Ervaring handvatverwarming Oxford of Daytona

Hmm, topic gaat over verwarmde handvatten, net als topicstarter heb ik geen interesse in verwarmde handschoenen. On topic please ....

Daarom heb ik ook alleen maar gepost dat ik verwarmde handvatten waardeloos vind en mijn mond gehouden over de betere oplossing. :+
Maar dan bedoel ik wel de "oplossing die niet genoemd mag worden". :+
 
Precies wat je zegt.. de windchill is grootste boosdoener mbt koude handen, neem de wind weg en scheelt al een boel, voor mij 9 van de 10x voldoende, bij temp onder 0 is de combi met handvatverwarming erg fijn. Er zijn handschoenen, winterhandschoenen, die rekening houden met hv verwarming, grip is minder dik gevoerd. Tot slot, neem goede handschoenen in de goede maat, een beetje ruimte is nodig tegen koude vingers.
 
Daarom heb ik ook alleen maar gepost dat ik verwarmde handvatten waardeloos vind en mijn mond gehouden over de betere oplossing. :+
Maar dan bedoel ik wel de "oplossing die niet genoemd mag worden". :+
Pas op je woorden. :+
Toch ben ik een keer met matige vorst gaan kamperen in de ardennen. Ik had speciaal daarvoor Daytona handvatverwarming gekocht en die liet ik op de opwarmstand staan.
Zonder die handvatverwarming was de rit niet zo gezond geweest. :)
 
Beide merken zijn qua kwaliteit volgens mij gelijkwaardig maar ik vind de handvatten en de bediening van de Oxford een stuk mooier.
Houd er ook even rekening mee dat als je handschoenen met Goretex hebt dat deze niet meer waterdicht zijn bij gebruik van de verwarming (tenzij je de speciale uitvoering hebt voor gebruik met handvatverwarming).
 
Ik heb alleen ervaring met Oxford maar die werkt uitstekend. Wel i.c.m. handkappen, dus dat scheelt al een hoop.
 
Ik hoor niemand over handkappen icm met handvatverwarming, ik heb zelf alle twee niet maar ik begreep dat die handkappen heel veel koude wind tegenhouden en zo de verwarmde handvatten beter laten werken.

Misschien heeft iemand daar ervaring mee
Ik heb ook handkappen maar als ik ze er af haal merk ik geen noemenswaardig verschil. Ook met extra grote kappen worden mijn handen nog steeds even koud.
 
Ik heb Daytona aangesloten op de originele draadboom en bediening van mijn Breva 1100. 3 standen middels het dashboard. Ik heb ook verwarmde handschoen maar die gebruik ik nooit omdat het mij te lastig is (en te heet)
 
Heb Oxford en die bevallen prima. Na een jaar gebruik blijkt alleen het linker handvat nu los te zitten. Moet ik weer lijmen. Koud zit ie vast, maar als hij warm is, kan ik 'm draaien. Even over denken of ik nou stugge/harde lijm neem of flexibele lijm.
 
Zelf de Oxford HotGrips Adventure op mijn XJ600S Diversion gezet. Installeren was is een eitje als je een klein beetje handig bent, bijgeleverde instructies waren verder ook helder.
Bedieningsunit vind ik van Oxford prettig en de handvatten worden al lekker warm op 50%, nog wat warmer daarboven, voluit heb ik ze nog niet hoeven zetten. Zitten er nu een jaar op en doen het nog steeds, heb ze een 2 maandjes geleden tijdens een regenbui nog een keer ff aan gezet.

Als het echt koud word en ik wil doorrijden haal ik denk ik een keertje een setje stuurmoffen. Maar vorig jaar heb ik de fiets tussen sinterklaas en kerst stil gezet en met een heldere nawinterse dag in februari weer van stal gehaald. Daarbij had ik voldoende aan mijn handvatverwarming. :)
 
Laatst bewerkt:
in mijn ervaring werkt stugge lijm het beste. Sinds ik gewoon secondelijm van pattex er op heb gedaan heb ik nergens meer last van. Je moet wel effe doorwerken als je het er op doet :)
 
Heb Oxford en die bevallen prima. Na een jaar gebruik blijkt alleen het linker handvat nu los te zitten. Moet ik weer lijmen. Koud zit ie vast, maar als hij warm is, kan ik 'm draaien. Even over denken of ik nou stugge/harde lijm neem of flexibele lijm.

Heb ik ook.
 
Die super glue die er bij zit werkt hier nog goed. Maar het is wel vloeibare zooi, je kunt met wat stevigere lijm er wel een netter werkje van maken. ;)
 
Heb verschillende gehad, nu al twee jaar de oxford's. Vind de grip's erg prettig, niet te dik en ruw, zodat je niet hoeft te "knijpen" op de gashandle om op snelheid te blijven, dus lekker ontspannen sturen.
Nadeel (maar dat hebben ze allemaal), de rechter wordt veel sneller warm, omdat die geïsoleerd is door de kunststof huls van het gas. Links, zeker zoals bij mij met een aluminium stuur, duurt veel langer om lekker warm te worden.
Zou door alle fabrikanten makkelijk aan te passen zijn door zo'n kunststof huls ook in de linker te plaatsen....
Gecombineerd met handkappen rij ik het hele jaar door met voorjaar/herfst handschoenen, waterdicht en lekker dun. En de unit zit aan het frame, op het stuur vond ik te erg ;), net te zien op deze foto:
16891601651_6eb6cfe618_b.jpg
 
Ik heb ook handvat verwarming gehad..
Naast dat de installatie een hele klus is vond ik ze echt waardeloos.
Ze verwarmen alleen de binnenkant van je handen en zijn allen voelbaar met dunne handschoenen.
En wat draag je 's winters?
Juist, dikke gevoerde handschoenen en dan voel je er echt helemaal niks van.
Want de koude rijwind die nog veel en veel kouder aanvoelt dan de buitentemperatuur zorgt ervoor dat je nog steeds koude handen hebt.
Toen Gerbing handschoenen gekocht en, echt, dan is het een genot om tegen de koude oostenwind in te rijden.
[afbeelding]

die heb ik ook, dit jaar overgestapt naar Oxford handvat verwarming, handschoenen waren namelijk na enkele winters al defect en als ze nat sneeuwden was het nog koud en nat. (zijn niet waterdicht) :(
ga nu voor het eerst handvatverwarming proberen van de winter, de Oxford zijn simpel te instaleren alleen de lijm die er bij zit viel me zwaar tegen, steeds ging het handvat weer los, nu maar andere lijm tussen gedaan en blijft wel zitten, ben benieuwd deze winter.
 
Ik rijd al jaren met een los linker handvat (daytonas). Nooit meer de moeite genomen om hem opnieuw vast te lijmen en blijkbaar mijzelf aangeleerd het handvat niet meer te draaien :P
 
Bij mij is het rechterhandvat (oxford) los komen te zitten waardoor de kabel op een vervelende plek kwam te zitten en ik mijn voorrem niet meer kon bedienen. Uiteindelijk mezelf door schrik met mijn achterrem onderuit geremd....Op zich was ik er heel tevreden over, maar dit wil ik nooit meer. Ben nu dus opzoek naar goede lijm...
 
als je je stuur aan de linkerkant eerst inwikkelt met een goede tape (niet ductape maar iets met wat stofachtige vezel er in, effe goed zoeken in de bouwmarkt/hobbywinkel), kun je warmteverlies beperken en zit het handvat ook strakker en steviger
 
die heb ik ook, dit jaar overgestapt naar Oxford handvat verwarming, handschoenen waren namelijk na enkele winters al defect en als ze nat sneeuwden was het nog koud en nat. (zijn niet waterdicht) :(
ga nu voor het eerst handvatverwarming proberen van de winter, de Oxford zijn simpel te instaleren alleen de lijm die er bij zit viel me zwaar tegen, steeds ging het handvat weer los, nu maar andere lijm tussen gedaan en blijft wel zitten, ben benieuwd deze winter.

Gerbing geef levenslange garantie.
 
als je je stuur aan de linkerkant eerst inwikkelt met een goede tape (niet ductape maar iets met wat stofachtige vezel er in, effe goed zoeken in de bouwmarkt/hobbywinkel), kun je warmteverlies beperken en zit het handvat ook strakker en steviger

Ik rijd al jaren met Oxford. De handvatten doen wat ze moeten doen. Maar echt fijn vind ik het niet.

Bij mij was de montage wel lastig. Het linker handvat ging goed. Maar het rechter handvat kreeg ik halverwege niet verder geschoven. Omdat ik er al lekker wat lijm tussen had gedaan, zat het handvat halverwege muurvast |( Dus dat kon ik er weer afslopen. Nieuw setje besteld.

Op internet gelezen dat je de handvatten voor de montage even warm en soepel moet maken met een föhn. Ik heb geen föhn, maar wel een verfafbrander. Ik had het handvat en de brander (op een lage stand) op de grond gelegd om rustig het werk te doen. Na een minuutje was het handvat nog niet echt warm, dus de brander wat harder gezet. Toen kwam er een buurman langs om even een praatje te maken. Tot ik uit mijn ooghoek een zwarte rookpluim zag opstijgen. Aahh, het rubber/plastic was al helemaal vloeibaar geworden. |( Ik heb meteen het druipende handvat gepakt en op het stuur geduwd. Het gleed er heel makkelijk op ;) En het zit nu letterlijk als gegoten.
 
Bedankt voor alle reacties,ik heb intussen een set van Oxford gekocht die ik binnenkort zal monteren.
Handschoenen wil ik niet omdat die te dik zijn en ik toch niet rij als het echt zeer koud is.
 
Bedankt voor alle reacties,ik heb intussen een set van Oxford gekocht die ik binnenkort zal monteren.
Handschoenen wil ik niet omdat die te dik zijn en ik toch niet rij als het echt zeer koud is.

Tja, dan is handvatverwarming ook maar een "hebbedingetje".
Wanneer gaat je motor in de winterstalling?
 
Tja, dan is handvatverwarming ook maar een "hebbedingetje".
Wanneer gaat je motor in de winterstalling?
Toch niet: wat dacht je van een zonnige, frisse voorjaarsdag?
Dikke, lompe handschoenen of toch die dunne in combinatie met handvatverwarming?
 
Terug
Bovenaan Onderaan