en dan is 'ie er: gegroet worden

Ik vanaf.

Onder de 1000 ceecee doe je niet mee.
Een zware is je ware.
Op een brommer lijkt je dommer.
Voor het fijne kies je geen kleine.
Ze moeten het verplichten, anders wil ik geen lichte.

Flauwekul natuurlijk.
Ik zwaai naar alles en iedereen. Zelfs naar motoragenten.
Bij voorkeur zwaai ik met rechts als ik weer eens ergens voorbij knal.

Maar niet naar scooters. Er zijn grenzen.

Met rechts???

Oooo ik zie dat ik weer het verschil tussen links en rechts moet gaan uitleggen....

:Y

Ik heb een 1000 en heb vandaag niet veel rijders gezien nabij brouwersdam. Twas zeker gruwelijk heet, maar goed..dat was mijn eerste vriendin ook. :t

Met rechts???

Oooo ik zie dat ik weer het verschil tussen links en rechts moet gaan uitleggen....

:Y
Nee hoor.
Ik zwaai met rechts als ik een tragere verkeersdeelnemer inhaal.
Mijn gashandle heeft zo'n stelknop waardoor ik gas kan loslaten zonder te vertragen.

Sinds kort rij ik een BMW met boxer motor.
En… andere motorrijders hebben me gegroet.
Zelfs mannen op hele snelle Japanse motoren.
En ik groette terug. Vanaf mijn BMW!!!
😦
Wat doe ik verkeerd??

Sinds kort rij ik een BMW met boxer motor.
En… andere motorrijders hebben me gegroet.
Zelfs mannen op hele snelle Japanse motoren.
En ik groette terug. Vanaf mijn BMW!!!
😦
Wat doe ik verkeerd??
Hier klopt iets niet....🤔

Groeten met een uitgestoken wijsvinger doe ik naar alle motorrijders. (Behalve HD-rijders, want die groeten niet terug.) Zwaaien doe ik naar kinderen die zich, net als ik vroeger, aan de kant van de weg staan te vergapen wanneer er motoren langsrijden. Die reactie is onbetaalbaar. 😁

Groeten met een uitgestoken wijsvinger doe ik naar alle motorrijders. (Behalve HD-rijders, want die groeten niet terug.) Zwaaien doe ik naar kinderen die zich, net als ik vroeger, aan de kant van de weg staan te vergapen wanneer er motoren langsrijden. Die reactie is onbetaalbaar. 😁
HD rijders groeten mij eigenlijk altijd wel terug, net als de overige chopperrijders.
Zelfs trikes groeten nog wel terug als ik zwaai.
Sommige scooterrijders, de crossers en de meeste supermotard rijders die groeten niet terug in mijn beleving.

Hoe meer ik hier lees dat het niet iets elitairs is, hoe meer ik dat niet geloof, want ik hoor dingen zoals 'te kleine wielen', 'CVT / automaat' en zo voorbij komen als reden om niet te zwaaien. Wat is dat anders dan 'ik heb een echte motor en jij niet dus ik groet je niet'?
Onderscheid maken op wielmaat, vermogen, cilinderinhoud of soort versnellingsbak om beter voor de dag te komen is niet elitair. Het is slechts een bijverschijnsel van problemen rond het middel ;)

Dit is inderdaad het leukste.
Heel even voel je je dan:
Robert Pattinson Cinema GIF by The Batman

Jemig, ik had er geen idee van dat groeten op de "brommer" zo'n dingetje was voor sommigen...
Er zitten echt wel een stelletje zuurpruimen tussen lees ik.

Maar dan geef ik ook maar mijn ongefilterde mening over dit topic.

Ik ben zo'n blije motorrijder die altijd teruggroet maar ik kan ook mijn hand wuiven naar kinderen en zelfs blije hondebeestjes.
Als er een zuurpruim niet groet, prima, moet ie zelf weten, mijn dag veranderd er niet door.
Als ik rustig door de omgeving tour en mijn helm is opengeklapt groet ik ook vriendelijke voorbijgangers, laat anderen maar het idee krijgen dat motorrijden leuk is ;).
Ik kan me nog herinneren op de lesmotor, mijn eerste groet naar een andere motorrijder die terug groette. Dat gevoel neemt niemand mij meer af.
Automobilisten en vrachtwagenchauffeurs die rekening houden met mij krijgen ook een duimpje omhoog in het voorbij gaan.
Ik geef anderen graag een glimlach.

Jemig, ik had er geen idee van dat groeten op de "brommer" zo'n dingetje was voor sommigen...
Er zitten echt wel een stelletje zuurpruimen tussen lees ik.

Maar dan geef ik ook maar mijn ongefilterde mening over dit topic.

Ik ben zo'n blije motorrijder die altijd teruggroet maar ik kan ook mijn hand wuiven naar kinderen en zelfs blije hondebeestjes.
Als er een zuurpruim niet groet, prima, moet ie zelf weten, mijn dag veranderd er niet door.
Als ik rustig door de omgeving tour en mijn helm is opengeklapt groet ik ook vriendelijke voorbijgangers, laat anderen maar het idee krijgen dat motorrijden leuk is ;).
Ik kan me nog herinneren op de lesmotor, mijn eerste groet naar een andere motorrijder die terug groette. Dat gevoel neemt niemand mij meer af.
Automobilisten en vrachtwagenchauffeurs die rekening houden met mij krijgen ook een duimpje omhoog in het voorbij gaan.
Ik geef anderen graag een glimlach.
Je hebt helemaal gelijk, ik ben ook zo'n blije hond.

Vooral als er eentje zo'n gasgeefgebaar maakt en ik even de koppeling los doe om hem ff in de toeren te gooien. Dat gebeurt helaas niet zó vaak.

Gister met mijn aandacht bij van alles behalve bij de weg, sorry voor de 2 rijders die ik niet gegroet heb.
Gelukkig was dit wel een wake-up moment, want daarna ben ik zeer enthousiast gaan zwaaien, zelfs naar een kind op een kawasaki kinderfiets.

Je hebt helemaal gelijk, ik ben ook zo'n blije hond.
me 2!!!!

Vooral als er eentje zo'n gasgeefgebaar maakt en ik even de koppeling los doe om hem ff in de toeren te gooien. Dat gebeurt helaas niet zó vaak.
Vorige rit met mijn maat door zeeland hadden we 4 jonkies op 1 dag! Dat was lol joh!

Leukste was een mannetje in een rolstoel die door zijn vader werd geduwd.
mannetje zag ons aankomen en werd door zijn vader "richting de straat gekeerd" zodat hij goed uitzicht had.
Van verre ging het handje al in de "gasgeef beweging" en dat deden we alle 2 dan ook maar wat graag.
Kereltje zat de klappen in zijn stoel, duimpje omhoog van vaders!
HEERLIJK.
EN ja.... je kunt een zeur hebben die je er op aanspreekt (ook politie), onnodig lawaai maken... heb ik ook al eens gehad toen ik hetzelfde deed voor een groepje kids langs de weg, kwam op dat moment een agent de hoek om op de fiets die me direct "staande hield".
Pffff. zeikerd... leukste was wel dat toen ik aangaf die heren daar (en wees naar de kereltjes) er om vroegen, deze kereltjes naar me toe kwamen lopen en tegen de agent begonnen: Zeg agent, u gaat hem toch geen boete geven he? Wij vroegen het en hij deed het, vinden we heel erg gaaf!
Uiteindelijk met een waarschuwing weer door...

Helaas met DCT kan dat niet hahaha. Hooguit ff terugdflipperen.

Valt mij op dat HD rijders nu mij wel groeten, heb nu wel een 999cc dikke bmw, uiteraard groet ik terug maar het valt nu gewoon op….

Terug
Bovenaan Onderaan