even de dijk af

• Onderwerp starter Onderwerp starter 2d0
  • Startdatum Startdatum
Succes met je herstel!!!!

Hoorde het al van een gasten op de MFMM in de MAC
Arme student en nog iemand....

Laatst bewerkt:
@spider, morgen bellen wanneer ik naar het ziekenhuis kan.

@rpol, pijnlijk is het zeker. Heb pijnstillers mee gekregen. Probeer zo min mogelijk te bewegen en arm stil te houden dan gaat het goed. Pijnstillers zijn een lichte vorm van morfine. Word er duf van en heb net ff geslapen.

Tramadol 50?
Is echt rommel waar je waus van wordt, kreeg die ook na een eerdere grasmaai-actie (rugletsel). Ben er snel mee gestopt toen de pijn enigzins dragelijk werd.
Wel een zeer goede pijnstiller.

Goed teken dat je naar huis mocht, nu maar hopen dat een operatie niet nodig is.
Good luck mede-grasmaaier :W

Laatst bewerkt:
Sterkte man!
Succes met alles!

Wel grappig dat ook de ambulance een motor is!

@transaap, word behoorlijk suf van die pillen. Is idd tramadol. Goed advies, anders neem ik alleen paracetamol.

@all, thanks voor alle steun.

@gixxer, motor ambu is wel snel ter plaatse en kan een ongeval stabiliseren tot de wagen komt. Wel wordt je door iedere broeder opnieuw getest.

morfine? lucky you! ik moest het met paracetamol en onstekingsremmers doen!

Sleutelbeen, pijnstillers? Heb de mijne doormidden gehad en kreeg niks, alleen zo'n doekje om mijn arm in te hangen. Was wel een "nette" breuk, misschien dat dat scheelt :?

@ 2dO: beterschap!

Sleutelbeen, pijnstillers? Heb de mijne doormidden gehad en kreeg niks, alleen zo'n doekje om mijn arm in te hangen. Was wel een "nette" breuk, misschien dat dat scheelt :?

@ 2dO: beterschap!

...maar jij bent ook wel een hele harde tante natuurlijk.. ;)

@transaap, word behoorlijk suf van die pillen. Is idd tramadol. Goed advies, anders neem ik alleen paracetamol.

Ben geen dokter, slechts grasmaai-deskundige ;)

Kreeg van tramadol een rare blik in mijn ogen en had geen eetlust meer.
Beter afbouwen / minderen dan overstappen op paracetemol.
Overigens schrijft men deze pillen niet voor omdat je jeuk aan je reet hebt.

Eerst maar eens afwachten wat het OLV zegt is mijn advies.
To opererate or not to operate is de vraag.

Zijn je breuken wel gezet of was dit niet nodig?

Tijdens mijn laatste grasmaai en kuipsloopwerk een vinger gebroken aan de niet impact-kant. Tik van de spiegel gehad. Vanwege gesloten ziekenhuis op de eerste hulp beland met huisartsverwijsbrief voor een foto. Op goede vrijdag schijnen daar geen goede ingipszusters te zijn, maar wel operatie-capaciteit. Heb de operatie geweigerd en een kromme vinger ge-accepteerd. Maar een vinger met verminderde functionaliteit kan je niet vergelijken met een gebroken sleutel en schouderbeen volgens mij.

Naar de overige lichamelijke schade die wel pijn deed heeft men niet gekeken: gekneusde pols, gebroken rib en met mijn kneiter de stoeprand gekopt.
Gefixeerd op de vinger die men wel even zou operen ipv rechtzetten.
Motor is gerepareerd, vakantie is doorgegaan en motorrijden doe ik ook alweer (schuiver was 3 weken geleden).

Wees dus wel kritisch naar snijgeile doktoren en/of co-assistenten.

Sterkte!

(Tramadol was een aantal jaar geleden na een zeer geslaagde afspring actie, deze keer pijnstillerloos mijn wonden gelikt na de bij de motorblijf grasmaaiactie)

Laatst bewerkt:
Pffff, ziekenhuizen. Vandaag OLVG gebeld, hebben ze dus mijn gehele patienten dossier nodig ipv alleen de cdrom met x-rays die ik nu heb. Nieuwegein gebeld, kan ik morgen pas iemand bellen die e.a. digitaal kan regelen.

Mijn afspraak bij OLVG is dinsdag, dus de papieren moeten voor dinsdag geregeld zijn. Hoop dat het allemaal gaat lukken. Nu nogal duf en suf van de tramadol

Pffff, ziekenhuizen. Vandaag OLVG gebeld, hebben ze dus mijn gehele patienten dossier nodig ipv alleen de cdrom met x-rays die ik nu heb. Nieuwegein gebeld, kan ik morgen pas iemand bellen die e.a. digitaal kan regelen.

Mijn afspraak bij OLVG is dinsdag, dus de papieren moeten voor dinsdag geregeld zijn. Hoop dat het allemaal gaat lukken. Nu nogal duf en suf van de tramadol

:? Rare gang van zaken... Normaal krijg je altijd een brief mee van het verwijzende ziekenhuis of ze sturen 'm rechtstreeks naar het ziekenhuis van keuze.

Anyway, veel succes met je herstel, komt wel weer goed... ;)

@biancie, ben het met je eens. Morgen toch maar weer olvg ook bellen of zij niks hebben ontvangen vanuit nieuwegein. Anders bel ik alsnog nieuwegein voor mijn dossier. Ik weet de naam ook niet meer van de chirurg in Nieuwegein en ik heb ook geen naam doorgekregen waar ik mij bij het OLVG kan melden.

Ja joh, papierzaken in het ziekenhuis, das niet het meest sterke punt is mijn ervaring... O-)

Maar met foto's komen ze ook al een heel eind in het OLVG hoor...en op zich is het wel lekker dat er een 2e chirurg naar kijkt. Een 'gratis' second opinion zeg maar! ;)

Hoop dat je niet teveel naweeën krijgt en lekker vlot weer op de motor kunt springen. :Y

Ze hebben die papieren dus wel nodig, anders wordt het nog later. Baal daar een beetje van.
Blijkbaar is de cd niet voldoende volgens de assistente.

Ze hebben die papieren dus wel nodig, anders wordt het nog later. Baal daar een beetje van.
Blijkbaar is de cd niet voldoende volgens de assistente.

Bureaucratie ook altijd in dit land.

Beter was je in Duitsland van een dijk af gereden, ziekenhuizen schijnen daar wel top te zijn en inclusief nazorg. In Nederland wordt je zo snel mogelijk de straat opgeschopt :X

Hoe zien de breuken er uit, is er kans op dat het zonder operatie goed gaat komen en wat zeiden de doktoren hier over?

Wat is je eigen indruk van je lichamelijke toestand, voel je beperkingen in je "bewegingsvrijheid".

2d0, wtf man!
Vet balen dat zoiets gebeurt. Sleutelbeen/schouderblad kan inderdaad ff duren voordat ie hersteld is :/ Patience Grasshopper. Hoop dat de schade aan de bike mee valt.
Greetz en beterschap

(wie is dit?? => :) ik was samen met je excollega op SBK Assen)

Oei klinkt niet zo mooi, Beterschap,

FF een off-topic vraag, Waarom zo tegen opereren, ik heb hier gelukkig nog nooit ervaring mee gehad, maar als een dokter zegt dat het nofig is zal het toch wel nodig zijn, heeft opereren dan zoveel complicaties?

Sterkte!

Altijd erg jammer als leuke ritjes zo eindigen :/

Sterkte met het herstel.
En als ik het zo lees nog meer sterkte met de papierwinkel die er nog eens bij komt kijken wat niet wil meewerken B|

Bij navraag blijkt nu dat de cdrom wel voldoende is. Hele verhaal uitgelegd. Dinsdag wordt verder gekeken en besloten of operatie nodig is of niet. Keep u posted. Nu tot dinsdag nog even schade afhandelen met verzekering e.d.

Dealer gebeld, kan terecht bij hun. Berging gebeld en leveren hem daar af.
Dan een schaderapport opmaken en zien we verder.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan