Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Gelijk maar even voorstellen.
Hoi ik ben Matsu en kom van een Aprilia RSV 1000 R uit 2004. Sinds januari ben ik eigenaar van deze prachtige juweel. :W
 

Bijlagen

  • AB94E057-EDD1-42A8-8833-61415146B1B6.jpeg
    AB94E057-EDD1-42A8-8833-61415146B1B6.jpeg
    359 KB · Weergaven: 22
  • 214C909E-67ED-4DF9-AED4-A28E8818D643.jpeg
    214C909E-67ED-4DF9-AED4-A28E8818D643.jpeg
    206,7 KB · Weergaven: 22
Technisch vraagje :)
1098 van een hele goede vriend heeft iets geks, ik DENK dat we weten waar te zoeken, maar wellicht komen er hier goede tips.

Hij had vorige week het volgende: Hij start te motor en laat deze even stationair lopen voor de deur, stapt op, knijpt koppeling in en de motor valt stil....
Hij schrok gelijk, want pas geleden had hij hetzelfde toen hij op een rood verkeerslicht af rolde, en toen is blijkbaar een nokkenas vast gelopen en stond het hele blok vast..... dat is allemaal netjes gefixt gelukkig.
Nu stond het blok niet vast gelukkig, maar de motor wilde niet aanslaan.
Hij ondertussen mij appen dat de motor het (weer) niet deed, en probeerde een minuut later weer en toen startte hij.

Wij dus lekker rijden samen, maar onderweg bij de lunch stop, hij startte de motor, liep met de motor het parkeer terrein af (in zijn vrij, zonder koppeling), knijpt de koppeling in, en hopla: valt weer stil! En wil niet starten.
Heel even contact uit, wachten, contact aan en hij startte weer wel.

Start onderbreker is het niet, dat lampje toonde in ieder geval dat de sleutel werd herkend etc.

Nu denken we dat het misschien de sensor bij de standaard is?!?!

Kan iemand wat tips geven over hoe of wat? Of zijn er anderen met dezelfde ervaring?
 
Technisch vraagje :)
1098 van een hele goede vriend heeft iets geks, ik DENK dat we weten waar te zoeken, maar wellicht komen er hier goede tips.

Hij had vorige week het volgende: Hij start te motor en laat deze even stationair lopen voor de deur, stapt op, knijpt koppeling in en de motor valt stil....
Hij schrok gelijk, want pas geleden had hij hetzelfde toen hij op een rood verkeerslicht af rolde, en toen is blijkbaar een nokkenas vast gelopen en stond het hele blok vast..... dat is allemaal netjes gefixt gelukkig.
Nu stond het blok niet vast gelukkig, maar de motor wilde niet aanslaan.
Hij ondertussen mij appen dat de motor het (weer) niet deed, en probeerde een minuut later weer en toen startte hij.

Wij dus lekker rijden samen, maar onderweg bij de lunch stop, hij startte de motor, liep met de motor het parkeer terrein af (in zijn vrij, zonder koppeling), knijpt de koppeling in, en hopla: valt weer stil! En wil niet starten.
Heel even contact uit, wachten, contact aan en hij startte weer wel.

Start onderbreker is het niet, dat lampje toonde in ieder geval dat de sleutel werd herkend etc.

Nu denken we dat het misschien de sensor bij de standaard is?!?!

Kan iemand wat tips geven over hoe of wat? Of zijn er anderen met dezelfde ervaring?

Dat zo zomaar kunnen, die sensors willen nog wel eens de geest geven. Volgens mij kun je dit vrij simpel testen door de sensor los te trekken en de stekker door te lussen, maar wellicht dat iemand anders dat met wat meer zekerheid kan zeggen.

Bij de koppeling hendel zit ook een sensor om te meten of je de koppeling in hebt geknepen (zodat je versnelling kunt starten met koppeling in) die zou je ook nog kunnen controleren.
 
Avond!

Helaas ondertussen afscheid genomen van mijn 1198S en nu heb ik nog een nieuw onderdeel over. Misschien heeft iemand van hier er baat bij? Past op de 848, 1098 en op de 1198. Gaat om onderdeelnr 83014091A; de ophanging van de oliekoeler en tevens 1 van de bevestigingspunten van het rechterkuipdeel;
1198S 83014091A - STAY OIL COOLER.jpg

Mocht iemand interesse hebben laat maar wat horen, hoef er de hoofdprijs niet voor te hebben ;-)

Gr, Sander
 
Laatst bewerkt:
Hallo liefhebbers.
Ik meld mij hier maar even. Na jaren met een 998R en 1199S op t circuit te hebben gereden. Was ik in Corona tijd gestopt en al t race spul verkocht. Na bezoek clubrace 2020 begon t toch weer te kriebelen. Dus 848 evo op laten bouwen. Met kenteken Frame 2008 opnieuw rood laten spuiten. En met evo delen van 2012 fiets opgebouwd. Blok had slechts 2200 km gelopen op straat. Achter TTX 36 schokbreker. Akra uitlaten. Remklauwen van een panigale 330 mm schijven van motomaster zwevend. Snelwissel systeem met 520 ketting Öhlins stuurdemper. Spider remschakelset verstelbaar antihop koppeling. Tja en toen was die klaar. En toen te mooi om t circuit op te gaan. Compleet uit de klauwen gelopen dit project. Dus rij ik er alleen mee op straat. En ik moet zeggen. Wat een dijk van een motor is zo’n 848 evo. !! Zo makkelijk zo snel
 

Bijlagen

  • 6D4F005C-F336-4142-834B-0DDBED200078.jpeg
    6D4F005C-F336-4142-834B-0DDBED200078.jpeg
    420,1 KB · Weergaven: 37
Wil er op termijn nog een mooie Öhlins vork monteren. Maar die zijn moeilijk te vinden.
 

Bijlagen

  • 0F53CE4A-0564-41B8-A7EC-F72BC37EBBCB.jpeg
    0F53CE4A-0564-41B8-A7EC-F72BC37EBBCB.jpeg
    206,4 KB · Weergaven: 16
Wil er op termijn nog een mooie Öhlins vork monteren. Maar die zijn moeilijk te vinden.
Als je op zoek gaat naar een FGRT 803 of 819 of 210 of 213 dan hoef je niet de T-stuk te vervangen voor 56mm variant.



 
Laatst bewerkt:
Als je op zoek gaat naar een FGRT 803 of 819 of 210 of 213 dan hoef je niet de T-stuk te vervangen voor 56mm variant.



Kijk. Hier heb ik wat aan. 👍🏻👍🏻 Ga mij er eens in verdiepen. Nu t zover uit de klauwen is gelopen. Kan die vork er ook nog wel bij. Wil er nu een dikke 848 van maken.
 
Wat je wel kunt doen is die gladde oem voetsteuntjes vervangen voor zwarte met betere grip.
Die in zwart slijten niet heel erg omdat enkel de puntjes van de grips in aanraking zijn met je zool.

Maar bovenal moet je dit vooral willen omdat deze de grip bieden die je wilt.
(foto van mijn Streetfighter is met volledige CNC racing rearsets, maar je kunt ook alleen de steuntjes vervangen)

IMG_7219.jpg
 
Mijn 848 racebrommer viel tijdens de laatste trackday stil bij het aanremmen van de Ruskenhoek, tijdens het terugschakelen. Sloeg weer even aan toen ik de koppeling loste en nadat ik rechtdoor de uitloopstrook opreed met ingeknepen koppeling liep hij nog even en sloeg toen definitief af. Als ik het contact aanzet gaan alle controlelampen aan en weer uit zoals gebruikelijk maar de neutraallamp gaat niet meer aan en start hij ook niet. Neutraalschakelaar voor de zekerheid vervangen maar dat was niet de oorzaak.
omdat ik tijdens de opwarmronde ook even enorme schommelingen in temperatuur zag vermoed ik dat de ECU niet meer helemaal goed is, iemand een tip hoe ik dat eenvoudig kan testen? En als deze inderdaad om zeep is, kan ik dan gewoon een andere erin prikken?
 
Mijn 848 racebrommer viel tijdens de laatste trackday stil bij het aanremmen van de Ruskenhoek, tijdens het terugschakelen. Sloeg weer even aan toen ik de koppeling loste en nadat ik rechtdoor de uitloopstrook opreed met ingeknepen koppeling liep hij nog even en sloeg toen definitief af. Als ik het contact aanzet gaan alle controlelampen aan en weer uit zoals gebruikelijk maar de neutraallamp gaat niet meer aan en start hij ook niet. Neutraalschakelaar voor de zekerheid vervangen maar dat was niet de oorzaak.
omdat ik tijdens de opwarmronde ook even enorme schommelingen in temperatuur zag vermoed ik dat de ECU niet meer helemaal goed is, iemand een tip hoe ik dat eenvoudig kan testen? En als deze inderdaad om zeep is, kan ik dan gewoon een andere erin prikken?

ECU zelf checken is lastig. Je kunt hem idd uitwisselen met een andere. Of je stuurt je eigen ecu naar Carmo. Die kan hem doormeten.
 
Vraagje,
een maat van me is aan het rondkijken voor een andere motor en de 848 is een optie. Zijn er nog punten om extra op te letten, onafhankelijk van het bouwjaar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan