle. Hopelijk mag ik er na meer oefeningen doen.
Op dit moment mag ik nog niet verder dan 90 graden met mijn arm.

Volgens de fysio gaat het, zodra ik meer dan 90 graden mag, wel een stuk sneller. Motor staat nog bij de dealer en ik wacht nog op bericht van de verzekering. Schadebedrag is iets meer dan 2500 euries.

Op dit moment ga ik nog maar 1 dag per week een paar uur naar werk. Probeer dit op te bouwen.
Gaat dus allemaal vooruit. Hopelijk snel weer op de motor.
Hey 2d0 kun je mij even een pm sturen? Ik ben net gebeld omtrent je motor.

Laatst bewerkt:
Hier een status rapportje. Mijn duc is weer gerepareerd en staat weer in de box. Met de fysio gaat het nog steeds goed. Beetje bij beetje. Mis nu nog de soepelheid in mijn schouder en kan ik nog niet mijn arm volledig strekken op eigen kracht. Voor de rest gaat het wel erg goed.

Daarnaast begonnen met fitness om het herstel wat te versnellen en dat gaat ook allemaal erg goed.

Iedereen bedankt voor de hulp die ik heb gekregen. Nu nog het laatste stukje ....

*O* *O*

Hier een status rapportje. Mijn duc is weer gerepareerd en staat weer in de box. Met de fysio gaat het nog steeds goed. Beetje bij beetje. Mis nu nog de soepelheid in mijn schouder en kan ik nog niet mijn arm volledig strekken op eigen kracht. Voor de rest gaat het wel erg goed.

Daarnaast begonnen met fitness om het herstel wat te versnellen en dat gaat ook allemaal erg goed.

Iedereen bedankt voor de hulp die ik heb gekregen. Nu nog het laatste stukje ....

*O* *O*

2d0, ik kan mij arm (vanuit de elleboog) al 8 jaar niet volledig strekken. Levert idiote situaties op als je met links (in mijn geval) iets in een nauwe ruimte of heel hoor moet pakken. Verder kun je er prima mee leven!

Sterkte!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan