Ducati Deel #121 Xmas edition

klikken voor hi res

Pierobon-Moto-1.jpg
 
Als je kijkt hoe de GP machines er uit zien is vormgeving blijkbaar geen belangrijk punt
Ik hoop niet dat de gewone motoren over een paar jaar op deze gaan lijkten
C8E0B53B-091D-4482-A033-37333AB43F66.jpeg
 
Als ze maar snel rond de bocht gaan toch....?
Viel me vanmiddag al op dat bij de presentatie nog gewoon de 2021 uitlaat er op zit. Die 2022 variant vind ik wél lelijk😅😉
Dat is het jammere toch.. voor het vermaak maakt het niet uit of een motogp motor nu 1:20 over een rondje doet of 1:25. Als ze gezamenlijk maar competitief zijn :)

Maar qua vormgeving denken ze daar bij Ducati wel iets anders over idd haha
 
Dat is het jammere toch.. voor het vermaak maakt het niet uit of een motogp motor nu 1:20 over een rondje doet of 1:25. Als ze gezamenlijk maar competitief zijn :)

Maar qua vormgeving denken ze daar bij Ducati wel iets anders over idd haha
Je hebt gelijk, maar ik bedoelde eigenlijk "Als ze maar sneller rond de bocht gaan dan de rest toch....?"8-)
 
Mooi! Nog een tip: kijk eens, als je dat mooi vindt tenminste, of je ook de steps en je koppelingspedaaltje in zwart kunt krijgen. Bij mijn 999 zijn die ook origineel in zwart geleverd, en daarvan heb ik een gebruikt setje (+ de andere kant met rempedaal) op de kop kunnen tikken. Ook de zwarte standaard heb ik van dezelfde sloopmotor overgenomen. Het lijkt in combinatie met de carbon heelplates heel mooi!
 
Kwestie van smaak natuurlijk. Mijn frame was donkerder en door het zwart valt iig mijn zijstandaard weg.
 
Mooi! Nog een tip: kijk eens, als je dat mooi vindt tenminste, of je ook de steps en je koppelingspedaaltje in zwart kunt krijgen. Bij mijn 999 zijn die ook origineel in zwart geleverd, en daarvan heb ik een gebruikt setje (+ de andere kant met rempedaal) op de kop kunnen tikken. Ook de zwarte standaard heb ik van dezelfde sloopmotor overgenomen. Het lijkt in combinatie met de carbon heelplates heel mooi!
Ze zijn er wel, maar alleen op een 848 evo en de latere 1098/1198 modellen, en die worden nog niet zo veel gedemonteerd.
IK zou het best willen, maar er zijn nog zoveel andere (carbon) dingen die ik ook wil, iedere keer een beetje tot ie naast die van @-Tinne- kan staanO-)
 
Te veel eer. Het is niet allemaal nieuw, perfect of afbetaald 😅

Je kan je huidige laten coaten?
De 848 is ook niet perfect hoor:N
Ik vind jou 748/996(hoe noem je het zelf eigenlijk?) gewoon super dik met al het carbon.
Coaten is inderdaad ook nog een optie, maar eens een keertje uitzoeken voor volgende winter, ik wil eigenlijk ook andere stepjes met iets meer grip zonder meteen een complete rem-schakelset te kopen.
Misschien is anodiseren ook nog een optie, zit een bedrijfje die dat doet op 1 minuut van mn werk.
 
De 848 is ook niet perfect hoor:N

En wat is perfect dan? Niet gebruiken?

Ik vind jou 748/996(hoe noem je het zelf eigenlijk?) gewoon super dik met al het carbon.

Toen ik hem kocht een 748, toen ik wist dat het een 916 was….nog steeds 748 op de kappen hé. Nu nergens type-aanduiding…dus gewoon de Duc. 748/916/996 of 998abcdefghijklmnopqrstuvwxyz, vind ik niet zo boeiend.
 
wil eigenlijk ook andere stepjes met iets meer grip zonder meteen een complete rem-schakelset te kopen.
Die standaard Ducati stepjes van 2000-2010+(???) zijn ook gewoon helemaal ruk, vooral als ze nat worden....

Ik heb de LSL 'racing' van NR1Motor, zijn niet zo heel duur en bieden voor mij precies genoeg grip (mix 90%straat/ 10%circuit). Als je hele grove pakt gaan je zolen van je laarzen veel sneller slijten.
 
Die standaard Ducati stepjes van 2000-2010+(???) zijn ook gewoon helemaal ruk, vooral als ze nat worden....

Ik heb de LSL 'racing' van NR1Motor, zijn niet zo heel duur en bieden voor mij precies genoeg grip (mix 90%straat/ 10%circuit). Als je hele grove pakt gaan je zolen van je laarzen veel sneller slijten.
Nat worden de stepjes bij mij alleen als ik de fiets aan het wassen ben hoor :+
Maar inderdaad, de grip is bagger, ben al een keer bijna op mn smoel gegaan omdat de punt van mn laars van mn stepje schoot in aanloop naar een KD bochtje :(
 
Zithouding?
Ik heb in de tijd dat ik met racen bezig was veel met houdingen en posities geklooid. Kont naar achter toe gooien en ernaast bv. De meeste maken bv vaak kneedowns terwijl ze eigenlijk nog rechtop zitten. Zo klopt je hele houding niet.
 
Ook die zithouding is geëvolueerd chef :P
Of zie jij nog iemand zo rijden in de gp?.

Als je je kont naar achter gooit en jezelf langer maakt wordt je fiets iets stabieler. Trap je hem zachtjes in z'n rem achter dan trek je hem in z'n vering waardoor hij meer veerweg heeft. Allemaal dingen die je leert als jezelf een tijdje gaat racen en erin gaat verdiepen.
Niet een circuitdagje...daar leer je niet zoveel van ;)
 
Die zithouding is niet enkel geëvolueerd, die was ook toen helemaal niet gangbaar of normaal.
Doohan zelf gebruikte het zover ik weet ook maar in bepaalde situaties.

gettyimages-1922877-612x612.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan